Gå til innhold

Ny pc til 12-13k, selvbygd


Anbefalte innlegg

Hei, En kompis av meg skal kjøpe en pc til 12-13 lapper som skal kunne dra alt på max, han hadde tenkt å kjøpe denne http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10440

 

Men jeg så at den hadde en god del mangler, så jeg satte sammen dette:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=833362&su=EBB99B4C-980B-43B3-8D86-C5F44664FD4C

 

Er det bra nok, noe som ikke passer eller noe jeg burde bytte ut?

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer du og skaffe Operativsystem uten og kjøpe det?

Hysj nå :p

 

Jeg syntes ikke det ser så dumt ut, men går for Chieftec Nitro Series 750W i stedet. Eventuelt Corsair HX hvis du føler du har råd til det.

 

Ellers et kurrant setup. Jeg hadde valgt et annet kabinett, men det er vel litt mer småpirk.

 

Syntes du kan bytte til Powercolor sin PCS+ versjon, ca samme pris, eller eventuelt TOXICen til Sapphire hvis du føler du har råd til det.

 

Vurdert X6'en? Gir veldig mye ytelse når den er overklokket :)

 

Sist men ikke minst, du får det jo billigere andre stedet enn Komplett også da ;)

Lenke til kommentar

Det var helt greit, men tok meg friheten å sette opp dette oppsettet for deg

 

https://prisguiden.no/profil/lister/116367

 

 

Corsair HX 750W

 

 

Samsung Spinpoint F3 1 TB

 

 

PowerColor Radeon HD 5850 PCS+

 

 

OCZ PC3-12800 AMD Black Edition CAS7 4 GB

 

 

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk OEM

 

 

BenQ E2420HD

 

 

Cooler Master CM 690 II Advanced

 

 

AMD Phenom II X6 1055T 125W

 

Asus Crosshair IV Formula

 

 

Crucial C300 64 GB

 

Jeg vil påstå det var ganske mye mer pc for pengene :)

 

12,9k hos Abbo

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

flott, en god skjerm til 2-3k. og vi har samme pris som den jeg lagde, bare at prestasjonsnivåene er lysår fra hverandre.

 

 

Noen svar fra noen som ikke er teknologisk tilbakestående?

 

Edit: No offence, men ser ikke ut som du har peiling

 

Siden når har i7 860, 8GB ram og radeon 5850 prestert lysår dårligere enn phenom ii, 6GB ram (av en eller annen grunn så hadde du valgt tre minnebrikker selv om prosessoren ikke utnytter det) og det samme radeon 5850??

 

Jeg lurer også som en annen tidligere i tråden på hvorfor du ikke vil ha intel? Du sier du skal ha en spillmaskin men vil absolutt ha en prosessor som yter dårligere i spill...

Endret av nVIDIAsucks
Lenke til kommentar

flott, en god skjerm til 2-3k. og vi har samme pris som den jeg lagde, bare at prestasjonsnivåene er lysår fra hverandre.

 

 

Noen svar fra noen som ikke er teknologisk tilbakestående?

 

Edit: No offence, men ser ikke ut som du har peiling

 

Nub.

 

Du har endret på handlelisten.

 

Snakk om og være r3t4rd her da!

Lenke til kommentar

flott, en god skjerm til 2-3k. og vi har samme pris som den jeg lagde, bare at prestasjonsnivåene er lysår fra hverandre.

 

 

Noen svar fra noen som ikke er teknologisk tilbakestående?

 

Edit: No offence, men ser ikke ut som du har peiling

 

Nub.

 

Du har endret på handlelisten.

 

Snakk om og være r3t4rd her da!

 

Nei altså, du får slutte å tulle litt her.

 

For det første sier tittelen selvbygg. Da linker du ikke en ferdigbygget packard bell.

Den er ikke inkludert SSD, det sier ingeting om kvaliteten på ram, PSU, eller oppgraderings muligheter.

 

Faktumet er at han skiftet komponenter etter at jeg ga han noen tips, men det ble ikke helt bra, men han skiftet også de gode ram brikkene av en eller annen grunn med noen XMS3 CL9 greier.

 

Sist men ikke minst er det ingen som har kommet med et oppsett som gir like mye ytelse for pengene enn det jeg har satt opp.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Takk for gode tips, da har jeg kommet fram til dette:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=833526&su=D9D8AAE9-BB9A-4514-9455-006ACB967D58

 

kabinett valgte jeg av egen smak.

 

Intel sin ssd vet jeg vil være god, av egen erfaring, så da ble det den.

Minnebrikkene valgte jeg pga av komplett ikke fører OCZ, og han som skal kjøpe er fast bestemt fra å kjøpe fra komplett, og er villig til å betale mer for det.

 

Hverken han eller jeg kan noe om overklokking, og har ikke planer om å gjøre det med det første heller, vil minnebrikkene fortsatt fungere? siden så på asus sine hjemmesider at den høye hastigheten kun er støttet ved O.C. Hva har det å si?

 

Takk igjen for hjelp :w00t:

Lenke til kommentar

Minnebrikkene har BEMP. Du må gjøre noen endringer i BIOS, men ellers er det greit.

 

Du må nok "overklokke" alle minnebrikker da de stock leveres pc3-10600, men som sagt, er det kun et par tastetrykk i BIOS.

 

Jeg vet ikke om Storm Scout har plass til 5850. Det har værtfall ikke plass til 5870, så jeg ville kanskje tittet etter noe annet noe.

 

C300 er forøvrig eneste SSD disk som støtter Sata III, og blir godt utnyttet med SB850. Det er et bedre og billigere valg enn Intel x-25

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...