Gå til innhold

jpg bilder lar seg ikke avspille


Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned noen bilder fra Oslobilder.no. Disse er lagret på PC og SD minnekort. Når jeg spiller av fra PC så vises alle bildene. Så kopierer jeg de over på SD kort, for så å sette dette inn i min Panasonic DMP-BD80 blue-ray spiller. Da får jeg bare opp noen enkelte av bildene. Resten sier spilleren at den ikke kan spille av. Jeg har forsøkt å endre størrelsen på bildene, uten at noe skjedde. Bildene har jpg som benevnelse, som spilleren krever. De ligger også innenfor den oppløsningen som spilleren krever. Har også forsøkt å lagre på forskjellige vis under jpg i Photoshop, men uten resultat. Hva er det da som gjør at bare noen få lar seg vise? Har også forsøk å brenne de på CD, men det samme skjer. Har også prøvd å sette kortet inn i mitt Nikon D50, og Canon HF10, men de finner ingen bilder. Spørsmålet da er, finnes det noen medie avspiller som jeg kan sette kortet i, og som forstår disse filene? Og som kan kobles opp mot en tv, uten usb inngang? For jeg orker ikke å dra på en diger PC og skjerm for å vise noen skarve bilder. Er det noen som har et tips, så hadde det vært flott. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er enellerannen EXIF verdi på jpg-bildene som gjør at spilleren ikke viser bildet riktig.

 

Prøv å konvertere til BMP før du konverterer tilbake til jpg. Da skulle bildene ha mistet all exif informasjon.

 

Mulig det finnes etellerannet bildevisningsprogram som kan fjerne exif info fra jpg-bilder på en mer effektiv måte, men det har jeg ikke forsket på :whistle:

Lenke til kommentar

Har prøvd å lagre de som BMP filer, for så å lagre de igjen som jpg. Men uten resultat. Alle filer har jpg som navn. Noe spilleren krever. SD kortet er et som fulgte med spilleren, og er formatert i spilleren. Det står noe om mappestrukturer i bruksanvisningen, men skjønner ikke noe av det. Noe med DCIM, hva nå det betyr? Finner ingen mapper med det navnet på kortet. Må bildene ligge i en slik mappe? Hva menes med mappesrtuktur? Må man legge inn en mappestruktur? Hvor får man slikt i så fall?

Lenke til kommentar

Bildene er nummerert fra 1 og utover. Så som 1.jpg 2.jpg 3.jpg osv. Det er ikke brukt noen bokstaver. Hverken æ ø eller å. Jeg finner ikke noe annet ved de som lar seg vise. Men alle bildene har sine egne størrelser. Det er ikke noe faste mål på de. Noen er avlange noen er høye, noen er kvadratiske osv. Spilleren aksepterer bilder i mål 34x34 til 8192x8192. Og alle bildene ligger innefor disse målene.

Endret av kjellernn
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge ved et skjermdump. Men hvordan får man lagt inn bilder her? Har ikke noe URL adresse på bildet. Finner ikke noen mulighet for å legge ved bilder? Noen som vet? Ellers kan jeg jo prøve å lage en mappe ved navn DCIM.

 

Å lage en DCIM mappe, hjalp ikke noe. Samme resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...