Gå til innhold

Gode first person shooter som vil kjøre greit på en Dell skole-pc ?


Anbefalte innlegg

Sånn sett ja.. kan forstå det.

 

Men jeg er ikke ute etter å ødelegge noe. Skal bare stappe den med virus og levere på IT ca uka før ferdig med skoleåret. Så den blir "tanka opp". Klar til nestemann (jeg skal ikke bruke mer)

Så du men er at det er IT folka sin jobb og rydde opp dritten din?

 

Er det noe galt, er det deres jobb å fikse, ja.

 

Og, alt de må, er å sette ned PC'n, koble til strøm og TP. Boote fra NIC, og skrive inn ett passord. Resten skjer automatisk. Sikkert "slemt", men jeg gidder ikke formatere den. På IT får jeg gyldig Win7..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe galt, er det deres jobb å fikse, ja.

 

Og, alt de må, er å sette ned PC'n, koble til strøm og TP. Boote fra NIC, og skrive inn ett passord. Resten skjer automatisk. Sikkert "slemt", men jeg gidder ikke formatere den. På IT får jeg gyldig Win7..

 

 

Går du IKT-Servicefag nå?

Gleder meg til du er ferdig og blir lærling!!

Lenke til kommentar

Er det noe galt, er det deres jobb å fikse, ja.

 

Og, alt de må, er å sette ned PC'n, koble til strøm og TP. Boote fra NIC, og skrive inn ett passord. Resten skjer automatisk. Sikkert "slemt", men jeg gidder ikke formatere den. På IT får jeg gyldig Win7..

 

 

Går du IKT-Servicefag nå?

Gleder meg til du er ferdig og blir lærling!!

 

Går VG3 påbygg nå.

 

Har vært utplassert ifjor da jeg gikk IKT. Likte det veldig godt. Var noen virus, ingen problem å tanke opp på nytt.

 

Så, gleder meg jeg også!

Lenke til kommentar

Fikk du lasta den Trackmania? har eksakt samme pc og de har stengt alt, kan ikke laste ned en dritt.

 

 

Slik det skal være på en skole pc. Elever har ingen grunn til å ha admin rettigheter på en skole pc, det kan jeg skrive under på!

 

Hvorfor så imot det? Kan se flere grunner, ja, men er da ikke verdens undergang?

 

 

 

Hvorfor så imot det? Hvis du har jobbet på 3 forskjellige VGS skoler å fått prøvd en hverdag der elever har admin rettigheter på pc'ene sine kontra en elev pc uten noen rettigheter skjønner du meg.

 

Men hvis vi finner ut at en elev har tuklet med pc'en, prøvd å installert bootcd eller noe sånt så kan han i verste fall bli fratatt pc'en for resten av året, utestengelse fra skolen osv. Brudd på pc kontrakt skal slåes hardt ned på. Er ikke jeg som går skole nå, å for de elevene som har lyst til å leke med diverse programmer på pc'en så ikke kom å sutre etterpå at vi tar ifra pc'ene. Skole pc'en er et verktøy istede for skolebøker, en skole pc er ikke eleven sin før slutten på 2 eller 3 skoleåret vanligvis.

 

Så vet dere det.

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Jeg har ikke skrevet under på noe annet en at jeg har motatt pcen. Ingen kontrakt. Og det er snakk om noen som får en bot pga. Pirat Microsoft Office og Photoshop. Hvordan kan skolen bøtlegge noen når vi ikke har signert noe avtale om at slikt innhold ikke er lov?

 

PS: Jeg vet at det er i mot loven å ha piratvare, men her er det ikke staten som bøtlegger, men skolen som sier at det er imot reglemanget, og kan derfor bøtlegges.

 

EDIT: Kan også nevne at Halo kjører fett som faen på skolelaptopene :D

Endret av N.N
Lenke til kommentar

Jeg har ikke skrevet under på noe annet en at jeg har motatt pcen. Ingen kontrakt. Og det er snakk om noen som får en bot pga. Pirat Microsoft Office og Photoshop. Hvordan kan skolen bøtlegge noen når vi ikke har signert noe avtale om at slikt innhold ikke er lov?

 

PS: Jeg vet at det er i mot loven å ha piratvare, men her er det ikke staten som bøtlegger, men skolen som sier at det er imot reglemanget, og kan derfor bøtlegges.

 

EDIT: Kan også nevne at Halo kjører fett som faen på skolelaptopene :D

 

Vi får office vi. Og da jeg har IT som programfag, får jeg adobe CS også :D

Lenke til kommentar

Jeg har ikke skrevet under på noe annet en at jeg har motatt pcen. Ingen kontrakt. Og det er snakk om noen som får en bot pga. Pirat Microsoft Office og Photoshop. Hvordan kan skolen bøtlegge noen når vi ikke har signert noe avtale om at slikt innhold ikke er lov?

 

PS: Jeg vet at det er i mot loven å ha piratvare, men her er det ikke staten som bøtlegger, men skolen som sier at det er imot reglemanget, og kan derfor bøtlegges.

 

EDIT: Kan også nevne at Halo kjører fett som faen på skolelaptopene :D

 

 

Har du ikke skrevet under på en slik Pc kontrakt, så er det jo fritt fram til å installere alt mulig du vil. Da er det skolen selv som må ta på seg skylden for at de er så amatører og leverer ut en pc uten at eleven skal skrive under på noen form for kontrakt eller noe sånt.

 

Uten kontrakt så kan ikke skolen ta deg for noe egentlig, blir nesten samme som hvis du har solgt bilen din til en privatperson, glemt å skrevet kontrakt, da kan du som selger melde bilen stjålet og få bilen tilbake, eller som kjøper; nekte å betale for den å stå på ditt, uten noen form for skriftlig kontrakt så blir det bare ord mot ord, det er dårlig bevis. Men dette er jo bare i teorien, teori og praksis går ikke helt etter planen hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...