Gå til innhold

Problemer med installasjon av nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et demokort hos Komplett: Abit Ti4200 64MB. Når jeg setter det inn får jeg bare pipelyder fra hk. Jeg har prøvd flere ganger. Er det slik at jeg må avinnstallere gamle drivere (for Matrox G400) for å sette inn nytt kort, eller er det mest sannsynlig noe feil med kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg får også pipelyder jevnt over med 10-15 sekunders mellomrom med mitt connect3d 9500pro..vet ikke om det er hovedkortet eller skjermkortet som piper, men var der ikke før..bryr meg ikke særlig, for spiller alltid musikk, håper bare ikke det er skadelig for noe..hehe

Lenke til kommentar

Asus A7V8X-X, 512MB PC2100, XP2000+

 

Dunka borte i PC-en for noen uker siden og fikk akkurat samme pipelyder. Tok ut skjermkortet, så startet den opp igjen. Hadde ikke noe prob. etter at jeg tok ut Abit-kortet og byttet det med Matrox igjen. Pipelydene kommer etter ca. 5 sek når jeg trykker på PÅ-knappen. Det kommer heller ikke noe bilde på skjermen.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt et demokort hos Komplett: Abit Ti4200 64MB. Når jeg setter det inn får jeg bare pipelyder fra hk. Jeg har prøvd flere ganger. Er det slik at jeg må avinnstallere gamle drivere (for Matrox G400) for å sette inn nytt kort, eller er det mest sannsynlig noe feil med kortet?

 

Piperlyder indikerer at BIOS Post (power on self test) har detectet en feil. Se manual for å tyde feilindikasjonen. Pipelyder kan indikere feil på bl.a. skjermkortet. Ofte er det det eller minnet som er feilkilden. Men ettersom du nettopp har skiftet skjermkort er det nok en stor sansynlighet for at det er i ustand.

 

-Cheif- blink.gif

Lenke til kommentar

Dette kommer jo lenge før Windows får lastet noen drivere? Da har ikke det noen ting med saken å gjøre.

Om du tar øretellefoner inn i høytalerutgangen på hovedkortet, sier damen noe da? Og i så fall, hva sier hun?

Hvor stor strømforsyning har du?

Kommer kortet ordntlig ned i Agp slotten? Hva skjer om du dytter det ned i porten sammtidig som du starter opp datamaskinen?

Lenke til kommentar

Jeg har 320W Lepont PSU, som jeg antar bør holde. Har CD-RW, DVD-ROM, Maxtor 40GB HDD, 2 x Enermax 80x80mm vifter.

 

Det er vel mest sannsynlig noe feil med kortet. Jeg passet på å få det godt ned i AGP-sporet. Får nok sende en mail til Komplett. Det er jo et demo-kort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...