Gå til innhold

Test: Asus ROG Ares


Anbefalte innlegg

Jeg tror vi kan være enige om at entusiaster ikke syntes dette er dyrt, men oss som har viktigere ting enn pc å bruke pengene på syntes dette er unødvendig. Mitt forrige skjermkortkjøp var et 4870x2 til 4500SEK, men dette betyr ikke at jeg er entusiast på samme nivå som mange andre her, jeg regner med å ha dette kortet i minst et år til og har allerede hatt det i over 1 år.

 

En eller annen over her skrev at vi trenger kort som dette p.g.a. ytelsen og at det trengs i enkelte spill. Å kjøpe dette kun for ytelsen ble vel egentlig sagt at var unødvendig ettersom andre skjermkort kombinasjoner var raskere. Man kan jo argumentere for at man kan kjøpe 2 av dette 10k kortet, men jeg blir imponert om sp mye som èn person her på forumet gjør dette. Jeg hadde heller brukt 20.000kr på en tur til varmere strøk i vinter, men det er som sagt prioriteringer og interesse det står på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har man pengene, følger sånn passe med på hw markedet og henger i nerdekretser der epenis er viktig så er dette kortet for deg :)

 

Vi andre kjøper heller 2x5870, 5970, 2xgtx470/460 og eventuell vannkjøling. Så får vi bedre ytelse, støy og overklokkingsegenskaper. Det positive her er jo at kortet har hele 2GB framebuffer tilgjengelig for hver av kjernene. Men i testen på toms der de kjører på med høyere innstillinger og slikt så vinner jo fortsatt 5870 det meste, tydeligvis er det driverne eller den interne cf broen som holder ytelsen tilbake.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Har man pengene, følger sånn passe med på hw markedet og henger i nerdekretser der epenis er viktig så er dette kortet for deg :)

 

Vi andre kjøper heller 2x5870, 5970, 2xgtx470/460 og eventuell vannkjøling. Så får vi bedre ytelse, støy og overklokkingsegenskaper. Det positive her er jo at kortet har hele 2GB framebuffer tilgjengelig for hver av kjernene. Men i testen på toms der de kjører på med høyere innstillinger og

 

noen bytter også ut den originale viften på skjermkotene for å få mindre støy.

Lenke til kommentar

Nå sa jeg utifra tester, og quad-fire er ikke optimalt i dag.

 

Behøver ikke og si utifra tester engang, er bare og se rundt på nettet og så ser man at det ikke er som det skal.

 

 

Så at det funker fett....spørs hvordan man ser det.

At du er fornøyd er kjempeflott....men det er langt igjen før det er slik det skal være.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...