Gå til innhold

Ny PC til gaming/musikkeditering - ca 15 000,-


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har planer om å kjøpe meg ny PC til gaming/musikk-innspilling/musikk-editering.

Har ikke tenkt å bruke noe over 15 000,-.

 

Nedenfor er det jeg har plukket ut av deler så langt:

 

 

Kabinett: Fractal Design Define R3 Black Pearl - 695,-

GPU: PALiT GTX 460 Sonic Platinum 1GB (x2) - 2 199,- pr stk

HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB - 493,-

SSD: RealSSD C300 2,5" 64GB SATA 6Gb/s, 355MB/75MB - 1 250,-

HK: ASUS P6X58D-E - 1 695,-

CPU: Intel Core i7 950 - 2 509,-

RAM: Forslag? Må vel ha noe triple channel greier her... :p

PSU: Her trenger jeg hjelp! Idèer? Skal også, som tidligere nevnt, bruke PC'en til en del musikk. Har en Behringer Eurorack UB1202FX mixer som jeg igjen har plugget en Røde NT1-A kondensator mic i. Mixeren har Firewire tilkobling.

Utover det har jeg også et Axiom 61 midi Keyboard med USB-tilkobling.

 

* Tenkte å gå til innkjøp av OCZ Vertex 2 60GB SSD - 1195,-

og legge OS'et (Win7) på den, men ser at RealSSD c300 blir anbefalt som en kjappere disk?

 

* Bør komponentene byttes i andre tilsvarende produkter? Blir fort litt forvirret av alle de ulike komponentene med tilnærmet likt navn, men ulik pris..

 

* Trenger jeg ekstra kjøling ønsker jeg også råd om dette.

 

På forhånd takk!

Endret av Krismyklebust
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solid oppsett med veldig gode komponenter :thumbup:

For ram så vil jeg anbefale disse: http://www.dustinhome.no/pd_5010201081.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1173

Dustin har kampanje på dem, men kan fås til samme pris hos netonnet on amentino. Veldig bra ram med CAS 8 latency.

 

Som psu har jeg fnnet en solid og sterk psu fra corsair med 750w som budre klare det to skjermkortene og det fleste andre tingene. http://www.dustinhome.no/pd_5010314588.aspx

Den er litt dyr, men er modulær og er veldig solid. Mange undervurderer hvor viktig strømforsyningen er i et oppsett og det kan man fort brenne seg på.

Er en annen her til nesten halve prisen som også bør vurderes. Vet ikke noe om den, men den virker grei. http://www.dustinhome.no/pd_5010462266.aspx

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Så ikke det nederste du skrev..

Viss du har planer om å overklokke noen komponenter (cpu, gpu's)

kan du trenge ekstra kjøling i form av en tredjeparts kjøler for cpu og ekstra vifter i kabinettet. Vannkjøling for skjermkort er for det ekstreme og da ville du nok ikke valgt GTX 460 ;)

 

EDIT: Linkene til mixeren o micen din virker ikke.

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Takk for god hjelp Bezzzy!

 

Har ingen planer om vannkjøling, nei =P

Er kabinettet kurant med tanke på kjøling og SLI-oppsett uten at jeg trenger noen ekstra vifter (dersom vi tenker stock uten overklokking)?

Likte at det er støydempende; kjekt når jeg spiller inn en del musikk o.l. :)

 

Er dog litt usikker på den strømforsyningen, kvalitet er helt sikkert på topp, men tror du 750W er nok?

 

 

EDIT: Lenker til Røde NT1-A og Behringer Mixer er nå fikset! :)

Endret av Krismyklebust
Lenke til kommentar

Vil tro at 750w nok, men du kan høre med noen andre for å være sikker :)

Og ja, jeg tror kabinettet vil funke fint. Hadde jeg kjøp pc i dag hadde jeg valgt det samme

 

EDIT: Fant en video med et nesten likt oppsett bruker samme kabinettet som du har

Denne pcen har faktisk bare 650w psu!

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Ok :)

Får google litt til, men det så ut som den hadde fått veldig veldig mye bra kritikk/reviews, så dersom andre her også støtter deg i at det vil vere tilstrekkelig med 750W, så er det nok et kjøp der! :)

 

Så i farten at jeg har glemt optisk enhet... blir vel noen hundrelapper ekstra der.

Her er det vel kanskje ikke så farlig hva jeg velger? (Har ikke behov for noe BR-greier) Hehe.

 

Setter stor pris på hjelpen!

*Ser seg rundt etter en form for "takke"-knapp, uten å finne den*

 

EDIT: Hørte han nevnte at han drar 371W fra veggen og han har en 650W PSU, så da bør jeg vel vere trygg med 750W!

Endret av Krismyklebust
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...