Gå til innhold

lage en install fil som inneholder flere drivere og programmers


Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det går ann å lage en slags install fil som inneholder drivere og programmer. jeg skal bruke dette etter jeg har formatert pc'n, istedenfor å sitte manuelt og trykker på 15 forskjellige drivere og mange andre programmer. så viss jeg kan lage en install fil jeg bare trykker på så kommer di forskjellige driverne og programmene etter hverandre.

 

er dette mulig ? dette skal brukes i windows 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en kommando som heter iexpress som lar deg lage en installfil med de filene du vil legge inn. Du bestemmer selv om filene skal installeres eller kun legges inn og mange andre valg. Ganske grei veiledning.

 

Bør finne det ved å søke, ellers ligger det i Windows/system32.

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Cloning er da LANGT lettere enn å måtte reinstallere alt manuelt.

Hvor mye tid går med til å reinstallere windows+drivere+programmer? Ihvertfall 2-3 timer.

 

Å laste et image tar ikke mer enn 10-20 min, og da trenger du ikke å installere noe i ettertid. I verste fall må man bare oppdatere drivere dersom det har kommet nye etter at imaget ble laget.

Lenke til kommentar

IExpress var et smart tips.

Visste faktisk ikke at Win hadde en slik setup build installer liggendes under system32 mappa.

 

Kom over ninite nettbasert løsning.

Denne kan sikkert være fin å bruke for mange som reinstallerer uten imaging og vil ha et bestemt utvalg applikasjoner default installert.

Masse programmer valgbare i ulike kategorier (men dog ikke drivere - enda ..) man kan legge til for å lage seg en svær "install fil" man laster ned.

 

Sjekk ut:

http://ninite.com/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...