Gå til innhold

Stilhjelp - 16 årig gutt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Starta nettopp på vgs, og tenkte jeg må fylle opp garderoben min litt, fordi jeg har nesten ikkenoe klær nå, fordi nesten alt har blitt for småe.

 

Er 170 cm, tynn - mørk i huden(Bakgrunn fra Sri Lanka).

 

Trenger hjelp med hvilke butikker jeg kan kjøpe klær fra, og hvilke. Bor i Oslo.

 

Trenger for det meste en jakke, sko, noen t-skjorter, cardigans, bukse etc.

 

Men vet ikke hva slags (Farge osv.) som passer og ser bra ut med hverandre.

 

EDIT: Om noen har tips til smykker til gutter (Og nettsider for de) hadde det også vært kjempefint:)

 

Takker for svar!

Endret av Limee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell litt om noen av interessene dine og gjerne noen farger du syns er fin og sånn..

Siden du er mørkhudet, så ville jeg gått for noe med farger i!

Jeg er selv glad i chinos og forskjellige rutete skjorter fra Carlings. De ofte et greit utvalg av skjorter i forskjellige farger.

 

Jeg gikk alltid i jeans og svarte tskjorter før. Men nå har jeg byttet om stilen min. Tenker litt mer "noe jeg vanligvis ikke ville gått med" når jeg handler klær. KJøpte meg noen billige chinos på Carlings og en del skjorter fra forskjellige butikker.

Kombinerer litt sånn.. F.eks en mørk/grå/lys chinos og en fargerik skjorte eller omvendt.

Bare ikke overdriv med f.eks for mye farger på både buksen og skjorten.

Vær kreativ, så finner du noe du liker. Alt trenger ikke være i samme stil heller, bytt litt ofte!

Jeg har dager der jeg går med blå chinos til en grå stripete skjorte og dager der jeg har på meg en dongeribukse og en enkel tskjorte..

 

Men som sagt.. Fortell litt om interessene dine.. ;)

 

Det finnes ingen fasit for hva som er "kult" og fint, da alle er forskjellige. Men tenk litt utenfor boksen.

"noe jeg vanligvis ikke ville kjøpt"

Dersom du skal på fest eller noe spesielt, så er det greit å skille seg litt ut også.

 

Dressmann har fått inn noen kule hverdagsskjorter med masse spennendes høstfarger. Sjekk ut.. Billig og greit.

Men ikke hør for mye på meg da.. Jeg jobber innenfor Varnerkjeden, og handler derfor mest på butikker som Carlings, Urban og Volt.. :D

 

Retro har mye fint også, men litt dyrere :)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Fortell litt om noen av interessene dine og gjerne noen farger du syns er fin og sånn..

Siden du er mørkhudet, så ville jeg gått for noe med farger i!

Jeg er selv glad i chinos og forskjellige rutete skjorter fra Carlings. De ofte et greit utvalg av skjorter i forskjellige farger.

 

Jeg gikk alltid i jeans og svarte tskjorter før. Men nå har jeg byttet om stilen min. Tenker litt mer "noe jeg vanligvis ikke ville gått med" når jeg handler klær. KJøpte meg noen billige chinos på Carlings og en del skjorter fra forskjellige butikker.

Kombinerer litt sånn.. F.eks en mørk/grå/lys chinos og en fargerik skjorte eller omvendt.

Bare ikke overdriv med f.eks for mye farger på både buksen og skjorten.

Vær kreativ, så finner du noe du liker. Alt trenger ikke være i samme stil heller, bytt litt ofte!

Jeg har dager der jeg går med blå chinos til en grå stripete skjorte og dager der jeg har på meg en dongeribukse og en enkel tskjorte..

 

Men som sagt.. Fortell litt om interessene dine.. ;)

 

Det finnes ingen fasit for hva som er "kult" og fint, da alle er forskjellige. Men tenk litt utenfor boksen.

"noe jeg vanligvis ikke ville kjøpt"

Dersom du skal på fest eller noe spesielt, så er det greit å skille seg litt ut også.

 

Dressmann har fått inn noen kule hverdagsskjorter med masse spennendes høstfarger. Sjekk ut.. Billig og greit.

Men ikke hør for mye på meg da.. Jeg jobber innenfor Varnerkjeden, og handler derfor mest på butikker som Carlings, Urban og Volt.. :D

 

Retro har mye fint også, men litt dyrere :)

 

Interessene mine:o Uhm, sitter for det meste og gamer hjemme... :blush: Men er ikke den "nerdetypen" akkuratt.

Lenke til kommentar

Vel, det er vannskelig å si, men jeg ville anbefalt deg å hente noen eksempler fra nettet så du kunne linket noe gensere, sko tskjorter og annet innen mote så folka i formet har en litt mer klar i de hvordan stil du kanskje er ute etter? :)

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

På de første to sidene av mote og velvære finnes det FIRE helt tilsvarende tråder som denne. Det er en søkefunksjon på forumet, og poenget med den er at den skal brukes.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1250685

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1255027

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1233639

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1228719&st=0

 

Denne er også grei å lese:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1179896

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Når posten din er 99 % identisk med de andre er det ikke så mye poeng i å lage en egen tråd.

Klart tråden er identisk når han som mange flere søker stilhjelp, og det er vel noe som er så individuelt og personlig at det funker temmelig dårlig å slenge alle inn i en og samme stil.

Lenke til kommentar

Når posten din er 99 % identisk med de andre er det ikke så mye poeng i å lage en egen tråd.

Klart tråden er identisk når han som mange flere søker stilhjelp, og det er vel noe som er så individuelt og personlig at det funker temmelig dårlig å slenge alle inn i en og samme stil.

Blir jo lite poeng når man spør samme folk som akkurat det samme...

Da kommer jo samme svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...