Gå til innhold

20 år gammel gutt søker litt stilhjelp (oppdatert 31.08)


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

20 år gammel gutt søker litt stilhjelp.

 

31.08

Har lagt mesteparten av gamle oppdatering i spoiler, for ordens skyld.

 

Har postet følgende bilde i bildetråden, men slenger det ut her også. :)

Dette er, for de som ikke har skjønt det, en håndfull (de fleste) av plaggene jeg har kjøpt etter at denne snøballen av en tråd begynte å rulle for noen måneder siden.

 

post-86885-1283271401,0127_thumb.jpg

 

  1. Denimjakke, H&M
  2. Grå cardigan, Jack&Jones
  3. Grå henley/bestefarsgenser, random butikk på Sørlandet
  4. Rødrosa Valient henley/bestefarsgenser, Volt Drammen
  5. V-hals-skjorter, to hvite og en lilla-ish, H&M
  6. Brune chinos fra Velour, Volt Drammen
  7. Svart bukse (chino?) fra Tiger, kjøpt av venn
  8. Cardigan fra These Glory Days, Volt Drammen

 

Jeg er godt fornøyd med utvalget så langt.

Å gå i cardigan er jo herlig! Tenk at jeg for noen måneder siden gikk utelukkende i t-skjorter, hettejakker, longsleeves og dongeribukser av ymse slag.

 

Jeg har lært utrolig mye og jeg er utrolig takknemlig for alt jeg har lært, både fra andre forumbrukere, venner og nettsider.

 

 

 

Update 19.06. Forandringer har skjedd!

 

post-86885-1276969153,8224_thumb.jpg

 

Her er ferskeste bilde med de ferskeste klærne. :) (Min første) cardigan og et enkelt sort slips fra Jack & Jones.

 

Må si jeg føler meg ganske langt unna utgangspunktet mitt. Og det er egentlig veldig greit. :)

 

Update 06.06:

 

Sju år med sparing forsvant i går på under et minutt.

 

post-86885-1275780063,8158_thumb.jpg

 

Antar at dette frigjør meg litt mer. Fyr løs om ønskelig!

 

Litt mer hår:

 

post-86885-1276104834,3993_thumb.jpg

post-86885-1276104880,8263_thumb.jpg

 

 

 

Har i en liten periode nå gått frem og tilbake med diverse forumbruker som et ledd i å se litt mer velkledd/helhetlig kledd ut.

 

Kommer til å oppdatere posten etterhvert som ting utvikler seg. Ting tar tid, som det heter.

Fremgang avhenger i hovedsak av lønn. Men sånn er det!

 

Stikkord så langt jeg husker og kommer på:

surfer,

jordnær,

naturlig,

brun,

grå,

sort,

grønn,

dreads,

skjegg,

hår,

hemp,

harmonisk,

sommer,

varm.

 

 

 

Bilder til inspirasjon - NB! Noen er store.

 

 

post-86885-1275078066,65_thumb.jpgpost-86885-1275078073,2121_thumb.jpg

post-86885-1275078078,4556_thumb.jpgpost-86885-1275078083,7517_thumb.jpg

post-86885-1275078089,1579_thumb.jpgpost-86885-1275078094,9227_thumb.jpg

post-86885-1275078103,1366_thumb.jpgpost-86885-1275078108,5332_thumb.jpg

post-86885-1275078113,8095_thumb.jpgpost-86885-1275078120,554_thumb.jpg

post-86885-1275078125,6391_thumb.jpgpost-86885-1275078701,4956_thumb.jpg

 

 

 

Merk - nå er gjerne ikke poenget å fremstå som en "ustelt hippie", selv om det kanskje kan virke sånn.

 

Del 1

Svarer i tråd med forslag fra Mote- og velværecaféen.

 

 

 

 

 

Budsjettet mitt... vel, hva skal jeg si? At jeg ikke har et?

Jeg har aldri vært typen som har brydd seg spesielt om hvor mye klærne koster, altså at høy pris ikke trenger være kremklær, for å si det sånn.

Kjøper som regel det jeg syns er fint og samtidig mulig å faktisk ha råd til.

Når jeg kjøper klær er det sjelden mye av gangen, men om jeg skulle faktisk satt av penger til dette kan jeg vel si, tja, hva vet vel jeg - 2000kr?

 

Ønsket klesstil:

Denne kan lett bli litt tricky. Tror jeg.

Jeg har i det siste tenkt mye på at jeg ønsker et mer jordnært image, for å si det på den måten.

Stikkordene jeg tenker på er f.eks. hempklær, grønn- og bruntoner, skjeggete, langhåret og så videre.

 

Men igjen.. æh. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Det er vel ingen spesifikk stil jeg ønsker, men mer retningslinjer for hva som generelt funker og ikke funker.

Er det noen komboer som regnes som "forbudte", mens andre ting er selvskrevne? I beste fall hadde jeg ønsket jeg visste om disse sånn at jeg kunne legge de til rette for "mine forhold", på et vis. Om noen kan si generelle ting rundt dette hadde det vært strålende. :)

 

Angående kroppsfasong kan jeg vel si at jeg er midt på treet. Rager ca 180cm over bakken og er ingen muskelmann på noen måte, men heller ingen slappfisk.

Jeg har lagt hår, omtrent til midt på ryggen. Og utvida øreflipper samt en piercing i nesa. Det er ofte på grunn av dette at jeg føler at hva enn jeg syns er stilig ikke passer meg, regelrett fordi det kræsjer med håret, ørene og nesepiercingen. Men disse tingene er en del av meg, så jeg tar heller hensyn til de fremfor klær.

 

Om jeg nevne noen er den eneste referansekjendisen jeg kommer på i farta Johnny Depp. Tenker da fra filmer som f.eks. Chocolat og Pirates-serien.

Og da tenker jeg iallefall på det jeg nevnte tidligere, jordnær, harmonisk og så videre.

 

Legger ved bilder tatt i påsken som var. Må legge til at jeg ytterst sjelden går med håret løst. Safer mer på hale, da det er bedre rent praktisk.

 

 

post-86885-1273791834,598_thumb.jpg

post-86885-1273791840,8585_thumb.jpg

 

 

 

Jeg er meget takknemlig for alle konstruktive tilbakemeldinger og vurderinger. Håper vi finner ut av noe i lag!

 

Mads.

 

 

 

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du virker som du er en litt halvveis metall-gutt? Am I right? Stilen du har nå er ikke den verste jeg har sett. Har en del musikervenner som kjører samme stilen. Det som virkelig har endret deres stil til det bedre er en hårklipp. En venn klippet av seg 60 cm med dreads. Han så ut som en ny mann. Hold deg gjerne til jordnære farger du ser for deg, for jeg tror det kan kombineres bra med det du har i dag.

 

Tar et eksempel med håret:

Her har du Sigurd Wongraven fra Satyricon. Et strålende eksempel spør du meg, når det gjelder hva hårklipp kan gjøre:

 

FØR:

Sigurd_Wongraven_(aka_Satyr)-3431_8483.jpg

 

ETTER:

SATYRICON_0409.jpg

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Var i samme situasjon som deg for en tid tilbake, og jeg ville absolutt anbefale deg å finne deg en stil du har lyst til å bygge på. Det gjør hele prosessen mye enklere ;)

Hm, jeg får se hvor dette ender opp. Famler som sagt litt i mørke og vet ikke helt hva jeg liker, hvilke stiler og så videre.

 

Du virker som du er en litt halvveis metall-gutt? Am I right? Stilen du har nå er ikke den verste jeg har sett. Har en del musikervenner som kjører samme stilen. Det som virkelig har endret deres stil til det bedre er en hårklipp.

 

Tar et eksempel med håret:

Her har du Sigurd Wongraven fra Satyricon. Et strålende eksempel spør du meg, når det gjelder hva hårklipp kan gjøre:

Tja. Metal og metal. Jeg har det siste året hørt mer og mer på både elektronika, indie, noise og så videre, men jeg har samtidig noen band jeg liker utrolig mye innen metalsjangeren.

Så det var vel litt av grunnen til at jeg i første omgang begynte å spare, og desto lengre det har blitt - desto mer har jeg blitt knyttet til det.

Jeg har vurdert å klippe meg flere ganger, men jeg kommer alltid frem til at jeg er så glad i håret mitt at jeg kan gi slipp på det, rett og slett.

Jeg ser nesten på det som en del av personligheten min. Håret mitt "er" på mange måter meg.

 

Samtidig tar jeg godt vare på det, bruker sjampo og balsam når jeg dusjer, grer det morgen og kveld og sånn.

Jeg skulle vel bare stusset det litt oftere for å unngått så flisete tupper, men i det store og hele overlever jeg jo. Når jeg samtidig får og har fått mer eller mindre utelukkende positive kommentarer på det gjør det ikke akkurat saken lettere. :p Jeg har egentlig bestemt meg for at om jeg skal gjøre noe dramatisk med håret blir det å anskaffe dreads. Innerst inne er det egentlig uaktuelt å klippe seg.

 

Men - jeg er veldig enig med deg angående Wondergraven!

Jeg har generelt avsmak for knallrett hår som er så svart at det ser farga ut. Det blir for kunstig, rett og slett.

 

Tvillingbroren min hadde forøvrig også langt hår før, men så klippet han seg.

Og vel, skal jeg være ærlig går det opp og ned hvor "fresh" han ser ut, men når jeg ser på gamle bilder var det helt klart en forbedring for han å ta håret.

 

En kamerat tipset meg om at grå klær kunne være noe å få seg mer av - da gjerne med tanke på skjorter, hettejakker og lignende.

Tanken var at grått er nøytralt og passer til "alt", på en måte.

 

Edit:

Hm, veldig spennende med litt referanser, PatSharpX! Skal definitivt se den filmen. Du har vel ikke noen spesifikke bilder du tenker på når du sier "kapteinsjakke"? Ikke sånn med striper på ermene vel? :p

 

Ser forøvrig ingenting galt i 60-70-talls inspirert stil, så fremt man ikke overdriver. Kanskje mest fordi jeg får litt hippiefeeling, og da linker dette til stikkordene jeg har nevnt tidligere. :)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hehe jo, det var det jeg tenkte.

Men det er jo ikke must da :p

Her er noen bilder fra filmen. Siste er med en sånn jakke.

 

må si meg enig i at den jakka er ganske fet. men om man ser litt småråkka ut og går i ei sånn jakke så ringer my chemical romance bjella tvert og det er ikke ei bjelle som bør ringe :p

Lenke til kommentar

Heisann du

 

Angående håret skjønner jeg at du ikke vil klippe det, men jeg tror det ville vært lettere hvis du hadde hatt det skulderlangt.

 

Her er det et slideshow med veldig mye jordfarger som går igjen. Du kan ta en titt og se om noe av dette matcher hva du ønsker. Det er litt vanskelig å få tak på hva du ønsker enda :p

 

http://www.gq.com/ho...ideshow#slide=1

 

Her er det ti småtips for penklær. Er ikke helt enig i sneakers til dress, men dog.

http://www.gq.com/style/suit-guide/200604/rules-for-dressing-well-slideshow#slide=1

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Her er det ti småtips for penklær. Er ikke helt enig i sneakers til dress, men dog.

http://www.gq.com/style/suit-guide/200604/rules-for-dressing-well-slideshow#slide=1

 

Bare for å pirke, men de sier da ingenting om sneaakers til penklær? De sier bare at ingenting er galt med sneakers om man kjøper noen enkle som ser bra ut. Akkurat som "keep you're wallet slim" ikke har mye med dress å gjøre.

Lenke til kommentar
2. Thou shalt wear sneakers made for a man It’s fine to own crosstrainers and running shoes and hightops. But save them for the gym. When you’re on the street, keep your sneakers simple and classic. Go for ones like Stan Smiths, Jack Purcells, and Sambas. They work with everything, including suits.

 

Read More http://www.gq.com/style/suit-guide/200604/rules-for-dressing-well-slideshow#slide=2#ixzz0nttPwc2O

 

 

hsugh.gif

 

Lenke til kommentar

Stoppet etter "Stan Smiths" jeg, så det var jo en liten bommert :p Men enig med deg her, sneakers passer ikke med dress. Litt merkelig at GQ har det med, når de har en side om at slips ikke skal være slim og at det blir for "fashiony" så kommer de med sneakers til dress.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Thrice:

 

Lettere å finne ting som passer, mener du? :p

 

Hm, takker for lenke! Det var et par ting der som falt i smak.

Jakken i første bildet, genseren i nummer tre, hettejakken(?) i nummer fem og skoene og buksa i nummer sju.

Har forøvrig tenkt litt på sånne seilersko(?) til å ha i sommer. Jeg tenker at de skal være så enkle som mulig, minimalt med stash og farger.

 

Syns også gq.com virker som ei ganske fin side til å lese seg litt opp på saker og ting. :)

Lenke til kommentar

Så det var vel litt av grunnen til at jeg i første omgang begynte å spare, og desto lengre det har blitt - desto mer har jeg blitt knyttet til det.

Jeg har vurdert å klippe meg flere ganger, men jeg kommer alltid frem til at jeg er så glad i håret mitt at jeg kan gi slipp på det, rett og slett.

Jeg ser nesten på det som en del av personligheten min. Håret mitt "er" på mange måter meg.

 

Selv om det sikkert ikke er ønskelig å klippe deg, så burde du vurdere det. Jeg er ikke stor-fan av langt hår, men det er noe som passer det og du er vel en av disse. Dessverre ser ofte langhårete mindre stelt og ofte veldig metall ut (noe som ikke alltid er positivt)

 

Det var en på plassen hvor jeg trente, som hadde lagt hår og klippet seg. Utrolig forbedring! Han fikk frem ansikts trekkene sine og så mer positiv ut :)

 

Bare sånn til vurderingen..

Lenke til kommentar

Den amerikanske utgaven koster $58 for et år, ikke spesielt dyrt. Det er kanskje ikke like interessant å lese som den britiske, men bilder å hente inspirasjon fra finnes det nok av :p

Har bare sjekket den britiske og mente det kom på godt over 1000lappen.

Har Esquire, funker det også. Dog ikke på langt nær så bra som den britiske GQ.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Selv om det sikkert ikke er ønskelig å klippe deg, så burde du vurdere det. Jeg er ikke stor-fan av langt hår, men det er noe som passer det og du er vel en av disse. Dessverre ser ofte langhårete mindre stelt og ofte veldig metall ut (noe som ikke alltid er positivt)

 

Det var en på plassen hvor jeg trente, som hadde lagt hår og klippet seg. Utrolig forbedring! Han fikk frem ansikts trekkene sine og så mer positiv ut :)

 

Bare sånn til vurderingen..

Takk for innspill! Jeg får vel revurdere det, så er det gjort. :p

 

Siden jeg går jevnlig på konserter og lignende ser jeg ofte langhårete metalfolk som rett og slett ser ræva ut. Det er akkurat som de tenker at du er mer "ekte" desto mer skitten og ustelt du er. Jeg syns de ikke er annet enn late og dumme, rett og slett.

Men men!

 

 

Et spørsmål angående solbriller:

Det er slik at de skal passe ansiktsformen, har jeg rett? Har noen en formening om hvilken brilleform som i tilfelle hadde passet ansiktet mitt?

Lenke til kommentar

Jeg syntes du burde ta en hårklipp! Jeg liker ikke så langt hår du har, og du ville sett 10x bedre ut med kort hår! Var faktisk en på jobben min som gikk fra ca din lengde til kort hår, han så ut som en ny person! Til det bedre. Jeg så ikke at det var han engang!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg syntes du burde ta en hårklipp!

:ermm:

Men da kan jeg ikke gjøre dette lenger:

16131_184970061931_595831931_3562658_7644169_n.jpg

 

Og jeg syns virkelig det er morro med den typen oppførsel, så.

Haha, jeg blir alltid litt redd når noen snakker om at jeg burde klippe meg. Har vel spart håret siden jeg var 13 eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...