Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldres inntekt går utover meg på lånekassen! What to do?


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om du har rett på penger fra familien, men med den lønninga syns jeg godt du kunne fått noen tusenlapper i måneden ja.

 

Lånekassen er ikke rettferdig, noen får tisenvis av kroner dem ikke har brukt for, andre får ikke en dritt.

 

Men et tips kan jo være å dele leiligheten din med noen og splitte prisen i to.

 

Har bare et soverom og har flyttet til et nytt sted, og ville ikke dele med random.

Er desverre ikke altid man får det som man vil, skal i militæret snart og må dele soverom med minst 6 andre randoms.

 

Så syns nå godt du kan dele med en random om du må.

 

Mener du at jeg må dele sengen min med en random kanskje? Er det det du mener? Har som sagt bare 1 soverom!

Nei, tenker mer på to senger på et soverom.

 

Er ikke plass til mer en en seng, dessuten handler det om privatliv. Skal jeg jage ut den jeg skulle bodd med hver gang kjæresten skulle komme på besøk?

Nei, om du leier en leilighet sammen med noen kan du ikke jage ut vedkommende med mindre dere har en avtale om det.

 

PS: Om du ikke har plass til en seng til så funker jo køyeseng.

L-7645200_MarieKoyeElfenb.jpg

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personer som er berettiget til støtte fra Lånekassa får ikke bostøtte, jfr bustøtteforskrifta § 3 bokstav b. Det vil heller ikke bli snakk om andre ytelser fra sosialtjenesten, da disse er subsidiære i forhold til andre økonomiske rettigheter man kan gjøre gjeldende. Underholdsplikten foreldrene har er en slik økonomisk rettighet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

kollektiv er en god ide. Bor i kollektiv selv, og betaler ca 3200 i mnd uten strøm. flytter snart inn to til, og da blir det rundt 2500 kr i mnd siden vi deler på hele leia som er på 25000 for hele huset.

Før så tenkte jeg at jeg aldri skulle bo i kollektiv, men det er absolutt ikke så ille!

Man får sitt eget rom, og i huset jeg bor har vi 3 bad, så alle slipper å dele på ett. Stor stue og kjeller er også nice! Og det er sosialt! Anbefaler det virkelig, jeg har det veldig koselig her, og det er billig!

Endret av lillepy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å dele soverom med en annen person er ganske vanlig blant studenter i andre land. Bare se på collage filmer fra usa. Når jeg hadde sommer jobb i Polen så delte jeg soverom med to andre studenter, noe som var vanlig der.

 

Men det er vel kasnkje litt uvanleig i norge. Blir kanskje litt vannskleig å finne noen som gidder å dele rom slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...