Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

T-matte vg1, sykt vanskelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha, jeg har bestemt meg for å klare det og da klarer jeg det! :D

ville bare høre noen ordentlige erfaringer fra folk som hadde lyst til å jobbe med faget, de jeg har spurt har sagt at det var alt for vanskelig. at de sank fra 5-3 når de gikk fra u. skolen til vg1 med T-matte :S

huff, liker ikke skrekkhistorier som får meg til å tvile på egne evner..

 

hadde selv karakteren 4 ut av 10. klasse...

Lenke til kommentar

At 1T er så vanskelig er bare tull. Gjør du alle oppgavene i boken er du nesten garantert femmeren. Grunnen til at alle sier at 1T er vanskelig, er fordi de ikke gjør noen oppgaver i matteboken. Flesteparten av elevene kommer uforberedt til hver time, og har ofte ikke gjort oppgavene de fikk beskjed om å gjøre av læreren den foregående timen. Da blir selvfølgelig faget "sykt vanskelig". Hvis du ikke har åpnet boken før en prøve, og får spørsmål om å løse en andregradslikning ved hjelp av andregradsformelen, vil du selvfølgelig slite. Det er nettopp dette jeg vil få fram. Har du jobbet litt med andregradsformelen på forhånd er det ikke vanskelig i det hele tatt. Så helt til slutt vil jeg si at det bare er å velge 1T forutsatt at du jobber. Uten jobbing, vil du fort slite og falle ned på en toer. Svært mange med en grei karakter fra u.skolen (3-4) faller ned til to, men dette er nesten bare på grunn av at de ikke jobber. Svært mange elever tror de får femmere og seksere uten jobbing-disse får da et lite sjokk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra 6 til 2 på vgs da jeg valgte 1T. Som mange sier her, jeg var en av de som ikke åpnet boken før prøver og aldri gjorde leksene. Hoppet dog opp fra 2 til 4 uten spesiell innsats. Ingen fag er vanskelige så lenge du er motivert for de og har en grei lærer som følger utviklingen din.

 

EDIT: 6 til 2 i vinterhalvåret

Endret av kreppsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...