Gå til innhold

Kjøp av ny PC til poker ++


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk meg ny skjerm i går (Dell 27" U2711) og siden DisplayPort'en til Dell Studio XPS 1640 er ganske ubrukelig så tenker jeg at det er like greit at jeg bare shopper en stasjonær PC siden min 4 år gamle Shuttle ligger under TVen som Media Center.

 

Hva skal den brukes til?

 

Mainly poker med diverse tilleggsprogrammer i sammenheng med det (PostgreSQL (database), diverse scripts, HUDs) som gjør at det kreves over gjennomsnittlig harddisk, skjermkort, CPU og RAM.

 

Samtidig kjører jeg som regel VLC (1080p), Spotify, iTunes, Chrome, uTorrent, mIRC, Pidgin, Skype, Dropbox, BitDefender AV, Windows Aero, Excel ++++

 

Greit å ha muligheten til å kjøre noen spill på middels+ grafikk også (HoN, StarCraft II etc).

 

Hva jeg ha:

 

  • Meget bra og stabilt trådløs nettverkskort.
  • Ganske stillegående under idle og middels bruk.
  • Skjermkort med støtte for 2 skjermer med opp til 2560x1600 oppløsning på begge.
  • Mulighet for SSD oppgradering
  • Midi tower
  • Kvalitet

 

Hva jeg IKKE trenger:

 

  • Alt eksternt (mus, tastatur osv.)
  • Harddisk (har WD VelociRaptor 10000RPM).
  • Blu-ray
  • Windows

 

Pris og leverandør

 

Ca. 8 000 NOK

 

Jeg er litt ute av gamet når det gjelder hardware så for alt jeg vet kan det bli 5 000 NOK eller 10 000 NOK og er ganske fleksibel på hvor mye jeg må/trenger å bruke.

 

Vil bestille alt fra samme leverandør (gjerne mulighet for ekspresslevering) og må ha det før 3. september!

 

Summary

 

Ute etter en solid PC av god kvalitet som kjører det jeg har listet opp flawlessly med litt mer å gå på/decent oppgraderingsmuligheter.

 

Ikke noe problem med deler som må settes sammen (got lego skills) bare jeg får vite om jeg må ha kjølepasta osv.

 

Den/de som kommer med forslag jeg går for, vil belønnes.

Endret av vegards
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til rundt 6500,-.

 

Istedenfor trådløs nettverkskort, anbefaler jeg isteden Powerline-opplegg. Den ene kobler du til Internett-kabelen der du har internett - og setter den i et strømuttak. Det andre adapteret kobler du i et strømuttak i det rommet der du har PCen, og strekker kabel derfra og til uttaket på PCen. Dette fungerer i mine øyne mye bedre enn en ren trådløs forbindelse. Den eneste forskjellen er at adapteret må ha strøm (men det må jo PCen ha også).

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Takk! Har bestilt det her:

 

COOLER MASTER MIDITOWER CM 690 II ADVANCED ATX BLACK

 

Chieftec A-135 Series 650W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin

 

Gigabyte GA-870A-UD3, 870, S-AM3

AMD 870+SB750, ATX, DDR3, USB3.0, SATA 6Gb/s, GbLA

 

AMD Phenom II X6 1055T

Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Box

 

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, for A

 

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "XXX", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort

Endret av vegards
Lenke til kommentar

Da har jeg fått koblet den opp og installert Windows 7!

 

Hatt noen crashes der Aero (Windows Desktop Tool?) ble disablet og jeg har fått memory dump (bluescreen) 2 ganger.

 

Gikk over alle ledninger (koblet om på strøm til noen vifter) og fjernet DVD-RW stasjonen (SATA) siden det virka som det var noe buggy med den når jeg installerte Windows 7. Bruker den ca. aldri og har nå laget USB stick med Windows 7 så har egentlig ikke behov for den.

 

Har ikke hatt problemer etter det + jeg fjerna alt av programvare (CD) som følgte med hovedkortet som jeg hadde lagt inn:

 

  • Xpress Recovery2
  • Easy Tune6
  • On/Off Charge
  • AutoGreen
  • @BIOS
  • Easy Energy Saver

 

Men har lastet ned siste versjon av alt (+ beta av nyeste BIOS) og lurer på om jeg burda legge inn noen av de?

 

Overview av hovedkortet

 

Også, om noen kunne kjapt se over om alt ser bra ut:

 

 

Anyways, som takk til deg jornboss så skal jeg sende deg ett Komplett gavekort på 100kr (vist du heller vil ha en annen plass, kan det ordnes bare du gir meg URL der jeg fikser :thumbup: )

 

EDIT: Ser ut til at alt kjører smooth nå (uten software som følger med hovedkortet), men bruker typ 3GB ram hele tiden, burde kanskje kjøpe par brikker til?

 

EDIT2: Gikk over PCen innvendig for å dobbeltsjekke at alt var på plass, noe en rambrikke muligens ikke var... :blush: Ordnet det og nå alt er smooooooooooth. :thumbup:

Endret av vegards
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...