Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montering av senkesett i Trondheim?


voluz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

her enda til dags dato ikke vært borti et bilverksted som ikke kan ordne med de delene eier trenger for å få "fikset" noe på bilen sin.

 

du må/bør ha klart hvor lavt du skal/vil senke bilen før du tar kontakt med noen.

 

det du må huske på når du snakker med et verksted/bilforhandler om slikt er:

1. er settet godkjent for bilen

2. kommer monteringen med firehjulskontroll

3. byttes både dempere og fjører eller bare fjører

4. hva slags merke vil bli brukt

 

desverre er jeg ikke kjent med noe bilmekanisk i Trondheim så kan ikke hjelpe deg der.

 

eneste tipset jeg kan gi deg er at du får skriftlige tilbud så du kan ta med deg å vise når du går rundt å får tilbud på jobben

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du kjøper senkesett på http://www.partsandretards.no !

 

Disse har utrolig gode priser, godt utvalg, rask levering, og meget god service! Så lenge du vet hvor lavt du vil gå, kan disse hjelpe deg. Anbefaler deg justerbart understell, da kan du gå høyt og lavt etter hvordan føret er.

 

Senkesett kan de fleste verksteder montere. Jeg er ganske ny i Tr. Heim, men fikk anbefalt Tempe Auto i Tempeveien 35 av noen i VWAudi Club. Du må uansett belage deg på montering av senkesett koster mye.

 

Anbefaler faktisk at du først monterer settet, også kjører du med det noen dager, for så å ta firehjulskontroll, og påfølgende godkjenning på biltilsynet. Fjærene trenger nemlig litt tid på å sette seg.

 

 

Her har du forresten link til hvordan du installerer senkesett på Audi A3! Har gjort dette selv, og guiden viser alle stegene.

http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=8095

(Det diskuteres litt om monteringen bak her. Mange mener at høydejusteringen skal monteres øverst, andre mener den skal monteres nederst.. Jeg fant det mest passende å montere den nederst, altså motsatt i forhold til guiden)

 

Du trenger en 21mm deep offset ringnøkkel, VW Tool 3424, og hvis jeg husker riktig, 12mm TORX...

Du trenger også en vinkelsliper, da stabstagene sitter helt jævli.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...