Gå til innhold

27" iMac vs windows gaming, til SC2 og photoshop


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en macbook pro 2007 modell som trenger utskifting. Tenker å gå for en stasjonær variant. Jeg har tittet på iMac 27" i5 / i7 med HD 5750?.

 

Krav: Skal kunne kjøre SC2 med High settings og 1920 x 1080 og da gå prikkfritt. Samt være rask ved jobbing av flere oppgaver og diverse krevende oppgaver ved fotoredigering i photoshop. Dette er kun det jeg har som krav, ingen andre spill, ikke nå og ikke i fremtiden!

 

Kan betale opp mot 17000, men vil komme unna med det billigste og beste alternativet for denne oppgaven. Bygger gjerne selv hvis jeg kan tjene penger på det?

 

Skal stå i stua så støy er et punkt.

 

Kommer uansett til å legge inn Mac OS X om det blir valgt en windows maskin, har dette noen betydning og vil OS x kjøres like sikkert som på mac generelt?

 

Trenger jeg i7 for disse oppgavene?

 

Tusen takk for rask hjelp som måtte komme,

 

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skal ha OS X så har du jo allerede begrenset deg til apple sine maskiner. Så svaret er vel ganske enkelt å bare kjøpe deg den best spesifiserte 27" iMacen du har råd til. Jeg synes uansett det er den mest elegante løsningen med tanke på at maskinen skal stå i stua.. ;)

 

Når det gjelder hva du trenger for å kjøre det spillet ditt så har jeg ikke peiling. Men i5 holder fint til det andre behovet ditt. 4gb ram blir litt tynt men det kan du jo oppgradere på sikt.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Som sagt, skal du kjøre Mac OS uansett, gå for en iMac, så sparer du deg for bryet med drivere og ikke offsielt støttet hardware.

 

Har prøvd og legge inn Mac OS på diverse datamaskiner, kan være en pain in the ass til tider, for og si det mildt.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har en macbook pro 2007 modell som trenger utskifting. Tenker å gå for en stasjonær variant. Jeg har tittet på iMac 27" i5 / i7 med HD 5750?.

 

Krav: Skal kunne kjøre SC2 med High settings og 1920 x 1080 og da gå prikkfritt. Samt være rask ved jobbing av flere oppgaver og diverse krevende oppgaver ved fotoredigering i photoshop. Dette er kun det jeg har som krav, ingen andre spill, ikke nå og ikke i fremtiden!

 

Kan betale opp mot 17000, men vil komme unna med det billigste og beste alternativet for denne oppgaven. Bygger gjerne selv hvis jeg kan tjene penger på det?

 

Skal stå i stua så støy er et punkt.

 

Kommer uansett til å legge inn Mac OS X om det blir valgt en windows maskin, har dette noen betydning og vil OS x kjøres like sikkert som på mac generelt?

 

Trenger jeg i7 for disse oppgavene?

 

Tusen takk for rask hjelp som måtte komme,

 

Marius

 

Nå kommer jo både Starcraft 2 og Photoshop i MAC versjon da.

PS: på 27 tommeren må du kjøre 2560 x 1440 for å få optimalt bilde. Hvis ikke blir det nok litt blurry. OSX vil ikke la seg kjøre lovlig og uten hacking på en ikke-Apple maskin

Lenke til kommentar

Hvis du går for en iMac, velg i7-varianten da den er merkbart raskere enn i5. Forskjellen mellom i3, i5 og i7 kommer ganske klart fram her: http://barefeats.com/imac10v.html

 

Merk også at du med iMac 27" får en knallbra skjerm med IPS-panel. Om du skal kjøpe en tilsvarende, separat 27" skjerm med IPS-panel, så vil den koste deg fra 7.500 og oppover.

 

Vet ikke hvordan iMac med i7 vil dra SC2, men den klarer Steam Portal (1920x1080, High 4X AA), med ca 110 FPS. Ikke en utpreget gaming-rigg, men sannsynligvis grei nok - og til alle de andre kravene dine så er i alle fall en iMac et ypperlig valg. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...