Gå til innhold

Fancy drinker under 22%?


djrack

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Får til helgen besøk og tenkte jeg skulle lage noe fancy drinker til de som kommer. De liker ikke vin, så da søkte jeg opp andre ting og fant for eksempel cosmopolitan som de selv også ønsket. Jeg kan bare kjøpe opp til 22%, og lurer derfor på om det er noe jeg kan bruke i det utvalget for å lage noe ala cosmo, eller noen andre morsomme drinker?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Får til helgen besøk og tenkte jeg skulle lage noe fancy drinker til de som kommer. De liker ikke vin, så da søkte jeg opp andre ting og fant for eksempel cosmopolitan som de selv også ønsket. Jeg kan bare kjøpe opp til 22%, og lurer derfor på om det er noe jeg kan bruke i det utvalget for å lage noe ala cosmo, eller noen andre morsomme drinker?

 

Takk!

 

Du kan lage en relativt god Cosmopolitan-aktig drink med slik 22% vodka, Passoa og tranebærjuice.

- 2/4 Kalinka 22

- 1/4 Passoa

- 1/4 Tranebærjuice

 

Kjør oppi litt lime for å få den litt bitre smaken..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

du kan lage noen ganske festlige shots da ;)

 

Hjernesvulst: Litt fersken schapps, baileys, grenadine

 

ha først i fersken i et shotteglass til det er 2/3 fult, så tømmer du forsiktig på baileys til det er nesten fult, så drypper du på litt grenadine, ser ekkelt ut men smaker digg ;)

 

Baby guinnes:

 

2/3 tia maria 1/3 baileys (i shotteglass såklart) og tia maria først ;)

Lenke til kommentar

Irish Carbomb!

 

Slipp et shot Bailey's oppi en halvliter Guinness og drikk fort. Det smaker sjoklademelk hvis du gjør det riktig, drikke fort, men kan bli skikkelig kvalm hvis det gjøres for sagte. Dette er en super måte å starte et vors på!

 

Mente den hette "Irsk Ubåt", menmen :p

 

Ubåt-drinker (samlebetegnelse på shotglass oppi ølglass) er forresten fantastisk heslige, uten unntak. Spesielt Bailey's/Guinness-comboen, og som nevnt er det å styrte en pint Guinness ca det samme som å kjøre et helt brød inn i munnen og forsøke å tygge og svelge det på et halvt minutt.

 

Takke meg til drinker laget på Passoa og brus :p (i denne kategorien, altså. Vanligvis sverger jeg til whisky og pils)

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irish Carbomb!

 

Slipp et shot Bailey's oppi en halvliter Guinness og drikk fort. Det smaker sjoklademelk hvis du gjør det riktig, drikke fort, men kan bli skikkelig kvalm hvis det gjøres for sagte. Dette er en super måte å starte et vors på!

 

Mente den hette "Irsk Ubåt", menmen :p

 

Ubåt-drinker (samlebetegnelse på shotglass oppi ølglass) er forresten fantastisk heslige, uten unntak. Spesielt Bailey's/Guinness-comboen, og som nevnt er det å styrte en pint Guinness ca det samme som å kjøre et helt brød inn i munnen og forsøke å tygge og svelge det på et halvt minutt.

 

Takke meg til drinker laget på Passoa og brus :p (i denne kategorien, altså. Vanligvis sverger jeg til whisky og pils)

På engelsk pleier man å kalle det "Carbombs"/"Bombs". er vel ikke noe stort bartender miljø i norge,så vi trenger egne navn...

 

Poenget med Irish Carbomb er at hvis man drikker fort nok er det som å styrte en halvliter sjokomelk, ikke et brød.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...