Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenta eldre en Gutten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må stjele tråden din litt.

 

 

Hva synes folket om at en gutt på snart 17 blir sammen med en som er 18? Ergo går på VG2, og har øyne opp for en som går på VG3 :)

sikkert mange som har opplevd slik

Lenke til kommentar

Jeg er mest skeptisk til "EN som er 18".

 

Kommer jo helt an på hvor denne karen bor hen.

Er man fra Bergen skriver man som oftest ikke "ei jente", man sier det iallefall ikke. Ikke på de 18 årene jeg har bodd her.

 

ot: Jeg ser ikke problemet, om en gutt og en jente (ei jente, samme f) trives sammen så er det vel ikke noe problem.

Endret av Friction#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg var litt mindre så var jenter som var ett til to år eldre, kanskje også tre, det var de beste. Rett og slett fordi personligheten ofte passet bedre med min, ikke alltid.

 

Så det er vel der det ligger, er det ikke? Personlighet?

 

Også svære frontlykter, for de av oss som er så firkantet. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei! Er jente og jeg kan svare deg. Jeg var sammen med en som var ett eller halvannet år yngre på videregående. Jeg tenkte ikke selv at det var et problem fordi han var intelligent og kjekk og det var såpass liten forskjell, var mer redd for hva HAN syntes om forskjellen. :!: Tror ikke han tenkte over det. Spurte aldri. Klina mer enn vi pratet. Forholdet varte ikke pga andre ting.

 

 

Ulempen med at gutten er 3 år yngre, er at jeg føler meg som en storesøster, noe som ikke funker for meg. Hadde følt at jeg nesten måtte gått og lært ham opp i alt mulig. Passet på ham i alle sosiale sammenhenger i min krets, og følt meg gammel i hans. I tillegg ser jeg mest gutter som dater jenter som er fra ett år eldre til fem år yngre, og hadde vært redd for å bli dumpa. Så derfor ville jeg faktisk gått så langt som å avvise en som var 3 år yngre selv om han var perfekt. Beklager. Men nå kjenner jeg ikke deg og om du føler du passer sammen med en som er 3 år eldre kan du jo prøve med henne. :) Og, et siste tips: anlegge skjegg eller andre ting for å se eldre ut må du aldri gjøre.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Kommer helt an på din krets og miljø om dette vil gå eller ikke, som jenta over nevner noe om. Når man føler seg som en storesøster og for "gammel" med kjærestens venner og må passe på personen i egne vennegjenger, så blir det fort slitsomt.

 

Jeg derimot henger nå kun med folk som er fra min alder til 4-5 år eldre, og når jeg kliner med en som er 2-3 år eldre på fest er det helt naturlig. Jeg føler meg som en av de eldre nå. Og personlig synes jeg det er mye tryggere og bedre å være sammen med en like gammel eller eldre jente enn en som er yngre. De yngre er rett og slett altfor sårbare,, umodne og uintelligente.

Lenke til kommentar

Hei! Er jente og jeg kan svare deg. Jeg var sammen med en som var ett eller halvannet år yngre på videregående. Jeg tenkte ikke selv at det var et problem fordi han var intelligent og kjekk og det var såpass liten forskjell, var mer redd for hva HAN syntes om forskjellen. :!: Tror ikke han tenkte over det. Spurte aldri. Klina mer enn vi pratet. Forholdet varte ikke pga andre ting.

 

 

Ulempen med at gutten er 3 år yngre, er at jeg føler meg som en storesøster, noe som ikke funker for meg. Hadde følt at jeg nesten måtte gått og lært ham opp i alt mulig. Passet på ham i alle sosiale sammenhenger i min krets, og følt meg gammel i hans. I tillegg ser jeg mest gutter som dater jenter som er fra ett år eldre til fem år yngre, og hadde vært redd for å bli dumpa. Så derfor ville jeg faktisk gått så langt som å avvise en som var 3 år yngre selv om han var perfekt. Beklager. Men nå kjenner jeg ikke deg og om du føler du passer sammen med en som er 3 år eldre kan du jo prøve med henne. :) Og, et siste tips: anlegge skjegg eller andre ting for å se eldre ut må du aldri gjøre.

 

 

 

 

Det hjelper jo litt om jenta er barnslig for alderen og gutten det motsatte gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Alder er ingen vesentlig faktor som avgjør et forholds skjebne. Modningsnivået til enhver person er for øvrig bestemt av også andre faktorer, som intelligens.

 

Det er nok av fordel at modningsnivået til jenta og gutten er forholdsvis like. Dette vil i større grad føre til samvarians av verdisyn.

 

I din alder er du trolig ikke så langsynt at du ser etter noe livsvarig, og dermed ville jeg brydd meg mindre om de ulike faktorer. Det viktigste er at man klarer å respektere hverandre til en noenlunde grad. Full respekt er veldig vanskelig å finne når personene er 21 år eller 19 år. Det handler mye om modning. Spesielt denne myten med å «forandre personligheten til partneren» - noe som ikke er mulig. Kan også nevne at ytre motivasjon (kjæreste) ødelegger for indre motivasjon (deg selv) til å forandre personligheten. Slik at det virker bare mot sin hensikt.

 

Så... Stå på! :) Jeg var selv i ung alder faktisk sammen med jenter som var eldre, da fordi modningsnivået hos de i samme alder var fraværende. Viktigste predikator for meg er uansett intelligens. Om den ikke er noenlunde likt, vil interessene og verdiene bli så vidt forskjellige, og i lengden vil forholdet slite med å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...