Gå til innhold

Til den troende: Hva hjelper Gud deg med i hverdagen?


Anbefalte innlegg

Edit: Og alle historiene dine er jo ganske usaklig,

jeg har nesten ikke opplevd noe slikt - har vært kristen hele livet...

Usaklige? Men det er ikke innlegget over, som påstår at han/hun er beskyttet av engler og gud?

 

At DU ikke har opplevd noe slik bør du bare anse som flott, for det er virkelig ikke noe å oppleve heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt nysgjerrig på hva troende føler at Gud hjelper til med i hverdagen?

 

Presisering: Denne tråden er ikke for å latterliggjøre påstandene du kommer med, og jeg håper skeptikere kan holde seg unna. Jeg er rett og slett, som nevnt, nysgjerrig på hvilke ting Gud hjelper til med i hverdagen

 

Når jeg har mistet noe så hjelper det å be til Gud. Da har jeg erfart at jeg finner det jeg leter etter ikke lenge etter.

 

Det er en grei hanhjelper meg med.

Lenke til kommentar

Åssen ser`n ut?

 

Han er veldig pen. Har en veldig sterk karisma og utstråling. Litt halvlangt mørkt hår med skjegg. Det er øynene og smilet somjeg legger merke til. De utstråler sånn varme.

Jeg ser han inni meg i ånden. Men haner så sterk personlighet så det blir nesten somå se han fysisk.

Første gangen jeg så han tenkte jeg at det var en alien, og at folk om det skulle bli kjent ville få lese om det på nyhetene osv. Men det var så sterkt øyeblikk og veldig overnaturlig for meg da.Fant ut senere at det var bare mine indre øyne som så han og ikke andre mennesker.

 

Aha jeg skjønner. Du tøyser med oss :) Hvis ikke: Søk profesjonell hjelp!

 

Edit: Jeg ser at jeg tok et grovt overtramp på min egen presisering, beklager det...

Jeg er litt nysgjerrig på hva troende føler at Gud hjelper til med i hverdagen?

 

Presisering: Denne tråden er ikke for å latterliggjøre påstandene du kommer med, og jeg håper skeptikere kan holde seg unna. Jeg er rett og slett, som nevnt, nysgjerrig på hvilke ting Gud hjelper til med i hverdagen

 

Når jeg har mistet noe så hjelper det å be til Gud. Da har jeg erfart at jeg finner det jeg leter etter ikke lenge etter.

 

Det er en grei hanhjelper meg med.

 

Prøv å la være å be de neste ti gangene, se om du likevel finner det du leter etter?

Endret av Tenklitt
Lenke til kommentar

Åssen ser`n ut?

 

Han er veldig pen. Har en veldig sterk karisma og utstråling. Litt halvlangt mørkt hår med skjegg. Det er øynene og smilet somjeg legger merke til. De utstråler sånn varme.

Jeg ser han inni meg i ånden. Men haner så sterk personlighet så det blir nesten somå se han fysisk.

Første gangen jeg så han tenkte jeg at det var en alien, og at folk om det skulle bli kjent ville få lese om det på nyhetene osv. Men det var så sterkt øyeblikk og veldig overnaturlig for meg da.Fant ut senere at det var bare mine indre øyne som så han og ikke andre mennesker.

 

Aha jeg skjønner. Du tøyser med oss :) Hvis ikke: Søk profesjonell hjelp!

 

Edit: Jeg ser at jeg tok et grovt overtramp på min egen presisering, beklager det...

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Man kan vel ikke regne med noe bedre fra en ateist.

Endret av dixi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS, rakker du ned på dixi? :thumbdown:

 

Ja.. det var dårlig gjort. Angrer litt

 

Åssen ser`n ut?

 

Han er veldig pen. Har en veldig sterk karisma og utstråling. Litt halvlangt mørkt hår med skjegg. Det er øynene og smilet somjeg legger merke til. De utstråler sånn varme.

Jeg ser han inni meg i ånden. Men haner så sterk personlighet så det blir nesten somå se han fysisk.

Første gangen jeg så han tenkte jeg at det var en alien, og at folk om det skulle bli kjent ville få lese om det på nyhetene osv. Men det var så sterkt øyeblikk og veldig overnaturlig for meg da.Fant ut senere at det var bare mine indre øyne som så han og ikke andre mennesker.

 

Aha jeg skjønner. Du tøyser med oss :) Hvis ikke: Søk profesjonell hjelp!

 

Edit: Jeg ser at jeg tok et grovt overtramp på min egen presisering, beklager det...

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Man kan vel ikke regne med noe bedre fra en ateist.

 

Nei, jeg beklager at jeg var useriøs. Men poenget er at jeg er overrasket over at du fysisk ser Jesus.

Lenke til kommentar

TS, rakker du ned på dixi? :thumbdown:

 

Ja.. det var dårlig gjort. Angrer litt

 

Åssen ser`n ut?

 

Han er veldig pen. Har en veldig sterk karisma og utstråling. Litt halvlangt mørkt hår med skjegg. Det er øynene og smilet somjeg legger merke til. De utstråler sånn varme.

Jeg ser han inni meg i ånden. Men haner så sterk personlighet så det blir nesten somå se han fysisk.

Første gangen jeg så han tenkte jeg at det var en alien, og at folk om det skulle bli kjent ville få lese om det på nyhetene osv. Men det var så sterkt øyeblikk og veldig overnaturlig for meg da.Fant ut senere at det var bare mine indre øyne som så han og ikke andre mennesker.

 

Aha jeg skjønner. Du tøyser med oss :) Hvis ikke: Søk profesjonell hjelp!

 

Edit: Jeg ser at jeg tok et grovt overtramp på min egen presisering, beklager det...

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Man kan vel ikke regne med noe bedre fra en ateist.

 

Nei, jeg beklager at jeg var useriøs. Men poenget er at jeg er overrasket over at du fysisk ser Jesus.

 

Om du leser hva jeg skriver så har jeg skrevet at jeg ser han inni meg i ånden. Det er ikke så uvanlig å se Jesus eller engler osv. Det er jeg ertakknemlig for at jeg gjør. Videone har har lagt ut er mennesker som har sett Jesus og engler. Man trenger ikke være gal for det.

Lenke til kommentar

Det å antyde at visse personer i en befolkning lider av en meget alvorlig sinnsykdom bare på grunn av deres tro er ikke bare personangrep, men også alvorlig anklage.

 

Innlegg i tråden er slettet, og oppfør dere heretter.Utrolig at brukere faktisk går inn for å ødelegge en kategori som dette. Som nevnt tidligere har vi sterkt vurdert å stenge av denne underkategorien.

 

Det er ogspå trist å se at selverklærte ateister faktisk tyr til personangrep og nedlatelser for å gjøre opp et poeng, istedetfor å være saklige.

 

Alle kommentarer av dette innlegget av denne posten vil bli slettet i tråden, da det er regnet som off- topic.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar

Personlig får jeg blant annet trygghet av å tro på Gud. Jeg husker spesielt da jeg var mindre og var redd om natten og slikt så hjalp det alltid å be til Gud, og det hjelper fortsatt i stunder hvor jeg engster meg.

 

Det er rart, for meg er det motsatt. Da jeg var ung kristen, og trodde på demoner, så var jeg innimellom ganske så redd, spesielt om nettene.

Lenke til kommentar

Personlig får jeg blant annet trygghet av å tro på Gud. Jeg husker spesielt da jeg var mindre og var redd om natten og slikt så hjalp det alltid å be til Gud, og det hjelper fortsatt i stunder hvor jeg engster meg.

 

Og hvorfor har du i det hele tatt denne frykten for mørket? Da jeg var veldig liten fryktet jeg også mørket, men de stoppet opp da troen på myter og overtro forsvant. Jeg fikk ganske enkelt en mer opplyst og realistisk forståelse av omgivelsene rundt meg, og da forsvant alle demonene under senga.

Lenke til kommentar

Og hvorfor har du i det hele tatt denne frykten for mørket? Da jeg var veldig liten fryktet jeg også mørket, men de stoppet opp da troen på myter og overtro forsvant. Jeg fikk ganske enkelt en mer opplyst og realistisk forståelse av omgivelsene rundt meg, og da forsvant alle demonene under senga.

Skumle vesner under senga pleier for de fleste å forsvinne med barndommen, men mørke og dystre tanker kan fort balle på seg selv for voksne mennesker som skal legge seg etter en hektisk og distraherende arbeidsdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...