Gå til innhold

Asus A7N8X/Deluxe: Ekkel nVida driver?


larskrru

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har kjøpt meg et Asus A7N8X/Deluxe. La inn XP og alt så ut til å fungere brukbart, helt til jeg la inn chipset driveren til nVidia, lastet ned den nyeste WHQL driveren (2.03) så alt skulle vel fungert bra, men jeg får bluescreens uansett hva jeg gjør.

 

Manisk ustabil. Lurer på om det er den driveren eller om det er noe underliggende: ustabil ram, dårlig disk eller noe. Gir meg ikke, før jeg finner ut av det..

 

..men.. det er ikke tilfeldigvis noen som har slitt med det samme? Dere som kjører A7N8X / Deluxe rev 2.0, hvilken revisjon av driveren kjører dere?

 

Hvilken bios revisjon kjører dere?

 

LK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har kjøpt meg et Asus A7N8X/Deluxe. La inn XP og alt så ut til å fungere brukbart, helt til jeg la inn chipset driveren til nVidia, lastet ned den nyeste WHQL driveren (2.03) så alt skulle vel fungert bra, men jeg får bluescreens uansett hva jeg gjør.  

 

Manisk ustabil. Lurer på om det er den driveren eller om det er noe underliggende: ustabil ram, dårlig disk eller noe. Gir meg ikke, før jeg finner ut av det..

 

..men.. det er ikke tilfeldigvis noen som har slitt med det samme? Dere som kjører A7N8X / Deluxe rev 2.0, hvilken revisjon av driveren kjører dere?

 

Hvilken bios revisjon kjører dere?  

 

LK

 

Hva for hardware har du i maskinen? Strømforsyning?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for mange tips. Sjekker asus.com nå. Jeg har 256MB CL2 PC3200 TWINMOS brikker i Slot 1 og 3. Et Radeon 9500 Pro kort. Poweret er Chieftec 300W.

 

Opps.. glemte BSOD: Det sto bare kritisk feil eller noe sånn også ble det mørkt.. Merkelig BSOD? Har ikke sett veldig mange BSODS i XP, men de pleier da å være helt normale? Stop error etc

 

Skal få laget meg en ordentlig dump neste gang som jeg kan kose meg med å debugge, ikke ofte jeg får så mye ut av det men kan jo prøve. Hadde jo vært artig å visst at xxx.sys er synderen.

 

LK

Lenke til kommentar

Snakket litt med Flexi-Data i det siste ang. problemer med min maskin som har samme hovedkort. I følge dem er det ofte problemer med nForce2 kort og enkelte TwinMos brikker. Det viste seg dog at det var skjermkortet mitt (9700 Pro'en) som var fucket, så jeg gjorde ikke noe mer lesing på det problemet.

 

I følge Flexi-Data skal det være flere topic's her som beskriver feilen, så kanskje du finner noe via å søke.

Lenke til kommentar

Pga. gode tips fra dere og mye prøving og feiling, så begynte dette å fungere bra. Men nå døde hele kortet plutselig.. dvs. døde og døde.. det liker ikke rammen sin og sier pip-pip i rask takt. Tror jeg skaffer noe ny RAM i morgen. Håper jeg får et skjermbilde igjen.

 

LK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...