linsen7 Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Hei! Noen som har erfaringer med Lightning Process? Har lest det som er å komme over på nettet, men jeg ble ikke så mye klokere rundt hva det går ut på. Vurderer å prøve dette pga. et par års ME-lignende sykdom, men i og med at det er såpass kostbart hadde det vært fint å høre om noen andre har hatt nytte av det.
vidor Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 LP er en kognitiv terapi (psykosomatisk) og er vel på mange måter "reprogrammering" av hjernen for å endre destruktive tillærte mønster. Hvis dette er en vesentlig komponent av sykdomsbildet så vil selvadministrert bruk av prosessen, som er det som læres bort på kurset, være til hjelp. Det er viktig å gå helhjertet inn i konseptet og bruke det aktivt. Desverre så er det vanskelig å ha noen ide om langtidsutfallet, så du må vurdere selv om du vil prøve. Personlig mener jeg ME er en sammensatt sykdom, og man må derfor gjør det som er mulig for å forbedre oddsen i sin favør, og det gjøres med å benytte så mange effektive metoder som mulig, og LP er en av de effektive metodene for å bedre tankemønstret.
Emancipate Skrevet 22. august 2010 Skrevet 22. august 2010 Vurderer å prøve dette pga. et par års ME-lignende sykdom, men i og med at det er såpass kostbart hadde det vært fint å høre om noen andre har hatt nytte av det.1. Kan du beskrive dine symptomer?2. Noen andre har hatt nytte av det, men alle har ikke nytte av det. Selv de som har nytte av det bruker gjerne noen år på å bli helt frisk. Har lest det som er å komme over på nettet, men jeg ble ikke så mye klokere rundt hva det går ut på. Det går ut på følgende (i skjul p.g.a. verdi ca 15000): 1. Lær at ved ME er "the fight and flight response" / "Physical Emergency Response" (PER) på hele tiden, eller skrur seg på stadig vekk under normal dagligdags aktivitet. Lær hva som skjer med kroppen når denne responsen er på. Dette kan du sikkert lese gratis på Wikipedia. 2. Lær hvordan du kan oppdage at PER er på. Dette kan være litt vanskelig å lære på egenhånd, men det går an. 3. Lær hvordan du kan slå av PER. Dette kan du bruke mange metoder til, f.eks. rytmiske bevegelser, EFT, meditasjon, mantraer, visualiseringsteknikker, bla bla bla det som passer deg best (søk på internett). Lightning process bruker en kombinasjon av rytmiske bevegelser og visualiseringsteknikker og NLP. 4. Bli innprentet at du må slå av PER med en gang den slår seg på, ved bruk av metodene lært på punkt 3. Altså ikke noe magisk, men øker likevel sjansen for å bli frisk. Advarsel: jeg har ikke deltatt, så informasjonen kan være helt feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå