Petter Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 120km/t på en moped? Meh Høres usannsynlighet, men absolutt ikke umulig. Lekte med en RMX en gang som ble målt til rundt 28hk da det er ikke lenger en moped, men. Da er det snakk om så store ombygninger at det er dyrere deler en selve mopeden.
Markelure Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 kjører på rimelig ulendte veier ofte jeg. ikke noe problem å cruise i 80-90. aldri følt meg usikker. har man bra dekk, fjøring og riktig lufttrykk mister man ikke grep hvordan i helvette mener du man skal akselerere uten å gire? :!: virker latterli for meg. kjørt gir moped i 2 år elns. og scooter i 2 år. har kjørt begge nokk til å finne hva som er best. tror du det er helt uten grunn at scooter EIER gir moped totalt på verdensbasis, både på salg og aftermarket parts? er pga det er mye bedre. scooter er jo så dårlige i svinger. derfor dem bruker dem på bane men krappe svinger og høy fart.... er man heldig skimter man kanskje 1-2 gir mopeder bland 20 scootere somregel i løp. og dem vinner aldri.
Markelure Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 kjører på rimelig ulendte veier ofte jeg. ikke noe problem å cruise i 80-90. aldri følt meg usikker. har man bra dekk, fjøring og riktig lufttrykk mister man ikke grep hvordan i helvette mener du man skal akselerere uten å gire? :!: virker latterli for meg. kjørt gir moped i 2 år elns. og scooter i 2 år. har kjørt begge nokk til å finne hva som er best. tror du det er helt uten grunn at scooter EIER gir moped totalt på verdensbasis, både på salg og aftermarket parts? er pga det er mye bedre. scooter er jo så dårlige i svinger. derfor dem bruker dem på bane men krappe svinger og høy fart.... er man heldig skimter man kanskje 1-2 gir mopeder bland 20 scootere somregel i løp. og dem vinner aldri. tro hva dere vil om toppfarta mi, har 2 stk som kan bekrefte det kjørte ved sida av dem og jeg dro ifra, haha. gir moped det. 2 stk aprilia rs.
Petter Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 kjører på rimelig ulendte veier ofte jeg. ikke noe problem å cruise i 80-90. aldri følt meg usikker. har man bra dekk, fjøring og riktig lufttrykk mister man ikke grep hvordan i helvette mener du man skal akselerere uten å gire? :!: virker latterli for meg. kjørt gir moped i 2 år elns. og scooter i 2 år. har kjørt begge nokk til å finne hva som er best. tror du det er helt uten grunn at scooter EIER gir moped totalt på verdensbasis, både på salg og aftermarket parts? er pga det er mye bedre. scooter er jo så dårlige i svinger. derfor dem bruker dem på bane men krappe svinger og høy fart.... er man heldig skimter man kanskje 1-2 gir mopeder bland 20 scootere somregel i løp. og dem vinner aldri. Jeg snakker av mine erfaringer. Så mener jeg at en girmoped er generelt bedre. Hadde jeg bodd i by hadde jeg hatt scooter uten tivl, men når det kommer til trimming og landeveiskjøring er det girmopeder som er mest behagelig og egnet til denslags. Det jeg mener med å gire ned 6 gir er at hvis du stopper og skal akselerere igjen så skal man ikke måtte gire ned 6 gir for å kunne starte igjen skal alltid gire ned før man stopper og bruke girene til å bremse på.
*F* Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 I 16-17 års alderen syns jeg skuter var gayh, men nå ser jeg egentlig ikke noe som helst galt i å kjøre det.
Markelure Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 kjører på rimelig ulendte veier ofte jeg. ikke noe problem å cruise i 80-90. aldri følt meg usikker. har man bra dekk, fjøring og riktig lufttrykk mister man ikke grep hvordan i helvette mener du man skal akselerere uten å gire? :!: virker latterli for meg. kjørt gir moped i 2 år elns. og scooter i 2 år. har kjørt begge nokk til å finne hva som er best. tror du det er helt uten grunn at scooter EIER gir moped totalt på verdensbasis, både på salg og aftermarket parts? er pga det er mye bedre. scooter er jo så dårlige i svinger. derfor dem bruker dem på bane men krappe svinger og høy fart.... er man heldig skimter man kanskje 1-2 gir mopeder bland 20 scootere somregel i løp. og dem vinner aldri. Jeg snakker av mine erfaringer. Så mener jeg at en girmoped er generelt bedre. Hadde jeg bodd i by hadde jeg hatt scooter uten tivl, men når det kommer til trimming og landeveiskjøring er det girmopeder som er mest behagelig og egnet til denslags. Det jeg mener med å gire ned 6 gir er at hvis du stopper og skal akselerere igjen så skal man ikke måtte gire ned 6 gir for å kunne starte igjen skal alltid gire ned før man stopper og bruke girene til å bremse på. bremser du på girene? ja sier vell sitt det....
Petter Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 (endret) Hvis du prøver å si at å bruke girene til å bremse på er noe galt synes jeg du virkelig skal prøve om igjen. Å komme inn til et kryss i 5-6 gir er veldig feil i forhold til all opplæring jeg har fått av de trafikkskolene jeg har vert innom. Endret 5. september 2010 av Petter
Rockna Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 120km/t på en moped? Meh Høres usannsynlighet, men absolutt ikke umulig. Lekte med en RMX en gang som ble målt til rundt 28hk da det er ikke lenger en moped, men. Da er det snakk om så store ombygninger at det er dyrere deler en selve mopeden. Japp, husker min tid da jeg var ofte på mopedportalen.com Da var den en som hadde en Simo(?) 90cc med langslagsveiv på En Motorhispania RYZ. Han hadde en toppfart på 110-115 i ektefart, 130 på speedo
Petter Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 120km/t på en moped? Meh Høres usannsynlighet, men absolutt ikke umulig. Lekte med en RMX en gang som ble målt til rundt 28hk da det er ikke lenger en moped, men. Da er det snakk om så store ombygninger at det er dyrere deler en selve mopeden. Japp, husker min tid da jeg var ofte på mopedportalen.com Da var den en som hadde en Simo(?) 90cc med langslagsveiv på En Motorhispania RYZ. Han hadde en toppfart på 110-115 i ektefart, 130 på speedo Ja er noen som tar den langt ut Dog det er VEDLIG uvanelig at mopeder går over 105ca. Ene Derbien som ble tatt der hvor jeg jobber nå ble målt på mølla til 103km/t og den står med mye artig trim
Markelure Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 (endret) Hvis du prøver å si at å bruke girene til å bremse på er noe galt synes jeg du virkelig skal prøve om igjen. Å komme inn til et kryss i 5-6 gir er veldig feil i forhold til all opplæring jeg har fått av de trafikkskolene jeg har vert innom. ja er faktisk veldig galt å bremse på girene om du visste hvordan en totakter fungerer noe du tydeligvis ikke gjør. en totakter får smøring igjennom bensin/olja i bensinen. hvor mye smøring får den uten gass på høyt turtall?..... jo man ødelegger motoren på den måten. men på 4 takter det vanlig å gjøre det ja. sikker han det hans duden dere tenker på. han hadde en grønn ryz med tp86. den hadde han 137 på, på gps. Endret 5. september 2010 av Markelure
Razorlight Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Tenker ikke over det. Who cares? Om du vil kjøre litt saktere, men dog slippe å gire, hvorfor skal noen legge seg borti det?
Markelure Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Tenker ikke over det. Who cares? Om du vil kjøre litt saktere, men dog slippe å gire, hvorfor skal noen legge seg borti det? går ikke saktere!! går fortere
Petter Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Hvis du prøver å si at å bruke girene til å bremse på er noe galt synes jeg du virkelig skal prøve om igjen. Å komme inn til et kryss i 5-6 gir er veldig feil i forhold til all opplæring jeg har fått av de trafikkskolene jeg har vert innom. ja er faktisk veldig galt å bremse på girene om du visste hvordan en totakter fungerer noe du tydeligvis ikke gjør. en totakter får smøring igjennom bensin/olja i bensinen. hvor mye smøring får den uten gass på høyt turtall?..... jo man ødelegger motoren på den måten. men på 4 takter det vanlig å gjøre det ja. Det er forskjell på full ned bremsing på girene og "hjelpebremsing" burde vel skrevet hva jeg mente, men ja du har rett. Men man skal aldri kjøre inn mot et kryss på feks 5gir med clutchen inne og så vente med å gire ned før man står helt stille. inn over skal alltid bruke girene til å hjelpe til med. sammen med riktig bruk av bremser sikker han det hans duden dere tenker på. han hadde en grønn ryz med tp86. den hadde han 137 på, på gps. Aner ikke hvem det er snakk om, den jeg tenker var en RMX som en lokal gutt hadde for noen år tilbake.
Razorlight Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Tenker ikke over det. Who cares? Om du vil kjøre litt saktere, men dog slippe å gire, hvorfor skal noen legge seg borti det? går ikke saktere!! går fortere Tenkte på 125cc.
Markelure Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 selfølgelig ikke. men trykker inn bremsen og girer ned med clutchen inne hele tia mens jeg bremser jeg. gidder ikke øldelegge motoren. greit på scooter det der. bare slippe gassen så synker turtallet
Petter Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 selfølgelig ikke. men trykker inn bremsen og girer ned med clutchen inne hele tia mens jeg bremser jeg. gidder ikke øldelegge motoren. greit på scooter det der. bare slippe gassen så synker turtallet Yes, men kan vi ikke konkludere med at begge deler er godt til hvert sitt bruk.
Markelure Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Tenker ikke over det. Who cares? Om du vil kjøre litt saktere, men dog slippe å gire, hvorfor skal noen legge seg borti det? går ikke saktere!! går fortere Tenkte på 125cc. tro meg, en trimma 125cc scooter drar nokk fra en ktm 125 0-80 sånn ca. 2 takt vannavkjølt ofc. er vell helste kun gilera runner fx som man kan trimme slik da. drar noe helt sykt.
Petter Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Ikke dra 120cc inn i bildet her da, er totalt irrelevant i forhold til hva TS spør om.
*F* Skrevet 5. september 2010 Skrevet 5. september 2010 Hold dere til tipic folkens, tråden er om hva dere syns om gutter på scooter, ikke hva dere syns er best av moped og skruter, eller hvordan dem skal brukes eller fungerer.
franky12 Skrevet 5. september 2010 Forfatter Skrevet 5. september 2010 jeg laget denne tråden på nytt fordi den forrige ble stengt fordi folk gikk off topic og snakka om man burde trimme eller ei. tror denne blir stengt snart om folk ikke skjerper seg å diskuterer temaet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå