Gå til innhold

Når jeg var newb i warcraft III...


Anbefalte innlegg

- Lagde jeg alltid en 10 arbeidere for å "få gull raskere."

- Bygde alltids to "oppgraderingsbygninger", for å oppgradere unitene raskere

- Sverget alltids til bare en helt

- Bygde ingen tropper før jeg kunne lage frost wyrms

- Mente frost wyrms var det ultimate i spillet, og lagde bare de

- Tok en god del kamper før jeg skjønte at undead sine acolytes ikke kan samle wood

- Viste ikke hva creeps var, heller ikke creeping. Holdt meg alltids i basen til min allierte ba meg om "for %&//( å angripe"

- Spilte bare random team 3 vs 3

- Gikk aldri under 1000 gull fordi jeg trudde at da fikk jeg mere gull

- Expande?

- Med humans: lagde alltid flere scout towers, og ble sjokket når de aldri angrep fienden.

- Lagde utrolig mange tårn fordi jeg mente at det var veldig viktig med et godt base-defense

- Town portal?

 

Hmm, kan adde mer når jeg kommer på det :)

 

Hva har dere å tiføye? Kan bli artig å lese :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

beklager at det ikke har noe å gjøre med warcraft, men kan heller fortelle om første gang jeg spilte cs og jeg sprang rundt på brettet for å lete etter våpnene, hvordan kunne jeg vite man skulle kjøpe...

Lenke til kommentar

hmm... tror jeg gjorde endel snodig, men her gikk det mer på å begrense seg...

 

- hadde sjelden mer enn fem peons til skog

- hadde ALDRI mer enn én helt, noe annet var for dyrt

- expande var noe veldig eksotisk som bare de gode gjorde

- level 8-9-10-creeps? fysj og fy, de styrer vi unna!

- la gjerne igjen en peon inne i burrowene noen ganger etter at de var ferdige

 

når jeg spiller med kameratene mine kan det ofte bli til at det blir Svartepers mye tårn (ingen gidder å rushe) og en av dem bygde en gang KUN cannon-towers... de hadde magic sentry, så jeg tok med noen shades som tusla frem og tilbake mellom dem (de var ganske pent symmetrisk spredt utover) og alle begynte å skyte på hverandre, trudde jeg skulle le meg fillete... til slutt ble jo shadene bomba ganske så hardt, så da var det på tide å dra inn kavalriet - wyrms only...:smile:

Lenke til kommentar

HeHeHe...

Jeg husker godt når jeg "ikke-var-så-alt-for-god"

Hmm

Creepa aldri... og gå ut av basen var skummle saker :

Jeg spilte mest custom 1v1 mot noen folk jeg kjente da, og de hadde spilt lengre enn meg, så de hadde peil :p

Jeg ble helt vill når jeg sto der i basen min med lv 1 hero (bare en hero, de andre var for dyre : den heroen var altid paladin btw )

Så kommer de med sånn lv 6mk eller dh å tar meg med bare den lol.

Jeg mekka også mange scout towers, å når jeg forstod at jeg måtte oppgradere dem, så mekka jeg enda fler :

Exp var aldri aktuelt, det var for skummelt å bevege seg så langt ut av basen :p

Bygde bare footmen, knekter å riflemen, ingen casters, de hadde jo ikke noe våpen lol.

 

jaja.. ;) huff

Lenke til kommentar

- 0 innsikt i damage/armour type. Den tingen som gjorde mest damage over tid, er den beste uniten i spillet til alt.

 

- angripe super-creeps med min lvl1 TC. Han er da så stor at han kan banke alt uansett. (ok, skjedde bare 1 gang :) )

 

- jo flere kodo's, jo større bonus fra drums-aura

 

- upkeep? skjønner ikke hva de mener, og gidder ikke sette meg inn i det. Går bra uansett

Lenke til kommentar
- jo flere kodo's, jo større bonus fra drums-aura

spilte med (eller mot, husker ikke) en fyr som hadde en hel hær med kodoer! :lol: trur jeg telte til åtte eller ti, fikk et så inn i skauens latterkick av det, det så jo dritkomisk ut! :lol:

 

devour på kodoene er jo (bortimot) ubrukelig, så jeg aner ikke hva han tenkte på...

Lenke til kommentar

Hmm..jeg prøvde faktisk Kodo arme en gang...i teorien burde det jo funke. Man spiser opp mesteparten av fiendens hær og tar ut de siste med Hero'n din og det vanlige angrepet til Kodoen. Gjør vel noe sånt som rundt 20 i skade og de tåler jo en del juling og......teori og praksis viser seg ofte å være to helt forskjellige ting da :-? Kodoene var rett og slett for trege og store til å raskt komme seg rundt å få spist opp fiendens units før de døde selv.

Lenke til kommentar

Ja, husker at jeg aldri torte å angripe f.eks. tre lvl 2 ulver med helten min. :)

 

Ja, har også masset kodo beasts i min tid :)

 

Hehe, man blir så oppgitt om man f.eks spiller random team 2 vs 2 så er din allierte skikkelig dårlig, så blir man oppgitt selv om man sjøl har gjort nøyaktig de samme tabbene en gang i tia :) Jeg må bli mer tolerant :p

Lenke til kommentar

Uhm... jeg kjenner meg igjen i en del av de der tingene, men jeg spiller mest custom games. Jeg spiller mest 3on3 (ok da, bare 3on3) når jeg spiller AT, og jeg er alltid orc.... Jeg tør å creepe og alt det der, sender bare 5 peons for å hente gull, og en del mer for å hugge ved (har alltid over 1000 ved), har en del venner som nesten bare spiller wc3, så jeg vet at det ikke lønner seg å "basecampe".... :)

Lenke til kommentar

Jeg har sett en replay hvor det var 3 vs 3, ene laget var bare bare orcer og to av de bygde bare kodoer og den siste kom med casters. De vant. :lol:

Se også her for noe lignende.

Kan ikke huske noen spesielle ting jeg har gjort som har vært dumt jeg. Sikkert noen av de og men. :wink:

Lenke til kommentar
Husker jeg ble så skuffa da den første stratten jeg mekka sjøl ikke funka

(bloodlusta kodobeast, dekket av kaptapulter og burrows)

litt lol da..

:

 

hæ. gikk du uti slagmarka å begynte å bygge burrows? :)

 

Creeping: Man tar heltene sine pluss units å angriper de nøytrale unitene rundt omkring på mapet for å få erfaring, items og levels...

Lenke til kommentar
hmm... tror jeg gjorde endel snodig, men her gikk det mer på å begrense seg...

 

- hadde sjelden mer enn fem peons til skog - Sjelden nødvendig med meir enn 4-5

- hadde ALDRI mer enn én helt, noe annet var for dyrt - Er ikkje alltid du trenger meir enn en helt...

- expande var noe veldig eksotisk som bare de gode gjorde - Expande er noke man ikkje alltid har verken tid eller behov for...

- level 8-9-10-creeps? fysj og fy, de styrer vi unna! - Ja dei styrer vi unna... tidlig i spillet...

- la gjerne igjen en peon inne i burrowene noen ganger etter at de var ferdige - Vel, den var litt vanvittig dum igrun..... :p

 

La meg bryte inn litt her... :p

Slitsomt med masse [ og ] og / og B ... :D

 

Vil forresten henge ut meg sjøl litt her... En av dei første online kampene eg spillte angriper eg langt ut i spillet,alle hadde bygd seg opp og blitt store og mektige.. Eg angriper med 12 tauren + litt casters og helt.. alle fullt oppgraderte.. Blei sjokka når eg ser at alt eg har imot meg var en haug Banshees...

Tapte nok der ja :oops:

Lenke til kommentar
hmm... tror jeg gjorde endel snodig, men her gikk det mer på å begrense seg...

 

- hadde sjelden mer enn fem peons til skog - Sjelden nødvendig med meir enn 4-5

- hadde ALDRI mer enn én helt, noe annet var for dyrt - Er ikkje alltid du trenger meir enn en helt...

- expande var noe veldig eksotisk som bare de gode gjorde - Expande er noke man ikkje alltid har verken tid eller behov for...

- level 8-9-10-creeps? fysj og fy, de styrer vi unna! - Ja dei styrer vi unna... tidlig i spillet...

- la gjerne igjen en peon inne i burrowene noen ganger etter at de var ferdige - Vel, den var litt vanvittig dum igrun..... :p

 

 

 

La meg bryte inn litt her... :p

Slitsomt med masse [ og ] og / og B ... :D

 

Vil forresten henge ut meg sjøl litt her... En av dei første online kampene eg spillte angriper eg langt ut i spillet,alle hadde bygd seg opp og blitt store og mektige.. Eg angriper med 12 tauren + litt casters og helt.. alle fullt oppgraderte.. Blei sjokka når eg ser at alt eg har imot meg var en haug Banshees...

Tapte nok der ja :oops:

 

En ting er å bare lage en helt fordi man har lyst til å få han til lvl 6 fort, men når man var newb tenkte man: "500 gull for en helt, ville vanvidd det da!" Heller ikke det samme om man ikke expande fordi man vet at man ikke behøver det, i motsetning til å rett og slett ikke engang tørre å tenke tanke på å expande... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...