Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

A disc read error occurred - kommer ikke inn på pcen


Anbefalte innlegg

Laptop Compaq ettellerannet

Windows Vista

 

Jeg får feilmeldingen som står i tittelen rett etter at pcen har startet opp. Jeg får beskjed om å trykke crtl alt delete for å restarte pcen, men den kommer rett tilbake til samme feilmelding. Etter leiting om kom jeg frem til recovery manager og har satt på den. "Reformater Windows partisjonene på harddiksen og "gjenninstaller opprinnelig innhold"

 

Men nå har den stoppet på 69% og har stått der i en time. What to do? Skal det ta så lang tid?

 

Dersom noen på en enkel måte kan forklare meg hva jeg kan gjøre blir jeg evig takknemmlig. Jeg er helt ute å kjøre :(

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gangene jeg har fått den feilmelding under boot, så har det vært fordi jeg har hatt i en usb-stick, og at maskinene har prøvd å boote fra den.

Ikke ved "A disk read error" vel?

Hvis du har en enhet som ikke er bootbar (typisk for en USB-stick) så vil du få melding om "No boot disk found".

Lenke til kommentar

Er ikke en USB stick/cd, det er hardisken tror jeg. Nå er forøvrig den feilmeldingen borte og jeg kommer inn på recovery manager hver gang jeg starter opp pcen.

 

Kaster snart hele dritten på sjøen. En ny hardisk koster vel like mye som en ny pc...

 

(Jeg kan ikke bruke en ekstern hardisk som kobles via USB stick?)

 

 

Lenke til kommentar

Er ikke en USB stick/cd, det er hardisken tror jeg. Nå er forøvrig den feilmeldingen borte og jeg kommer inn på recovery manager hver gang jeg starter opp pcen.

 

Kaster snart hele dritten på sjøen. En ny hardisk koster vel like mye som en ny pc...

 

(Jeg kan ikke bruke en ekstern hardisk som kobles via USB stick?)

 

 

 

Overhode ikke. Lagring er latterlig billig.

5-600 kr og du har en HD på 500gb(2,5" sata)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...