Gå til innhold

iPhone 4 vs HTC Desire


  

182 stemmer

  1. 1. Hvilken mobil bør jeg velge?



Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny mobil og klarer ikke å bestemme meg for iPhone 4 eller HTC Desire.

 

Liker HTC sine widgets / menysystem (av det jeg har sett på nett) og prisen er veldig gunstig. Liker iPhone sitt design og den er veldig brukervennlig, men synes den er litt i dyreste laget - er prisen verdt det?

 

Har lest litt tester, men kom ikke noe lenger etter det.

 

Noen argument for / imot?

 

Tusen takk på forhånd!

:)

 

 

(Denne tråden skulle vel ha vært i "hjelp, skal ha ny telefon".)

Endret av LenaKatrin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, I mine øyne er ikke dette egenskaper som gjør en iphone 4 overlegen android telefoner. Bedre batterikapasitet er udelt positivt, men man skal være ganske så fin på det om skjermen til htc desire eller samsung galaxy ikke tilfredstiller.

 

Selv er jeg veldig imponert av selve android som os, og alle mulighetene man har, samt hvor brukervennlig alt er. Android er et mye mer komplekst operativsystem, som for meg betyr ganske mye.

 

Dog, iphone sitt kamera og videoopptak frister, og er ting jeg vektlegger mye ved kjøp av ny mobil. Så å si at iphone 4 er overlegen android er helt feil, på maange områder er faktisk android veldig mye bedre, det hele kommer ann på hver enkelt brukers preferanser og hvilke funksjoner man vektlegger!

 

(Skal sies at jeg aldri har hatt hverken iphone eller android, har kun lekt meg med en kamerats desire... Selv bruker jeg windows mobile, men sikler mer og mer på ny smartphone)

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Overlegen er vel ett for stort ord i denne sammenhengen, og det er ofte misbrukt. Nyansene mellom topp telefoner i dag er jo ikke så stor at ord som overlegen kan benyttes, det mener nå jeg. Men når det kommer ned til den enkeltes personlige behov så kan jo f.eks. mail funksjonen gjøre at en spesiel telefon blir "overlegen" de andre siden dette er noe brukeren MÅ ha. 

 

 

 

 

Menkromsen: Jo skjermen til iPhone 4 er i mine øyne bra mange hakk over skjermen til HTC Desire, og jeg har begge i hus.

 

 

Lenke til kommentar

Og akkurat hva er det som gjør den totalt overlegen htc desire? Litt mer konkret info hadde vært kjekt!

 

Brukervennlighet, brukervennlighet, og brukervennlighet.

Om du er typen som kun teller mhz og megapiksler er den nok ikke overlegen, men om du er ute etter en smarttelefon med bred støtte både software og hardwaremessig, og som atpåtil er veldig enkel å sette opp samt bruke, burde du ikke tenke på å velge noe annet enn iphone 4 i den prisklassen.

Å bruke mer enn ca 2000 kroner på en androidtelefon i dag ikke noe jeg personlig ville gjort, men gadgetfolk som er glade i mest mulig brukerdefinerbare muligheter på de enkleste verktøy vil selvfølgelig være uenige.

 

 

Ta heller diskusjonen på nytt når android har fått tre-fire oppdateringer til, og marketplace har åpnet i Norge.

 

 

Og ikke kjøp galaxy S, hva enn du gjør. Samsung har for vane å "glemme av" å oppdatere produktene sine etter kort tid, og er mer enn noe merke ute etter volumsalg, ikke å selge produkter som varer.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Bedre skjerm. Veldig mye bedre batteri osv. Det er Samsung Galaxy S som er konkurrent til iPhone 4 og ikke Desire.

 

Det var da en ganske tullete påstand. Galaxy S er best på markedet, men å sette Desire bak iPhone er bare feil.

 

Desire har et fortrinn i at det er en Android-telefon, og nå var det også en ganske anerkjent testside som ikke ville gi tommelen opp for iPhone 4.

 

I tillegg prises iPhone høyere enn Desire, kun fordi det er en iPhone og et Apple-produkt.

 

Man får mer for pengene om man velger en Desire fremfor en iPhone 4. Se også avstemningen øverst.

Endret av Lekr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre skjerm. Veldig mye bedre batteri osv. Det er Samsung Galaxy S som er konkurrent til iPhone 4 og ikke Desire.

 

Det var da en ganske tullete påstand. Galaxy S er best på markedet, men å sette Desire bak iPhone er bare feil.

 

Desire har et fortrinn i at det er en Android-telefon, og nå var det også en ganske anerkjent testside som ikke ville gi tommelen opp for iPhone 4.

 

I tillegg prises iPhone høyere enn Desire, kun fordi det er en iPhone og et Apple-produkt.

 

Man får mer for pengene om man velger en Desire fremfor en iPhone 4. Se også avstemningen øverst.

 

Direkte flaut å se at en person som helt tydelig ikke har testet iPhone 4 uttaler seg så bastant om den! Oisann.. var det et nettsted som ikke ville gi tommelen opp for den altså.. da må den jo virkelig være ræva altså..

 

Jeg derimot gikk fra Desire til iPhone 4 og kan fortelle at iPhone 4 helt klart er bedre enn Desire på:

 

batteri

skjerm

kamera

videoopptak

lyd (både høyttaler og headsett)

 

og når du i tillegg tar med at iPhone 4 har Appstore tilgjengelig og at den i tillegg er så lekker at Desire plutselig ser steingammel ut er saken soleklar i mine øyne.. iPhone 4 er bedre enn Desire.. og hva er vel rart med det? Den er jo den nyeste telefonen av de 2..

Eneste minus jeg kan komme på og som jeg savner fra Desire er å kunne koble tlf til pcn og få den opp som egen stasjon med tilgang til alle dokumenter, men sånn er det nå engang med Appleprodukter. Har ikke testet Galaxy S og skal derfor ikke uttale meg om den..

Lenke til kommentar

Bedre skjerm. Veldig mye bedre batteri osv. Det er Samsung Galaxy S som er konkurrent til iPhone 4 og ikke Desire.

 

Det var da en ganske tullete påstand. Galaxy S er best på markedet, men å sette Desire bak iPhone er bare feil.

 

Desire har et fortrinn i at det er en Android-telefon, og nå var det også en ganske anerkjent testside som ikke ville gi tommelen opp for iPhone 4.

 

I tillegg prises iPhone høyere enn Desire, kun fordi det er en iPhone og et Apple-produkt.

 

Man får mer for pengene om man velger en Desire fremfor en iPhone 4. Se også avstemningen øverst.

 

Direkte flaut å se at en person som helt tydelig ikke har testet iPhone 4 uttaler seg så bastant om den! Oisann.. var det et nettsted som ikke ville gi tommelen opp for den altså.. da må den jo virkelig være ræva altså..

 

Jeg derimot gikk fra Desire til iPhone 4 og kan fortelle at iPhone 4 helt klart er bedre enn Desire på:

 

batteri

skjerm

kamera

videoopptak

lyd (både høyttaler og headsett)

 

og når du i tillegg tar med at iPhone 4 har Appstore tilgjengelig og at den i tillegg er så lekker at Desire plutselig ser steingammel ut er saken soleklar i mine øyne.. iPhone 4 er bedre enn Desire.. og hva er vel rart med det? Den er jo den nyeste telefonen av de 2..

Eneste minus jeg kan komme på og som jeg savner fra Desire er å kunne koble tlf til pcn og få den opp som egen stasjon med tilgang til alle dokumenter, men sånn er det nå engang med Appleprodukter. Har ikke testet Galaxy S og skal derfor ikke uttale meg om den..

 

Godt mulig at iPhone er bedre på batteri, men jeg har ikke hatt noen batteriproblemer med min Desire ennå.

 

Kameraet er nok bedre på iPhone, men for svært mange vil kameraet til Desire være helt greit når man ikke har annet kamera med seg.

 

Hvis ikke skjermen til Desire er (mer enn) bra nok, så er man usedvanlig kresen på skjermkvalitet. Det argumentet er rimelig tynt.

 

Nå husker jeg ikke navnet på denne siden ettersom jeg aldri har vært innom denne siden selv, men det var en så stor nyhet at det stod overalt i noen dager.

 

Appstore overgår ikke Android Market, så det argumentet bortfaller. Må man ha tilgang til betalte applikasjoner, så finnes det løsninger.

 

Foreslår at du ser nærmere på diskusjoner her inne hvor Android-telefoner settes opp mot iPhone 4.

Lenke til kommentar

Appstore overgår nok Android Marked enda, men Android tar innpå. iPhone 4 er bedre på hardware, men samtidig må man betale mer også.

 

Når det gjelder software må man se på hva man ønsker utifra telefonen og om Desire til en billigere pris kan tilfredsstille de behovene. Dog har jeg hørt fra mange kanter at Desire sliter med laber batteritid, mens iPhone gjør det ganske bra på dette området.

 

Dog, widgets og mulighet til flash på mobilen synes jeg er flott med android.

Lenke til kommentar

 

Godt mulig at iPhone er bedre på batteri, men jeg har ikke hatt noen batteriproblemer med min Desire ennå.

 

Kameraet er nok bedre på iPhone, men for svært mange vil kameraet til Desire være helt greit når man ikke har annet kamera med seg.

 

Hvis ikke skjermen til Desire er (mer enn) bra nok, så er man usedvanlig kresen på skjermkvalitet. Det argumentet er rimelig tynt.

 

Nå husker jeg ikke navnet på denne siden ettersom jeg aldri har vært innom denne siden selv, men det var en så stor nyhet at det stod overalt i noen dager.

 

Appstore overgår ikke Android Market, så det argumentet bortfaller. Må man ha tilgang til betalte applikasjoner, så finnes det løsninger.

 

Foreslår at du ser nærmere på diskusjoner her inne hvor Android-telefoner settes opp mot iPhone 4.

Sliter litt med å ta deg seriøst nå. For det første er jeg ingen ny bruker her inne akkurat og har fulgt godt med i timen.. tror det må være iPhone 3gs som er ett år gammel du sammenligner Desire med og isåfall er jeg selvsagt enig. Men her snakker vi om nylanserte iPhone 4 vs Desire og da blir saken etter min mening en helt annen!

 

Synsingen din om hva som er "bra nok" hører selvsagt ikke hjemme i denne sammenligningen, min nokia 6233 er også bra nok.. som reservetelefon..

 

her snakker vi specs og klare fakta!

 

- Når det gjelder batterikapasitet opplever jeg at med tilsvarende bruk og like innstillinger på begge telefonene varer batteriet til iPhone 4 ca 3 ganger sålenge som Desire sitt.. uten å ha å hverken jailbreaket iphonen eller rootet Desire.

 

- kameraet på Desire er kanskje helt greit for deg, men for meg som tar endel bilder til mms/mails/facebook/vanlig pc bruk var det såpass lurvete at jeg sluttet å ta bilder med telefonen.. fakta er at bilder og video tatt med iPhone 4 rett og slett er GLIMRENDE til mobiltelefon å være!

 

- skjermen til Desire var en nytelse etter å ha hatt 3gs, og plenty bra nok ja, men igjen.. fakta er at oppløsningen til iPhone 4 skjermen og opplevelsen av den er bedre!

 

- Android marked er ennå ikke tilgjengelig i sin helhet for oss her i Norge uten å lage/skaffe seg us konto vel, hvilket igjen betyr at fakta er at Appstore som er tilgjengelig i sin helhet dermed er bedre!

 

når telefonen i tillegg er svært rask, videoopptak, lyd på musikkavspilling, design og størrelse er strålende og prisen på den uten abonnement via apple.no er på 4890,- (jeg fikk den for 4500,-) kontra pris på Desire som nå vel er på 3790,- er det ikke mye tvil om hva jeg ville valgt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Godt mulig at iPhone er bedre på batteri, men jeg har ikke hatt noen batteriproblemer med min Desire ennå.

 

Kameraet er nok bedre på iPhone, men for svært mange vil kameraet til Desire være helt greit når man ikke har annet kamera med seg.

 

Hvis ikke skjermen til Desire er (mer enn) bra nok, så er man usedvanlig kresen på skjermkvalitet. Det argumentet er rimelig tynt.

 

Nå husker jeg ikke navnet på denne siden ettersom jeg aldri har vært innom denne siden selv, men det var en så stor nyhet at det stod overalt i noen dager.

 

Appstore overgår ikke Android Market, så det argumentet bortfaller. Må man ha tilgang til betalte applikasjoner, så finnes det løsninger.

 

Foreslår at du ser nærmere på diskusjoner her inne hvor Android-telefoner settes opp mot iPhone 4.

Sliter litt med å ta deg seriøst nå. For det første er jeg ingen ny bruker her inne akkurat og har fulgt godt med i timen.. tror det må være iPhone 3gs som er ett år gammel du sammenligner Desire med og isåfall er jeg selvsagt enig. Men her snakker vi om nylanserte iPhone 4 vs Desire og da blir saken etter min mening en helt annen!

 

Synsingen din om hva som er "bra nok" hører selvsagt ikke hjemme i denne sammenligningen, min nokia 6233 er også bra nok.. som reservetelefon..

 

her snakker vi specs og klare fakta!

 

- Når det gjelder batterikapasitet opplever jeg at med tilsvarende bruk og like innstillinger på begge telefonene varer batteriet til iPhone 4 ca 3 ganger sålenge som Desire sitt.. uten å ha å hverken jailbreaket iphonen eller rootet Desire.

 

- kameraet på Desire er kanskje helt greit for deg, men for meg som tar endel bilder til mms/mails/facebook/vanlig pc bruk var det såpass lurvete at jeg sluttet å ta bilder med telefonen.. fakta er at bilder og video tatt med iPhone 4 rett og slett er GLIMRENDE til mobiltelefon å være!

 

- skjermen til Desire var en nytelse etter å ha hatt 3gs, og plenty bra nok ja, men igjen.. fakta er at oppløsningen til iPhone 4 skjermen og opplevelsen av den er bedre!

 

- Android marked er ennå ikke tilgjengelig i sin helhet for oss her i Norge uten å lage/skaffe seg us konto vel, hvilket igjen betyr at fakta er at Appstore som er tilgjengelig i sin helhet dermed er bedre!

 

når telefonen i tillegg er svært rask, videoopptak, lyd på musikkavspilling, design og størrelse er strålende og prisen på den uten abonnement via apple.no er på 4890,- (jeg fikk den for 4500,-) kontra pris på Desire som nå vel er på 3790,- er det ikke mye tvil om hva jeg ville valgt!

 

Det er ikke umulig at man kunne fått enda bedre skjerm og enda bedre kamera enn iPhone 4 har også, men det blir for spesielt interesserte.

 

Kameraet til Desire er som sagt helt greit, er man veldig opptatt av bildekvaliteten finnes det kompaktkameraer og speilrefleks.

 

Greit at iPhone har bedre skjerm hvis man ser på på spesifikasjonene, men det er overhodet ingenting å utsette på skjermen til Desire. Den er helt super.

 

Det blir omtrent som å ha en bil som kan kjøre i 250 km/h, det er sikkert kult å ha, men du trenger det ikke.

 

Skal man ha tilgang til betalte apps til Android trenger man bare et svært billig utenlandsk sim-kort. Null stress.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

HTC:

+åpen kildekode, mange liker dette

-ikke like bra utvalg i apps

 

Apple:

+mange mange apps, spill og så videre. Football manager handheld. Aksje apps. Osv osv osv.

-ikke åpen kildekode, må jailbreake for å gjøre som du vil/piratkopiere

+mye mye bedre skjerm og kamera

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Nå er spørsmålet til trådstarter om hva som er best av iPhone 4 og HTC Desire . Det enkle svaret på akkurat det spørsmålet er at iPhone 4 er best. Den er bedre enn HTC Desire på stort sett alt.

 

Hadde trådstarter spurt om HTC Desire vs iPhone 3GS eller iPhone 4 vs Samsung Galaxy S så hadde det faktisk vært noe å diskutere. Dette er telefoner som har ganske lik kvalitet og ytelse. Da velger man mellom operativsystemene Android vs iOS4 og tilhørende økosystem.

 

For å oppsummere. iPhone 4 er en mye nyere telefon enn HTC Desire og på stort sett alle objektive kriterier bedre. Om iPhone 4 er verdt de ekstra kronene må du avgjøre selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...