Gå til innhold

Får ikke HDMI signal ut av pc


desertpunk

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har nylig bygget opp en pc som består av bla et Asrock h55de3 hovedkort med integrert skjermkort. Dette skjermkortet har VGA, DVI og HDMI. Prossessoren har integrert intel HD graphics (INTEL Core i3-530 2.93GHz Dual Core Processor LGA1156, 733MHz GPU, 4MB,). Problemet er at jeg ikke får bilde på tv når jeg kobler til HDMI. Jeg har installer de siste driverne og i skjerminstillingene i Win7 står det at den har funnet Samsung TV. Når jeg restarter pcn ser jeg et lite glimt av oppstarten før tv mister signalet. Dette betyr i alle fall at det er kobling mellom pc og tv og at det er valgt riktig inngang på tv. Jeg har forsøkt alle oppløsninger og også forsøkt å koble pc via recieveren. Får heller ikke bilde om jeg bruker HDMI-overgang på DVI-utgangen på pc. På den gamle pcn (som nå er i deler) fikk jeg bilde ved å bruke HDMI-overgang på DVI-utgangen.

Er det noen som har tips??

 

VG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du skriver at du finner skjermen på skjerminnstillinger på Win7;

har du vært inne på kontrollpanel for selve skjermkort og aktivert skjermen der da? Dumt spm kanskje, men siden du ikke nevner noe om det, så.. :)

 

Bruk HDMI du, rett fra skjermkort og direkte til HDMI på tv (regner med du har det). Overgang DVI/HDMI skal også fungere fint, så det er nok ikke der problemet ligger.

 

Det at du ser den under oppstart betyr (som du sier) bare at tv`n blir registrert tilkoblet. Når oppstart er ferdig viser bildet bare på pc-skjerm som er satt som hovedskjerm og uten at andre skjermer er satt opp som clone (samme bildet).

 

Finner du ikke bildet med en gang, prøv å bla gjennom de forskjellige "source" på tv`n - bare så du er sikker på å ikke overse den.

Lenke til kommentar

Takk for engasjement og svar.

Er ikke helt sikker på hva du mener med at jeg må aktivere skjermen. Mener du at jeg skal benytte intel sitt control panel for innstillinger? Det har jeg gjort. Har prøvd både med win7 og intel. Nada luck. Fikk forresten bilde med DVI/HDMI overgangen men med 1024x768 oppløsning som max. Har satt inn et Nvidi GeForce 210 kort, og da var jo alt plug'n'play. Dette kortet er dog ikke noe jeg skal beholde, så da er jeg like langt.

Lenke til kommentar

Mulig dette blir "smør på flesk", men ja - mente kontrollpanel for selve skjermkortet.

Hvis du høyreklikker på skrivebordet får du vel opp noe sånt;

 

19995649.jpg

 

Hos deg står det vel da Intel eller noe sånt. Gå inn der, muligens du må videre inn på Avansert visning. Finn konfigurering for flere skjermer og aktiver begge to.

Deretter kan du velge om du vil ha samme bilde på begge skjermer eller om du vil dra ønskede bilder over til tv`n. Velger du samme (Clone) så er det skjermen med laveste maks oppløsning som bestemmer hvor høyt du kan sette den. Velger du tv som primær skjerm eller å dra bildet over til tv skal det gå an å sette oppløsning høyere.

 

Fungerer ikke dette heller så vet jeg ikke helt. Det er sånn jeg har gjort på alle maskiner jeg har hatt (og har), både stasjonære og laptop.

 

Regner med det er støtte for flere skjermer på det innebygde skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...