Gå til innhold

Gamer pc skal kjøpes! Budsjett 10-15k Steam spill og wow må kunne kjøres max!


Anbefalte innlegg

God dag! Jeg har tenkt å investere i en splitter ny pc, siden min nå er 3... 4 år gammel... Vet ikke om noen av delene er å beholde.

 

Har en strømforsyning fra mist 600w.

NVIDIA GeForce 9600 GSO.

Intel® Pentium® D CPU 2.66GHz, 2666Mhz, 2Core(s), 2 Logical Processor(s)

 

Hvoedkort er game over.

 

4gb ram

 

Nec _DVD_RW ND-3570A ATA Device.

 

Hard disk: WDC WD3200JB-00KFA0 ATA Device

SAMSUNG HD250HJ SCSI Disk Device

 

Aner ikke om noe av det sa dere noe, men hvis det gjorde, er det noe jeg burde ta vare på? Eventuelt kan bruke igjen? Kabinett skal byttes ut uansett. Trenger ikke skjermer for det har jeg.

 

Det jeg lurer på er hvor mye jeg egentlig trenger å investere i en ny pc, for å kjøre WoW (World of Warcraft) fullt og et par Steam spill: Cs:s, Leaft for dead 2 etc. Kan bestille deler og sette sammen pc, har ikke gjort det før men har en IT dude som nabo så det burde vel ordne seg.

 

Er det noen som har noen gode forslag, hvis du mener at jeg kan maxe ut de spillene jeg har på en pc til under 10/15k er jeg også helt game. Alt jeg kjøper nå er en forbedring til det jeg har. Hadde vert kult med en tilbakemelding :) Hilsen uviten wow spiller som ikke trenger det dyreste, men det som funker :D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en veldig god PC: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=778592&su=20F095E4-2872-4B75-857B-0DAD4FDCB482

Nesten identisk liste med hva jeg just kjøpte

 

Har tatt utgangspunkt i at du har skjerm, tastatur og mus fra før..

 

Denne PC-en vil kjøre de spillene ekstremt lett.

Du kan fint kjøre de spillene på en PC til under 10k vil jeg tro. Er ikke noe flink på mellomklasse PC-er så der må nok noen andre hjelpe deg :)

Endret av aerandir92
Lenke til kommentar

Her er et AMD oppsett som vil gjøre nytten: https://prisguiden.no/profil/lister/117190

 

CPUen er veldig lett å overklokke, men om du ikke skal det trenger du strengt tatt ikke den kjøleren. Evntuelt kan du gå for Cooler Master V8 som er litt billigere og mindre, men som også vil fungere utmerket.

 

SSD kan du vente litt med om det ikke haster, skal komme en ny generasjon SSD disk fra Intel til vinteren som sies kommer til å bli en god del billigere.

Endret av Pasifist
Lenke til kommentar

Her er et AMD oppsett som vil gjøre nytten: https://prisguiden.no/profil/lister/117190

 

CPUen er veldig lett å overklokke, men om du ikke skal det trenger du strengt tatt ikke den kjøleren. Evntuelt kan du gå for Cooler Master V6 som er litt billigere og mindre, men som også vil fungere utmerket.

 

SSD kan du vente litt med om det ikke haster, skal komme en ny generasjon SSD disk fra Intel til vinteren som sies kommer til å bli en god del billigere.

 

Jeg har ikke noen som helst kunnskaper når det kommer til overklokking og bios og alt det der. Hvis jeg skulle ha overklokket, måtte det ha blitt med hjelp av IT naboen min, og er ikke helt sikker på at han vet hva han driver med inni der heller siden han er lærling, men jeg skal ikke si noe med sikkerhet, mulig han er god :) Men so far, ingen overklokking.

Lenke til kommentar

Jeg selger en Intel PC (eller deler) som kjører alle Source-spill på max. Snakker av erfaring.

 

Sjekk ut tråden jeg nettopp startet i samme kategori. Evt. legg meg til på Steam.

 

Selv om pc'n din kan dra alt på max, vil jeg nok vurdere å kjøpe alt nytt, menn takk for tilbudet :)

 

Jeg hadde gjort det samme. :) Lykke til med kjøp av ny PC!

Lenke til kommentar

Strømforsyningen er da bra nok... Skjønner ikke hvorfor folk ber deg kjøpe ny PSU.

DVD-rom er bra nok også.

 

For Steamspill og wow så er 6-core cpu totalt overkill. Kjøp heller en 4-core. Tusenlappen du sparer der kan du heller putte i en SSD.

 

Ellers så er både RAM, HK, GFX, chassis og cpu-kjøler som foreslått over gode produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...