Gå til innhold

Ny bærbar - Mest for pengene


Anbefalte innlegg

Hei! har nå bestemt meg for å kjøpe en ny bærbar før skolen starter. Da trenger jeg en lett og rask bærbar. Har kikket rundt på nett og kommet fram til følgene pcer i min prisklasse:

 

Lenovo IdeaPad U450P 14" WXGA

 

ASUS Eee PC 1215N 12,1" HD sort

 

ASUS UL30VT 13,3" WXGA

 

Pcen skal hovedsaklig brukes til:

 

- Word

- Enkel video/bilde redigering

- Surfing

- Film

- Smått spilling av f.eks wow og cs

 

 

 

Hvilken av disse bærbarene gir mest for pengene? I forhold til ytelse, batteri, solid konstruksjonsmessig, behagelig tastatur, bra touchpad.

 

Forslag mottas med åpne armer.

 

Takk på forhånd

 

Per

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiller meg også bak Acer Timeline x 3820TG etter å ha sett specs og youtube videoer av den.

http://www.siba.no//Products/Product.aspx?id=4328579

Leter selv etter det samme som trådstarter. Hadde tenkt meg en lett og forholdsvis kraftig pc til rundt 6-7000kr.

Virker som Acer'n har god batteri og ytelse i en og samme pakke.

 

Denne blir nok bestillt om litt tenker jeg. Gratis frakt fra Siba er det også nå. Så er bare å slå til =) Mulig den er litt dyrere enn hva trådstarter hadde tenkt?

Lenke til kommentar

Hei takk for fine svar! budsjettet strekker desverre ikke til Aceren dere anbefaler.

 

Så også denne her Asus modellen på siba sin hjemmeside annonsert som nyhet, men jeg finner ingenting på nett om denne modellen. Kan den hete noe annet?

 

Asus X42F-VX152V

 

Valget faller mest sannsynlig mellom Asus X42F-VX152V og Asus UL30VT-QX008V .

 

Skulle gjerne sett på batteri tiden til x42F'en men den er I3 og Intel HD grafikk, og UL30VT har Intel Core2Duo SU7300 1.3GHz og NVIDIA GeForce G210M 512MB. Hvilke av disse er best rent ytelsesmessig?

 

 

 

Per

Lenke til kommentar

Til office/kontorbruk osv vil nok x42f være kjappest grunnet rask prosessor. I spill er det vanskelig å si, intel HD er svakt, men prosessoren drar litt opp, nvidia G210m er litt kraftigere, men prosessoren er svak.

 

Alle maskinene du nevner vil ha problemer med wow, selv på minimum grafikk.

 

Skal du spille wow bør du ihvertfall gå opp til denne: http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=88051

ATI HD5470 skjermkortet er ikke et racerkort, men betydelig bedre enn de som er i de modellene du har funnet frem til. Wow bør være spillbart på medium grafikk vil jeg tro. Ytelsesmessig er jo det beste om du klarer å vri lommeboka og gå for denne: http://www.siba.no//Products/Product.aspx?id=4328579 (prisen inkluderer frakt ;) ). Om du har tenkt å spille er du plutselig i en helt annen klasse enn med de andre maskinene.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg spiller WOW helt greit på min. Man kjøper vel ikke en 13 for å spille vel... For meg var batteritid, støynivå, byggekvalitet og skjermen grunnen til valget av min Asus samt den også takler litt eldre spill fint men jeg spiller lite men som skrevet WOW går helt strålende.

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt ASUS UL30VT jeg har en UL50VT og har aldri vært så fornøyd med en laptop og jeg har hatt virkelig mange.

Synes prisen på dem er litt for høy med tanke på at det er gamle modeller og har gårdagens prosessor. Finnes det ikke noen etterfølgere? Man får jo de nyeste Acer Aspire-modellene til samme prisen med bedre specs som takler spill så det holder.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt ASUS UL30VT jeg har en UL50VT og har aldri vært så fornøyd med en laptop og jeg har hatt virkelig mange.

Synes prisen på dem er litt for høy med tanke på at det er gamle modeller og har gårdagens prosessor. Finnes det ikke noen etterfølgere? Man får jo de nyeste Acer Aspire-modellene til samme prisen med bedre specs som takler spill så det holder.

Etterfølgerne er som følger: http://www.prisjakt.no/product.php?p=678312, http://www.prisjakt.no/product.php?p=657093. De er altså mellom 1-2000 kroner dyrere. Det er hovedsakelig tre forskjeller verdt å merke seg med de nye JT modellene.

 

1. Ytelse: Bedre prosessor, dette vil ha marginalt å si i spill og lite i vanlig officebruk.

2. Byggekvalitet: Den sorte modellen er mindre plastic-fantastic med matt plast og metall istedenfor de ekstreme fingeravtrykkmagnetene. Samt en bedre pekeflate enn på VL modellen.

3. Ytelse2: Som følge av bedre prosessor er batteritiden dårligere og varme/støy noe høyere.

Lenke til kommentar

Hmm hvordan går det an å ha mindre plastisk? Hvor har det blitt mere aluminium?

 

Fingertrykkmagneter? Hva er det da jeg ikke skjønner problemet...

 

Ja bedre prosessor som gir støy og varme samt klart dårligere batteritid da ville jeg aldri kjøpt denne maskinen for det er hele poenget spør man meg.

 

Ønsker man masse prosessorkraft og spillekort så er det vel bare å kjøpe fra billigmerke Acer og få med støyproblemer og varme på kjøpet samt flere turer på verksted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...