Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kranglet med kjæresten! :(


Anbefalte innlegg

Hei. Jente 14 år og har vært sammen med kjæresten min siden Mai. Alt har godt knirke fritt helt til nå. Fant ut at han hadde prata med ei annen jente å vært på besøk hos henne. Ble sinna og før han fikk forklart noen til, slo jeg opp med han. Har ikke pratet med han siden (2 dager siden). Han har drat på ferie nå er tilbake på lørdag. Pratet med en venn av han og ha sa at hun bare var ei vennine han hadde treft på en camping plass, og at det ikke var noe seriøst mellom dem. Hva burde jeg gjøre? Hvet ikke helt va jeg skal tro. :( Men vil gjerne bli sammen med han igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så er du bare 14 år, og i den perioden er det mye av og på med kjæresten og lignende.

 

Når det gjelder situasjonen, så må du la han få være med andre jenter. Det verste du kan gjøre er å sperre han inne i et fengsel rundt deg, hvor du bestemmer hvem han skal få være med. Hvis du og han snakker mye sammen og du stoler litt på ham, så bør du også stole på ham. Hvis du har det i tankene at når han er med andre jenter - vil han bli sammen med dem, så er det du som er problemet i forholdet, ikke ham.

 

Det hjelper alltid å snakke sammen, uansett hva, det er det som er så fantastisk med forhold.

Lenke til kommentar

Vet at det å være sjalu kan være veldig vanskelig! Lett å skyte først, så spørre senere. Uansett hvor ung du er så er det jo faktisk vondt å være borti det du har, men prat med han! Låser du han inne som vinokourov1 skrev over, vil han nok bli fort lei å kanskje dumpe deg. Ellers vil det bli et dårlig forhold, for et forhold er jo basert på tillit til hverandre.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg støtter de rådene som er kommet her. Så tidlig i tenårene er det mye berg- og dalbane med følelsene, så forhold varer ikke alltid lenge. Du slo opp sporenstreks da du fikk vite at kjæresten din hadde vært med en annen jente, uten en gang å la ham forklare omsendighetene. Da handlet du på grunnlag av antagelser om at han hadde rotet med en annen jente, en impulshandling du nå angrer på virker det som.

Jeg er en gutt på 18 år og har vært i et forhold i over halvannet år nå. Selv om jeg har kjæreste betyr ikke det at jeg ikke vil være med andre, inkludert jenter. Tidligere i sommer var jeg med en venninne uten å si ifra til kjæresten min. Jeg var med henne som en venn og tenkte ikke over å si i fra en gang, fordi jeg var med en venn mer enn jeg var med en jente (om du skjønner hva jeg mener). Damen min så ikke på det slik fikk jeg erfare, hun tok det ikke lett akkurat, men det var ingen katastrofe. Kommunikasjon er det viktigste i ethvert forhold, man må snakke sammen.

 

Derfor synes jeg at du skal snakke med (eks)kjæresten din og forklare hva du følte og trodde, og spørre ham hvorfor han ikke sa ifra om det, eller spurte om det gikk greit for deg. For all del ikke anklag ham for noe, da går de fleste på defansiven og blir uvillig og kranglete. Mest sannsynlig har han ikke gjort noe galt. En skal la tvilen komme andre til gode synes jeg, men det blir opp til deg å vurdere.

 

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar

I dag pratet vi sammen. Jeg gikk bort til han for å prate med han. Han virket litt overasket da jeg spurte om jeg kunne kommet inn. Jeg fikk lov å komme inn og vi gikk inn på rommet hans. Jeg sa et jeg ikke nekte det jeg sa til han sist gang. Han forklarte at den jenta bare var ei vennine han hadde møt på ferie. Hun hadde kjæreste fra før av og han hadde ikke følelser for henne. Etter det ble litt stille spurte jeg om vi kunne bli sammen igjen. På den tid var jeg litt på gråten og fikk noen tårer i øyekroken. Han ga meg en god klem, og sa ja. Resten av kvelden siden han var hjemme alene satt vi å prata. Tror alt kommer til å bli bra igjen. ;) Men han sa at han måtte få lov å være venner med både jenter og gutter.

Takk for hjelpen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...