Gå til innhold

Overklokking av Gammel Gamer, dagbok med bilder!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering ehhhh.... husker ikke.

 

Ferdig med byggingen av prøve kjøleren og isoleringen.

 

Ja da begynenr det og nærme seg Overklokkings dagen, vi er kommet godt på vei og kjøleren er nesten ferdig.

 

Som dere så i forrige innlegg så er kjøleren lagt av en kobberbase ala 3mm x 55mm x 65mm og et Pvc rør med en indre diameter på 5cm (?)

 

Jeg har brukt limpistol til og feste dette sammen siden dette er bare et test rør med det ser ut til og holde utrolig bra!

Ingen ting som lekker og alt holder seg kalt og godt.

 

Kjøleren har jeg ikke isolert men de viktige tingene rundt på hovedkortet som er i nærheten av selve kjøleren er isolert med et type skum belagt stoff som dere kansje ser under her.

 

 

 

(jeg bleklager for dårlige bilder men iphone er ikke noe tess!)

 

Ja så der har dere den, nå gjenstår det bare egentlig å få innstalert win7 og de forskjellige driverne så er vi i gang.

Skal oppdatere mer etter som hvor langt jeg kommer før helga men får nå så er det alt jeg har fått gjort.

 

her en noen flere bilder til dere som faktisk er inntresert ^^

 

1:

 

 

2:

 

 

Enjoy :thumbup:

Lenke til kommentar

Du/dere burde nok isolere selve røret også, ikke bare komponentene på hovedkortet. Jeg vet det ikke er snakk om mange minusgradene før dere får tørris (egentlig blir det nok noen plussgrader), men kondensasjon vil fortsatt oppstå, og jeg skal love dere at det ikke er noe som er kjedeligere enn at hovedkortet dør av kondens...

 

Det skal ikke mer til enn å lime eller på andre måter feste isolasjonsmaterialet rundt hele røret på utsiden. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...