Gå til innhold

Myter kristne vokser opp med


Anbefalte innlegg

... Kristendommen er med andre ord en bløff... tror jeg!

Du vet at det ikke er slik, RWS

Det "vet" jeg ikke nei, da jeg skrev akkurat at det motsatte, gjorde jeg ikke? Det er MIN mening om saken, du har din! Jeg mener at kristendommen er en gedigen bløff og det må jeg få lov til å mene samme hva du tror om den saken! Nemlig!

Bare noe du sier, RWS Innerst inne vet du at du tar feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

innerst inne, så vet du nok ikke hva RWS eller noen som helst andre føler innerst inne.. :)

Tror du mennesker er så ulike der inne, Tenklitt ?

Tror du ikke det finnes individuelle ulikheter, IHS?

Følelseslivet er nok ganske likt, BlueBench

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Du må nok være litt mer konkret, Gunfreak

 

Ok, siden du skal spille så dum, gir jeg deg et konkret eksempel, evolusjon, alle hovedkirkene har akeptert evolusjon, inkludert den katolske, men du kommer med ville fantasier som ingen kirke er enig it, altså er du separate fra de 2 milliardene du snakker om, du er freaken, du passer ikke inn, du er den falske kristene

Lenke til kommentar

Det har ingen ting med kristendom å gjøre, Tenklitt

 

Du har vokst opp i en dommedagssekt som ikke har forstått Jesus Kristus og de kristne.

Å joda. Tenklitt har sikker opplevet dette. Om det har å gjøre med kristendom, som er din vurdering, er uvesentlig. For kristne kan faktisk være slik.

Nei, verdens to milliarder kristne snakker ikke om verdens ende og den slags. Dere to har vært i en eller annen sekt, som ikke har skjønt hva det var Jesus Kristus sa for 2000 år siden.

Hvem har gitt deg myndighet til å være talsmann for hva 2 milliarder kristne mener?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Du må nok være litt mer konkret, Gunfreak

 

Ok, siden du skal spille så dum, gir jeg deg et konkret eksempel, evolusjon, alle hovedkirkene har akeptert evolusjon, inkludert den katolske, men du kommer med ville fantasier som ingen kirke er enig it, altså er du separate fra de 2 milliardene du snakker om, du er freaken, du passer ikke inn, du er den falske kristene

Hvorfor tror du "alle hovedkirkene har akeptert evolusjon" ? Hvorfor skulle de det ?

Lenke til kommentar

Det har ingen ting med kristendom å gjøre, Tenklitt

 

Du har vokst opp i en dommedagssekt som ikke har forstått Jesus Kristus og de kristne.

Å joda. Tenklitt har sikker opplevet dette. Om det har å gjøre med kristendom, som er din vurdering, er uvesentlig. For kristne kan faktisk være slik.

Nei, verdens to milliarder kristne snakker ikke om verdens ende og den slags. Dere to har vært i en eller annen sekt, som ikke har skjønt hva det var Jesus Kristus sa for 2000 år siden.

Hvem har gitt deg myndighet til å være talsmann for hva 2 milliarder kristne mener?

Verdens ende og den slags er bare noe sektene snakker om, fordi de ikke godtar verdens to milliarder store kristne samfunn, som de helst ser forsvinne i en undergang. Slik at de kan overta det hele, som den opprinelige kirken i sin tid gjorde.

 

Tips: Først må keiseren bli medlem av sekten din, TheaLinnea

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Constantine_I_and_Christianity

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Du må nok være litt mer konkret, Gunfreak

 

Ok, siden du skal spille så dum, gir jeg deg et konkret eksempel, evolusjon, alle hovedkirkene har akeptert evolusjon, inkludert den katolske, men du kommer med ville fantasier som ingen kirke er enig it, altså er du separate fra de 2 milliardene du snakker om, du er freaken, du passer ikke inn, du er den falske kristene

Hvorfor tror du "alle hovedkirkene har akeptert evolusjon" ? Hvorfor skulle de det ?

 

Den katolske kirke og alle høyere organer i den protestantiske kirke har godt ut å sakt de aksepterer evolusjon, paven har selv sagt det, pavens sjerf for vitenskap har sagt det, den engelske kirken har offisielt sagt undskyld for deres kritik av darwin når han levde.

Lenke til kommentar
Dette er overnaturlig og ikke naturlig, min venn. Enten er det da fra JHVH eller så er det fra Anklageren. Det finnes ingen gråsoner. Enten så er det Gud som er Opphavet til rockemusikken, eller så er det Lucifer.

 

Ja, eller spaghetti-monsteret. Du er alt for rask til å trekke konklusjoner - du utelater så og si alle alternativene i din forklaring (og alle reelle, vil jeg si).

Lenke til kommentar
Dette er overnaturlig og ikke naturlig, min venn. Enten er det da fra JHVH eller så er det fra Anklageren. Det finnes ingen gråsoner. Enten så er det Gud som er Opphavet til rockemusikken, eller så er det Lucifer.

 

Ja, eller spaghetti-monsteret. Du er alt for rask til å trekke konklusjoner - du utelater så og si alle alternativene i din forklaring (og alle reelle, vil jeg si).

 

Jeg er fortsatt hellig overbevist om at narkotika kan ha en finger med i spillet. Narkotika + rockestjerne på 70 tallet (smør på flesk?) = "noe førte pennen min"

Lenke til kommentar

En av mine barndomsvenner var hardcore AC/DC fan. Han fortalte meg at det betydde noe ala "After christ devil comes". Var ikke mye kristen for å si det sånn.

 

Hardcore hjernevask mao.

 

På hvilken måte skiller kristen myter seg fra andre myter? Er disse på en eller annen måte unike og skaper større grunnlag for god dialog enn andre myter?

Lenke til kommentar

Nei, de er myter av akkurat samme lugabre kvalitet som andre myter om havfruer og de fire store som holder himmelens tak over jorden. Det at noen myter er definert til en gruppe, dog, dèt er interessant. Spesielt når disse for alt i verden nekter om at deres myter er myter - da blir dette en egen samtale for seg!

 

Dog tok ikke denne tråden opp dette emnet, uheldigvis, da trådtittelen hinter til noe annet enn innholdet.

Lenke til kommentar

Den katolske kirke og alle høyere organer i den protestantiske kirke har godt ut å sakt de aksepterer evolusjon, paven har selv sagt det, pavens sjerf for vitenskap har sagt det, den engelske kirken har offisielt sagt undskyld for deres kritik av darwin når han levde.

aksepterer evolusjon teorien som fakta ?

 

kilde ?

Lenke til kommentar

Ja kilder hadde vært fint.

 

Den nåværende paven har såvidt jeg vet ikke uttalt seg på området og det finnes ingen konsensus innenfor den katolske kirke som tilsier at evolusjonsteorien = fakta.

 

Kardinal som snakker kreasjonisme:

http://www.nytimes.com/2005/07/07/opinion/07schonborn.html

 

Greit nok, litt utdatert men fyren har nok neppe endret mening.

 

Hvor finner man de fleste protestanter? I USA? Står evolusjonsteorien sterkt i USA?

 

Greit nok at det finnes mye fantasi i bibelen, men det er jaggu mye fantasi på dette forumet også.

 

Så nei. De fleste "hovedkirker" har IKKE konkludert med at evolusjon er fakta. For hver høytstående religiøs person som sier at det er fakta finner man sikkert 10 andre som sier det motsatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...