Gå til innhold

Fikk "nigeria svindel" i postkassa


care1337

Anbefalte innlegg

Ka faen. Jeg fikk et BREV i posten i dag, postet fra Portugal.

 

Greit nok, jeg gjennomskuer brevet. Men i motsetning til type Nigeria-svindel så har brevet for det første ingen skrivefeil, det er til og med et telefonnummer til en såkalt "advokat" som jeg kan ta kontakt med.

 

Greia er at en syk dame på 73 år har fått et kall fra Gud om å donere meg 12 millioner USD fra hennes organisasjon som nå familien hennes har tatt kontroll over. Siden hun er så syk, har advokaten hennes fått fullmakt til å gi meg dokumentasjon på alt det ovennevnte og jeg blir oppfordret til å ta kontakt med denne advokaten enten over telefon eller e-post. Det er til og med et avsnitt nederst som sier at hun kan forsikre meg om at det IKKE er et svindelbrev. lulz.

 

Men ka faen? Hvor har de/hun/han/dem fått adressen min fra? Jeg har ikke vane om å utlevere adressen min helt uten videre. o_O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote fra økokrims nettsider:

 

”Nigeria-bedrageri”

Personer/foretak mottar ”konfidensielle” brev eller e-postmeldinger fra afrikanere som tilbyr god fortjeneste dersom mottakerne overfører penger eller stiller kontoen sin til disposisjon. ”Nigeria-bedragerier” rammes av straffeloven § 270, jf. § 271. ØKOKRIM har utarbeidet en egen advarsel mot "Nigeria-bedragerier".[/Quote]

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Jeg fikk også et slikt brev idag. Fra Belgia. En oppdiktet slektning med et latterlig navn har dødd og for at ikke banken skal ta alle pengene har advokaten altså kontaktet meg... yeah right. Også i mitt brev står det nederst at dette ikke er svindel :)

 

Kult da. Da blir vi rike begge to. :dribble:

Lenke til kommentar

Ka faen. Jeg fikk et BREV i posten i dag, postet fra Portugal.

 

Greit nok, jeg gjennomskuer brevet. Men i motsetning til type Nigeria-svindel så har brevet for det første ingen skrivefeil, det er til og med et telefonnummer til en såkalt "advokat" som jeg kan ta kontakt med.

 

Greia er at en syk dame på 73 år har fått et kall fra Gud om å donere meg 12 millioner USD fra hennes organisasjon som nå familien hennes har tatt kontroll over. Siden hun er så syk, har advokaten hennes fått fullmakt til å gi meg dokumentasjon på alt det ovennevnte og jeg blir oppfordret til å ta kontakt med denne advokaten enten over telefon eller e-post. Det er til og med et avsnitt nederst som sier at hun kan forsikre meg om at det IKKE er et svindelbrev. lulz.

 

Men ka faen? Hvor har de/hun/han/dem fått adressen min fra? Jeg har ikke vane om å utlevere adressen min helt uten videre. o_O

 

Jeg håper du pissa på nigeria på atlaset ditt da...

Lenke til kommentar

Jeg fikk også et slikt brev idag. Fra Belgia. En oppdiktet slektning med et latterlig navn har dødd og for at ikke banken skal ta alle pengene har advokaten altså kontaktet meg... yeah right. Også i mitt brev står det nederst at dette ikke er svindel :)

Det er vel heller sånn at det er staten som arver, også i andre land. Svindelforsøk er det uansett.

Lenke til kommentar

Var brevene adressert i alle tilfellene her?.

 

Ja, brevet var adressert.

Litt morsomt var det også å finne ut at min bror fikk nøyaktig det samme brevet med unntak av navn og adresse. Så jeg fikk inntrykk av at de tar et etternavn og masseutsender - og håper at en eller annen biter på.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg syntes slike kriminaliteter faktisk er ganske morsomt! Har blitt utsatt for en annen type svindel ved å bli ringt opp fra et 25 siffret nummert (tok den aldri) Dette var altså en slik svindel som en dame på tråden som opptar deg med noe underholdene imens du betaler 200 kr pr 25 sekkund for å holde røret. Er dette en lignende svindel? Om du ringer "Advokaten" blir du totalt scammet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...