Gå til innhold

Tilgang til Android betalapplikasjoner med One Call


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har sett dette blitt nevnt i en eller annen tråd før så jeg bestemte meg for å prøve, men fant ikke igjen tråden når jeg skulle bekrefte at det fungerer. Greia er som følger:

 

Med One Call kan man skive et 1tall forann pinkoden sin, dette er en funksjon som man måtte benytte seg av når man var i utlandet for å få dekning. Av en eller annen grunn blir da simkortet registrert annerledes i telefonen og man får tilgang til betalapplikasjoner i Google Market. Testet dette i går på HTC Desire med 2.2 og Samsung Galaxy Spica med 2.1, det fungerte på begge.

 

Fremgangsmåte:

 

1) Sett telefonen i flymodus (hold inne avknappen til det kommer opp en meny, velg flymodus)

2) La den stå litt i flymodus, ca 1 minutt før du bruker samme metode for å skru av flymodus.

3) Du blir nå bedt om pinkode, skriv 1 etterfulgt av din pinkode.

4) Vips du har tilgang til Google Market, jeg måtte logge meg på min Googlekonto på nytt, men det var alt.

5) Du får, så vidt jeg vet, ikke lastet ned noe over GPRS/3G når du bruker denne pinkoden, så du må være tilkoblet et trådløst nettverk i tillegg.

6) Når du har handlet det du vil bruker du samme metode som punkt 1-3, bare at du skriver din egen pinkode... Voila!

 

PS: Du må antakelig sette opp din konto på Google Checkout på pcen først, jeg har hørt om folk som har problemer med å få til dette fra telefonen. Google Checkout

 

/Espen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man bruker 1+PIN på OneCall/NwN benyttes en roamingavtale med SwissCom såvidt jeg husker. Dette brukte de før de hadde egne roamingavtaler rundt om i verden. Det er et par ting å tenke på:

 

1. Datatrafikk fungerer ikke når man er i SwissCom-modus. Mulig dette er endret, men det var i hvert fall slik tidligere. Man må bruke WiFi.

2. Nyere SIM-kort fra OneCall og NwN har ikke denne funksjonen, da operatøren nå har roamingavtaler i de fleste land i verden. Fremgangsmåten du beskriver vil derfor ikke fungere for mange av de som har nye SIM-kort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-376f9

får bare feil pinkode når jeg skriver 1 foran pinkoden med lebara simkort =/ er d noe mer enn dette jeg må skrive for å få det til?

 

Nei, ikke her.

Det er mulig at du har et nytt simkort. De har ikke den italienske siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...