fisk1314 Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Kort og godt: 1. Jeg setter "luftpistolen" mot ventilen, standard lufttrykk-fyllings-maskin på Hydro... Den viser 60 2. Jeg trykker håndtaket på pistolen helt inn, eller inflate Da viser den 0 3. Jeg trykker håndtaket på pistolen halveis inn, eller deflate Da viser den 10 Trykket jeg skal ha i dekket er ca 2.5 bar. Er det sånn at 10 = 1.0 bar, og at jeg skal fylle 1.5 bar til i dekkene, eller er det alt for mye luft i dekkene nå (6.0 bar) og jeg må absolutt ikke fylle på enda mer? Jeg tror det er det første som er svaret, men begge deler høres jo helt feil ut... Med bare 1.0 bar skulle jo dekkene være nærmest helt flate?
Carisma'03 Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 (endret) Sikker på at det var BAR den viste da? Er noe som heter pund også, så vidt jeg har forstått så varierer det litt hva de bruker som enhet... Edit: "De" er altså bensinstasjoner. Endret 9. august 2010 av Carisma'03
Opelduude Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 De dekktrykkapparatene jeg har vært borti har 2 skalaer, du skal se på den det står bar på, skal hvertfall være 2.
fisk1314 Skrevet 9. august 2010 Forfatter Skrevet 9. august 2010 Nei, vet ikke om det var bar den viste, men jeg har vært på 5 forskjellige stasjoner nå og alle hadde den samme måledingsen, så jeg tror det er hva enn som er det mest vanligste å måle i. Den hadde en rød strek på midten av glasset, og så gikk det en slags linjal bak, hvor strekene på den venstre siden var røde, og svarte på den høyre siden. Den røde var altså den jeg leste av.
fisk1314 Skrevet 9. august 2010 Forfatter Skrevet 9. august 2010 De dekktrykkapparatene jeg har vært borti har 2 skalaer, du skal se på den det står bar på, skal hvertfall være 2. Vet du om bar er den som er rød, svart, til høyre eller til venstre? Kan ikke huske at det var merket med bar noe sted...
Tee-Zee Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Hvis du leste av den røde, så er den PSI. 60 PSI tilsvarer ca. 4,1 bar. Du har med andre ord alt for mye luft i dekkene dine.
fisk1314 Skrevet 9. august 2010 Forfatter Skrevet 9. august 2010 Var nok alt for mye lyft i dekkene ja, fikk det kontrollert av en som jobber på bensinstasjon nå... Veldig merkelig. Er det vanlig at bilforhandlere fyller for mye luft i dekkene?
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Det er vanlig at man fyller i altfor mye luft (opp mot dekkets max (som står på siden)) når man skal legge dekket på felgen, for at dekket skal legge seg ordentlig på plass. Deretter tapper man ned til forventet trykk, kanskje sånn rundt 2.2 bar/32 psi (1 bar = ca 14,5 psi), men dette kan ha blitt glemt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå