Gå til innhold

problem med ekstern harddisk og cd-rom


Anbefalte innlegg

jeg har hatt litt problemer som jeg ikke skjønner hvorfor er der..

 

det startet med at jeg da skulle gjenopprette laptopen min så da kobler jeg til den eksterne hardisken min..en WD hvis det spiller noe rolle..

jeg hører pcen starter så vidt å jobbe, men den gir seg igjen.. det dukker ikke opp noen autorun og når jeg går inn på min datamaskin finner den ingenting, klikker og får alt til å henge fram til jeg drar ut hardisken igjen.

så jeg dytter inn en annen harddisk, da jobber pcen og og jeg kan "installere" den og får lagt over det jeg skal, uten problem.

og problemet er der selv etter at jeg har gjenoppretta pcen.

hva kan jeg gjøre for å komme inn på den?

 

 

problem 2 er cd-rommen..

problemet startet etter gjenopprettninga.. tror jeg, og har da også prøvd å gjenopprette den på nytt uten hell..

altså.. den leser ikke alle cdene.. den leste de som kom med pcen, og så skulle vi installere noen spill så tulla den, den kunne legge inn den første, men ikke de 2 neste. og jeg har sjekka spillene på en annen pc og de funker der, men ikke min.. samma der å jobber pcen men ingen autorun, eller ingenting dukker opp på min datamaskin. den kan til og med ha problemer med å lese driver cden når den ikke er kobla opp til gjenoppretninga.

hva kan dette komme av?

og hvordan får man fiksa det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...