Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan PCen ha kortsluttet?


Anbefalte innlegg

Hei, installerte tidligere i dag nye deler i pcen min, dvs. nytt kabinett, ny psu, cpu-kjøler og skjermkort.

 

Pcen er som følger:

Asus p5n-sli, C2D e6400, Shappire Radoen HD5770 Vapor-x, Trust 520 watt psu. Denne størmforsyningen er noe jeg har hatt liggende. Pcen har vært ubrukt siden mai pga. at den gamle strømforsyningen (av samme type) svei seg. Selve pcen er fra rundt 2006. Det nye kabinettet er et Fractal Design Define R2. Etter jeg hadde installert delene boota jeg opp pcen, og den virket utmerket, men noe var løst i kabinettet å vibrerte, jeg trodde det var strømforsyningen pga. at jeg ikke hadde brukt de skruene som følger med kabinettet, så jeg åpnet opp kabinettet, så etter løse ledninger, og byttet skruene på psuen. Så koblet jeg pcen opp igjen, da jeg skulle stikke i strømmen i støpselet på pcen (ledningen var forøvrig koblet til i veggen) kom det en summe lyd. Jeg skrudde så på bryteren på psuen, og prøvde å starte pcen, men den var helt død. Er PSUen kortsluttet, eller kan det være at jeg har kortsluttet pcen da jeg åpnet den på nytt for å flytte på ledninger? Jeg husker jeg var borti ribba på cpu-kjøleren, og sjekket at DVD-drevet var festet sikkelig.

 

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyningene fra Q-tec selges nå under varenavnet Trust. Så det er ingen overraskelse at disse tar kvelden. Jeg anbefaler deg å heller bruke forsyninger av bedre merke. Som Corsair, Seasonic evt. litt billigere modeller men med fortsatt god kvalitet som Chieftec Nitro-modellen HW.no kikket på nettopp.

Lenke til kommentar

Eide tidligere en problemmaskin, som ikke ga meg mer problemer etter jeg byttet ut q-tec psu'en. Dette fant jeg dessverre ikke ut før etter jeg kjøpte en ny maskin siden jeg var lei av fryste skjermer i spill, blåskjerm osv.

Jeg kjøpte nytt hk (som jeg mistenker q-tec psu ødela) til den gamle maskinen, som fungerer som bare det den dag i dag, 10 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...