Gå til innhold

budsjett jorden rundt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er en jente som skal reise jorden rundt i 5 mnd. Skal innom Asia, USA og Mellom-Amerika. Har satt av ca 10 000 kr i mnd som budsjett, er dette mye?

Har tenkt å dra mye utnytte av hospitalityclub og couchsurfing, slik at jeg får mange nye venner og sparer penger :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i USA skal du?

Hvis du skal innom f.eks NYC blir dette fort dyrt da det er en av de dyreste turistbyene i USA. Hvis du skal "ute i ødemarka" som f.eks Kansas eller Arkansas er det vel hensiktsmessig med en leiebil. USA har store avstander og bruker ikke alt for mye penger på kollektiv trafikk.

Skrevet

Hva er inkludert i 10k? Flybilletter, reiseforsikring, klær og annet du kjøper før du drar ... ? Budsjettet høres omtrent riktig ut, men det kan bli trangt om flybilletter også skal betales -- avhengig av hvor lenge du har tenkt til å oppholde deg i de forskjellige verdensdelene -- jo lengre du er i Asia, jo romsligere blir det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Lander i San Francisco og har avgang fra Los Angeles 14 dager senere. Har ikke planlagt noe annet ennå.

Skal være 2,5 mnd i Asia, og 2,5 mnd i Mellom-Amerika/USA. I budsjettet på 10000 kr i mnd tenker jeg på overnatting, alt av aktiviteter, mat og transport utenom flyreisene mellom land som jeg betaler før jeg drar. Reiseforsikring og klær til reisen kjøpes utenom månedsbudsjettet. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...