Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vinne tilbake dame med romantisk dag?


Gjest Aslak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selfølgelig er det vanskelig. Du kjemper imot din instinkter. Du har mistet noe verdifult, nå må du ikke bare let it go, men du må akspektere at noen andre får det. Men det er DU selv som velger hvor big deal dette her, Jaha.. DU SOM VELGER, faktisk. Når dette sier et klikk, og du finner ut at alt du gjør her i livet velger du selv og det er du som styrer alt om deg selv, så fort du finner ut av det. Jo fortere vil livet bli snudd på hodet.

 

 

Eneste du skal tenke er at du skal ut og ha det gøy. Ikke la det gå inn på deg, snart du finner ut av det finnes andre jenter og du blir god på spillet skjønner du fort at kanskje kjærste ikke var det du ville ha i utgangspunktet.

 

Men det er noe du selv må oppleve.

Lenke til kommentar

Men da blir dilemmaet; skal jeg glømme henne, prøve å gå videre, oppføre meg som om hun er "død for meg", eller skal jeg forsøke å være venner? hva foreslår dere?

 

Det ble slutt mellom meg og kjæresten etter nesten 2 år, så vet godt hvordan du har det. Hun gjorde det slutt med meg, men ville være venner. Fordi jeg er veldig glad i henne bestemte jeg meg for å akseptere vennskapet, noe jeg har slitt veldig med i ettertid. I begynnelsen etter at det var slutt var vi rett og slett "pulevenner", noe som gjorde at det var vanskelig å komme over følelsene jeg fremdeles hadde for henne. Ikke lenge etter rotet hun med en annen gutt i russetida, pluss at hun har overnattet hos tre gutter, noe som har vært veldig tøft for meg. Selvfølgelig sier hun til meg at det aldri har skjedd noe på disse besøkene, men det vet man jo aldri. Det er 3 måneder siden det ble slutt, og først de siste dagene har jeg merket snev av å sakte komme over henne, så dette kan ta sin tid. Jeg har vel i grunn innsett at jeg må bruke tiden på andre ting enn å konstant tenke på henne. Hun har sagt at hun en dag håper på at det skal bli oss igjen, men jeg kan ikke stå på sidelinjen hele livet og vente på dette, og det kan heller ikke du. Det beste du kan prøve er å gi henne avstand, så kanskje hun finner ut at hun savner deg. Jeg er selv usikker om jeg blir å kunne fortsette å ha kontakt med ekskjæresten min. Flere overnattinger eller at hun roter med flere vil nok "trigge" det avgjørelsen. Jeg har selvfølgelig ikke noe med hva hun gjør, men det blir rett og slett for slitsomt for min del.

Lenke til kommentar

Tusen takk for det, sitronsaft, og takk for svar også til deg thomas. Hjelper mye å ha noen å snakke med det om, noen som har vært borti noe lignende og kan forstå situasjonen.

 

Det er esktra hardt nå, da jeg spurte om hun ville finne på noe i helga, og hun sa hun hadde planer. Jeg hadde ikke noe med det, men spurte fordetom om det var en date. Hun sa nei, og at hun slettes ikke datet og var heller ikke på utkikk etter noe forhold. Jeg ble selvsagt litt glad for å høre det, men senere på kvelden vite jeg gjennom venner at hun er på telttur med en annen dude. Så det sier vel sitt. Er det ikke date når to single personer av motsatt kjønn reiser på telttur, så vett ikke jeg! det er klart det er en date, og sannsynligvis en het date, er jo ikke akkurat slik at de har med seg to telt..

 

Kjipt å høre om deg og dama, thomas, for da vet jeg ca. hvordan du har det, og det er forferdelig.. Forsåvidt helt enig med det du sier om å sitte på sidelinja, men jeg klarer ikke å la være å tenke på henne, og jeg merker fort at det blir sånn at jeg ikke gjør noen særlige sprell, i tilfelle hun skulle ringe å ville finne på noe.. Patetisk. Særlig siden jeg vet så utmerket godt at sjansen for det er minimal. Hun er på telttur med en annen dude nå, og skal på date med en tredje i neste uke, så det er tydelig for min del at hun er totalt over meg. Likevel klarer ikke jeg å komme meg videre, og hadde nok følt jeg hadde gjort noe galt hadde jeg hooket opp med en annen jente.. Får en slags skyldfølelse når jeg prater med andre jenter, i tilfelle vi skulle finne tilbake til hverandre. Patetisk igjen, i og med at jeg vet utmerket godt at hun har gått videre, og at det aldri blir oss to igjen.. Jeg hadde min sjanse, og den klarte jeg dessverre å kaste bort :/

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å la ekskjæresten være hos andre gutter når man fremdeles har følelser for henne. Jeg prøvde å ringe henne mens hun var hos andre, men da trykket hun bare på opptatt. Det hele endte opp med at hun slo av telefonen. Hun glemte å logge ut av Facebook en dag hun var hos meg, og da fant man fort ut hva de hadde drevet med. Så nei, la ting ligge. Drit i henne, gå videre. Det føles kanskje feil nå, men du kommer over det. ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å la ekskjæresten være hos andre gutter når man fremdeles har følelser for henne. Jeg prøvde å ringe henne mens hun var hos andre, men da trykket hun bare på opptatt. Det hele endte opp med at hun slo av telefonen. Hun glemte å logge ut av Facebook en dag hun var hos meg, og da fant man fort ut hva de hadde drevet med. Så nei, la ting ligge. Drit i henne, gå videre. Det føles kanskje feil nå, men du kommer over det. ;)

 

hehe, off, det er nesten skremmende! Akkurat det samme som skjedde for min del.. Kjipt, men skal prøve å følge rådet ditt. Skal ha meg en tur ut idag, å der skal jeg prøve å ta et lite skritt ut i den store, single, verden. Kommer nok til å føles feil, å jeg kommer nok til å få dårlig samvittighet, men jeg må bare prøve..

Lenke til kommentar

Som sagt; jeg har helt nylig begynt å føle at jeg må bruke tiden min på andre ting, og det er som sagt 3 måneder siden det ble slutt. Grunnen til å det tok så lang tid er fordi jeg har drevet å møtt henne, tenkt på henne, og hele tiden har prøvd å få henne tilbake. Bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Har dere egentlig noen gang tenkt på hvor uppdatert kroppen våres er på følelser?

 

Vi får kjærlighetssorg fordi vi har mistet noe som har betydd mye for oss, og derfor akter vi å gjøre alt for å få det tilbake. Denne følelsen av sorg var nyttig når vi levde i steinalderen.

 

Nå idag, så fortsår vi når det er noe vi ikke kan få tilbake, men vi har fortsatt denne følesen.

Lenke til kommentar

Hmmm.. Litt touchy tråd å lese gjennom skjønte jeg, ble slutt med dama for par mnd siden. Samme som Thomas, har vært pulevenner og plutselig fikk jeg rett i fleisen at "det gikk for fort frem".

 

Da vi slo opp søkte jeg raskt på nettet om "how to get your ex back". Hehe, desperate stunder. Så jeg kjøpte en e-bok om nettopp det temaet, som også kommer litt inn på jenter generelt. Anbefales! For meg hjalp det litt å tenke på at dersom hun driver på med andre, og ikke har tid til deg; så er hun kanskje ikke drømmedama? Vi må komme oss videre og bruke opplevelsene som et filter til man finner den rette :) Det er også diverse steg i boka som faktisk fungerte overraskende bra (hehe, men ble litt ødelagt da jeg rota med en annen i fylla). Det første er ihvertfall å ikke ha kontakt på 4 uker. Ringer hun deg, må du snakke selvsikkert og hyggelig tilbake. Ringe opp igjen er lov, men ikke overdreven kontakt. Sjalusi er også noe som kan ødelegge forhold, så du trenger ikke spørre om hun var på date den dagen - det er best å ikke tenke over det. Ifølge boken går forholdet rett vest når mannen tar på seg den feminine rollen mens damen blir mer og mer maskulin. Ikke meningen å være en drittsekk her, bare en selvsikker mann :)

 

Tilbake til meg. Nå har jeg blitt litt lei av å gå frem og tilbake med følelsene. Da jeg var klar for å være sammen med henne, gikk det plutselig for fort ... Tror løsningen blir å glemme henne helt, så får hun ta kontakt hvis hun vil :) Eller hva? Vanskelig topic dette her ... Siste tips! For meg hjalp det å trene. Jogget masse. Følte meg mye bedre etterpå og kom i god form. Startet også på treningstudio, solte meg en del og tok en stylistklipp. Anbefales! Og tro meg: Det legges merke til av eksen ;)

Lenke til kommentar

Okey, mulig jeg er dum og naiv nå, men hun sa at det ikke skjedde noe på teltturen, og det velger jeg å tro. Vi pratet lenge ut, og hun innrømmet at hun av og til savnet meg. Hun presiserte likevel at hun ikke hadde de følelsene for meg lenger, og at de eneste følelsene hun hadde for meg var vennskapelige. Men når hun innrømmet at hun savnet meg, at hun ikke er interessert i noen andre, og at vi hadde det helt fantastisk ilag når ting gjekk bra, nekter jeg å ta dette som en endelig slutt. it aint over til' the fat lady sings! Vi ble enige om å treffes i morgen for å prate ut enda mer. Jeg foreslo at hun skulle gi meg èn dag, der vi startet dagen tidlig og gjorde noe totalt awesome hele dagen, og at vi la inn en overnatting. Jeg sa også at hun ikke skulle svare på det enda, men at hun skulle tenke på det til i morgen, og at hvis hun allerede hadde bestemt seg for å si nei, at hun da måtte revurdere det å tenke på alle de flotte minnene vi hadde ilag. Hun lovte meg å gjøre det.

 

Såå.. Sett at hun går med på denne dagen: Hva bør jeg gjøre, for å prøve gjøre de vennefølelsene til noe mer? Jeg vet at det selvsagt ikke er noe fasitsvar, og enkelte vil nok også hevde at det er omtrent umulig både for meg å henne,i og med at en ikke kan velge hva en skal føle, men jeg skal ikke "lure" henne til å få følelser for meg igjen, men heller prøve å gjøre aktiviteter som kan føre til at følelsene blusser opp igjen. Helst ikke FOR romantiske, slik at det blir kleint, men heller ikke typiske venneaktiviteter:p Vi bor som nevnt tidligere i en liten bygd, så serverdigheter er det få av. Jeg tenker kanskje noe mer friluftsaktig? Noen tips?

 

Jeg er også klar over at dette bare kan bli verre for meg, dersom jeg blir avvist nok en gang, men jeg tror det er en sjanse jeg er villig til å ta. Ja, jeg har hatt det for jævlig, men jeg vil ikke angre på at jeg ikke prøvde alt jeg kunne!

Lenke til kommentar

Hun sa at hun IKKE hadde følelser for deg? Tror du at følesenene kommer tilbake om du redder livet hennes fra en skummel drage eller om du har en awesome dag? Tro igjen. HUN HAR IKKE FØLELSER. Sett deg selv i hennes sittuasjon, du har en vennine som du er glad i ja, men hun er så innpå sliten med alt det der vis vaset med følelser og alt det der. Det blir sett på som betaish og needy. Som for all del ikke er akkratktivt.

 

Men for all del, si hvordan det gikk. Man lærer av sine egene feil :love:

Lenke til kommentar

Hun sa at hun IKKE hadde følelser for deg? Tror du at følesenene kommer tilbake om du redder livet hennes fra en skummel drage eller om du har en awesome dag? Tro igjen. HUN HAR IKKE FØLELSER. Sett deg selv i hennes sittuasjon, du har en vennine som du er glad i ja, men hun er så innpå sliten med alt det der vis vaset med følelser og alt det der. Det blir sett på som betaish og needy. Som for all del ikke er akkratktivt.

 

Men for all del, si hvordan det gikk. Man lærer av sine egene feil :love:

 

mulig du har rett, her, men jeg velger å tro, dum og naiv som jeg antagelig er, at det er en mulighet. Etter så mange fine år og minner ilag, tror jeg ikke at følelsene kan være helt døde..? Er jo kanskje en grunn til at folk som har hatt ettellerannet en gang i tiden, gjerne finner tilbake til hverandre. Fordi det er lettere å få følelser igjen for en som en gang betydde alt for deg? mulig jeg har feil, men..

Lenke til kommentar

Det er hun selv som velger om hun vil få følelser for deg eller ikke. Tenk om hun ikke liker deg som kjærste? Hva hjelper det deg om du går til scratch igjen da... Ikke ta meg ordrett sånn sett, finnes flere eksempler på menn som har klart å vinne tilbake dama, men noen ganger må man bare se at dette her funker ikke å gå videre. The show must go, som en eller annen forumbruker skrev her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...