Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vinne tilbake dame med romantisk dag?


Gjest Aslak

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Det ble slutt mellom meg og dama for et par mnd siden, men vi har klart å beholde et visst vennskap. Jeg savner henne ofte, da vi var sammen i 5 år og hun sannsynligvis er min livs kjærlighet. Jeg vet selvsagt ikke, men jeg tror kanskje hun savner meg og det vi en gang hadde, også. Så her er greia; jeg vil gjerne forsøke å vinne henne tilbake, vise meg fra min beste side, rett å slett. Det er langt i fra an selvfølge at jeg klarer det, selvsagt, men det må da være lov å prøve?;) Ja, jeg kan bli ekstra såret hvis det ikke går, men jeg har veid for og imot, og komt frem til at det er en sjanse jeg er villig til å ta, ta gevinsten jeg evt. får er ubeskrivelig stor. Så det jeg trenger litt hjelp til her, er rett å slett å planlegge en perfekt dag som jeg skal arrangere at vi skal ha sammen.

 

Jeg tenker at dagen skal starte tidlig, gjerne i 9-10-11 tiden, og vare til 23-00 tiden på kvelden, uansett vær, da det som skjer hverken må være ute eller inne. En blanding er også fint. Dag eller dato har jeg ikke bestemt, men det må bli en gang den nærmeste uka.. Tips mottas med stor takk! Å det jeg trenger hjelp til er altså hele dagen, fra a til å:p

 

Takk:))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes idéen er god, og absolutt noe du bør gjennomføre. Et par ting jeg savner fra deg:

 

- Du kunne gjerne laget en bruker og deretter postet. Det å ikke poste som gjest er ikke det samme som at alle vet hvem du er. Ingen gidder å sladre til damen din uansett.

- Du kunne ha kommet med forslag selv til hva du har lyst å ha med, virker litt slapt av deg å be oss andre planlegge hele din romantiske dag som du vil ha for å vinne tilbake din livs kjærlighet etter et fem års forhold. Enig?

- Du kunne fortalt litt om deg og henne, f.eks. noe spesielt dere liker, hvor gamle dere er, om dere bor i nærheten av noe spesielt som kunne vært interessant mtp denne dagen, om dere bor i en storby eller langt ute på landet, etc.

 

Angående det om damen din savner deg eller ikke, så aner jo ikke noen av oss, men det kan jo virke sannsynlig etter et så langt forhold. Kanskje du også bør fortelle noe om naturen bak hvorfor hun slo opp med deg? (jeg regner med at hun slo opp, av åpenbare årsaker). Det kan jo ha en viss relevans.

 

Venter i spenning på at du lager ny tråd eller oppdaterer denne med mer informasjon ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes idéen er god, og absolutt noe du bør gjennomføre. Et par ting jeg savner fra deg:

 

- Du kunne gjerne laget en bruker og deretter postet. Det å ikke poste som gjest er ikke det samme som at alle vet hvem du er. Ingen gidder å sladre til damen din uansett.

- Du kunne ha kommet med forslag selv til hva du har lyst å ha med, virker litt slapt av deg å be oss andre planlegge hele din romantiske dag som du vil ha for å vinne tilbake din livs kjærlighet etter et fem års forhold. Enig?

- Du kunne fortalt litt om deg og henne, f.eks. noe spesielt dere liker, hvor gamle dere er, om dere bor i nærheten av noe spesielt som kunne vært interessant mtp denne dagen, om dere bor i en storby eller langt ute på landet, etc.

 

Angående det om damen din savner deg eller ikke, så aner jo ikke noen av oss, men det kan jo virke sannsynlig etter et så langt forhold. Kanskje du også bør fortelle noe om naturen bak hvorfor hun slo opp med deg? (jeg regner med at hun slo opp, av åpenbare årsaker). Det kan jo ha en viss relevans.

 

Venter i spenning på at du lager ny tråd eller oppdaterer denne med mer informasjon ;)

 

Takk for svar! Forsåvidt helt enig i det du sier.

Vi er begge 20 år, og bor opprinnelig i Stavanger(skal selvsagt ikke bo ilag lengre), men er nå hjemme på ferie. Vi kommer fra samme "by", et lite tettsted uten særlige serverdigheter.

Jeg tenkte å ha en pikinkk på en plass som har betydd mye for meg i denne du-er-dumpa-prosessen, men som hun egentlig ikke har noen særlig tilknyttning til. Dette fordi jeg rett å slett ikke kan komme på en plass som betyr mye for henne, og da "min" plass, er strategisk plasert i forhold t sjø, og et krypin hvis værgudene ikke skulle være på vår side:p Sånn utenom denne piknikken er jeg blank, dessverre.

 

Grunnen til at hun slo opp, er jeg faktisk litt usikker på, men vi var vel begge litt "lei" av å vær i et forhold, etter så lang tid, og en mistanke jeg har gjort mer er at begge kanskje trodde at "gresset var grønnere på den andre siden", noe jeg tror begge har funnet ut at det ikke er. Vi bodde også veldig dårlig geografisk sett, slik at venner var 40 min biltur unna. Dette var ikke gunstig for hverken meg eller henne. Vi ble egentlig enige om at det var over, men jeg savner nok henne mer enn hun savner meg, så jeg føler meg i grunn dumpet. Det var ikke noe krangling eller noe slikt innvolvert. Jeg vet selvsagt ikke om hun savner meg eller noen ting, men jeg er villig til å prøve!

Lenke til kommentar

Jeg liker idéen, men mtp hvorfor dere (kanskje) slo opp (lei hverandre), virker det logisk for meg at du bør prøve å vise henne at du fremdeles kan overraske henne, og at dere sammen kan finne på nye og spennende ting. Piknik er koselig, men i denne sammenehengen blir det kanskje litt kjedelig?

 

Hva med at dere tar danskebåten til Danmark (den går fra Egersund, vet jeg, times kjøring fra deg sånn ca.), med bil (noe jeg regner med du har, hvis ikke kan du vel låne av foreldre eller en kompis eller noe?), og så kjører dere gjennom Danmark, Road-trip style, og så stopper dere et eller annet sted og har piknik der, kanskje tar inn på et random motell eller noe. Det vakre med denne turen er at den er spontan, og poenget er at dere gjør dette sammen, ut på eventyr og ingen vet noe som helst. Dere møter hva enn som kommer i fellesskap. Jeg tror dette er en tur hvor dere sammen kan oppdage nye gleder med hverandre, og se ting med nye øyne.

Lenke til kommentar

Tror det er viktig at du ikke går for sterkt frem i alle fall, men bruker denne gangen til å lese henne litt for se om du klarer å finne ut hvor du har henne. Om det blir litt flørting er jo det et veldig godt tegn. Fokusér på å ha det gøy og trivelig sammen, og hold deg unna ting som minner dere begge om bruddet. Poenget her er at hun skal sitte med et godt inntrykk av deg når dere skilles, og glede seg til å treffe deg igjen neste gang.

 

Faren her er jo at du kan bli dradd inn i "vennesonen", om du ser antydninger til det så anbefaler jeg at du bryter ut og kutter kontakten.

 

Håper du lykkes, og jeg misunner deg for muligheten. Jeg mista drømmedama mi for snart 2 år siden, og har det enda litt tungt til tider.

Lenke til kommentar

Jeg liker idéen, men mtp hvorfor dere (kanskje) slo opp (lei hverandre), virker det logisk for meg at du bør prøve å vise henne at du fremdeles kan overraske henne, og at dere sammen kan finne på nye og spennende ting. Piknik er koselig, men i denne sammenehengen blir det kanskje litt kjedelig?

 

Hva med at dere tar danskebåten til Danmark (den går fra Egersund, vet jeg, times kjøring fra deg sånn ca.), med bil (noe jeg regner med du har, hvis ikke kan du vel låne av foreldre eller en kompis eller noe?), og så kjører dere gjennom Danmark, Road-trip style, og så stopper dere et eller annet sted og har piknik der, kanskje tar inn på et random motell eller noe. Det vakre med denne turen er at den er spontan, og poenget er at dere gjør dette sammen, ut på eventyr og ingen vet noe som helst. Dere møter hva enn som kommer i fellesskap. Jeg tror dette er en tur hvor dere sammen kan oppdage nye gleder med hverandre, og se ting med nye øyne.

 

har nå endelig fått meg en bruker etter alt for mange gjesteposter!

igjen, takk for svar, sitronsaft! Dette var en fantastisk idè, syns jeg! Problemet er bare at jeg føler at jeg må overraske henne, og at jeg har på følelsen av at hun vil være litt "hard to get", og at det derfor er en viss sjanse(en rimelig stor sjanse) for at hun ikke vil bli med til Danmark. Lettere å "overtale" henne til noe i 12 timer, fremfor en tur på x-antall dager. En del av problemet er at hun ikke vet at jeg gjerne vil ha henne tilbake, og jeg tør ikke å si det direkte, da dette kanskje ødelegger mer enn det gjør godt. Men et godt forslag, absolutt! Jeg er bare, som sagt,redd for at hun ikke ville blitt med på en danmarkstur..

Lenke til kommentar

Jeg forstår veldig godt problemstillingen, og at en Danmarkstur ikke passer helt. Jeg bare synes det er viktig at du får vist henne at det er sider ved deg selv som enna er uutforsket for henne, og at du kan tilby henne mer enn det hun har sett til nå. I den sammenhengen blir en piknik kanskje litt slapt, men det trenger jo ikke nødvendigvis å være det.

 

Steg 1 må jo være at hun får vite hva du tenker og føler. Kanskje hun føler det samme, men vil være hard to get som du sier, eller at hun rett og slett ikke orker/tør å ta kontakt først. Kanskje hun har skrevet en nøyaktig tilsvarende tråd en eller annen plass (kvinneguiden tihi), og spør nissene der om det samme som du spør oss. Kanskje alt hun trenger er et dytt.

 

Uansett, du har ingenting å tape, du har jo, unnskyld meg, allerede tapt jenta. Det er nå på tide å prøve å vinne henne tilbake! Foreslår at du brainstormer litt for deg selv, skriver ned alt mulig rart, selv om det er idiotisk. Det vil få hjernen på glid og det vil forhåpentligvis komme noen gode idéer gjemt blant alle de mindre gode.

Lenke til kommentar

dere har helt rett, jeg har allerede tapt jenta, og har ingenting å tape på å prøve igjen! Også enig i at jeg ikke må gå for fort frem, og heller gi henne en fantastisk dag slik at hun sitter igjen med en fin opplevelse og vil treffes igjen. Jeg må rett å slett "date'e" eksen.. Takk for tips! brainstorming it is..

Lenke til kommentar

Og vel.. Hvor var du fikk iden om en romantisk middag? Fra hollywood filmer? Klart fra hollywood filmer. Du vet der kvinnen setter seg i taxien, og mannen løper ut og skriver "Judy! I know it now! I know it now!".. "You COMPLETE me!" også *kiss *kiss. Nei, noe slikt kommer ikke til å fungere, og da vil jeg også tro at romantiske middager er heller ikke noe stasj.

 

Du kan jo selfølgelig prøve, men er sikker på at det ikke kommer til å skje noe hvis hun ikke har følelser for deg eller elsker deg tilbake. Let it go..

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon. Fortvilet, og fant ut at dette var jenta i livet mitt. En helgetur til køben med tilhørende tiestokonsert fiksa biffen ;) Dyrt, men absolutt verdt det! Vi er idag forlovet.

 

EDIT: vi avtalte på forhånd å ikke snakke noe om våre uenigheter eller problemer under turen, men kun kose oss i nuet. Fungerte utmerket.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Veldig koselig å høre Iperik ;) Får håpe TS møter samme skjebne.

 

Jeg tenkte å ha en pikinkk på en plass som har betydd mye for meg i denne du-er-dumpa-prosessen, men som hun egentlig ikke har noen særlig tilknyttning til. Dette fordi jeg rett å slett ikke kan komme på en plass som betyr mye for henne, og da "min" plass, er strategisk plasert i forhold t sjø, og et krypin hvis værgudene ikke skulle være på vår side:p Sånn utenom denne piknikken er jeg blank, dessverre.

Jeg tror du bør unngå denne plassen du nevner, den som har betydd mye for deg. Om den hadde betydd mye for henne ville det vært noe annet, da ville det vært hensiktsmessig å være der, men nå risikerer du bare å knytte dårlige minner til plassen om det skulle gå dårlig på en eventuell piknik. Jeg har selv mange steder som står hjertet mitt nær, og jeg kan "forelske" meg i gjenstander osv, så dette kan jeg. Ingen grunn til å ødelegge dette stedet for deg.

Lenke til kommentar

Men hvorfor ble det slutt? Du vil ikke vinne henne tilbake på grunn av en hyggelig kveld dersom det lå mye annet bak bruddet. Jeg kjenner til situasjonen fordi det ble slutt mellom meg og kjæresten for like lang tid siden, og for meg er hun jenta i mitt liv. Vil gjerne ha henne tilbake, men hun har lyst til å oppleve andre folk. Vi er kjempegode venner, og har hun har sagt at hun håper å kanskje finne tilbake til meg en gang i tiden, noe jeg selvfølgelig håper. I mens har vi litt mer avstand fra hverandre, litt tid på å savne hverandre osv. Det er så mye bedre å møte etter etter at det har gått litt tid. Håper du finner en måte som fungerer for deg.

Lenke til kommentar

Dere har muligens et poeng, og ja, det lureste hadde nok vært å bare latt henne gå. Men hva om jeg ikke klarer? Hva om jeg har lyst å prøve igjen, en siste gang, for å se om følelsene kan komme tilbake, både for meg å henne? Det er selvsagt ikke sikkert at det funker, å spesielt ikke med en pikinikk som dere er inne på, var derfor jeg lurte på om noen av dere hadde noen forslag. Jeg vet at jeg ikke "vinner henne tilbake" på èn singel kveld, men det kan åpne dører for flere kjekke kvelder, som kan minne oss om det vi en gang hadde. Hun har ikke sagt noe, men jeg håper av hele meg at det ikke ble noe brudd fordi hun vil "oppleve andre", men mer for å "finne seg selv" etter en knekk hun hadde tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at du ikke har noe å tape på denne dagen, og du bør absolutt gjennomføre det. Det eneste er at om det ikke går, vil håpet ditt bli knust på ordentlig. Aldri mer henne. For nå har du jo et håp om at dette faktisk kan gå, osv. Men hva er best, å gjennomføre dette og finne ut at hun ikke vil gjenforenes, eller å aldri ta kontakt og håpe at du en dag vil bli sammen med henne igjen? Sistnevnte gir jo ingen mening. Bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort. Om det ikke går kan du kanskje klare å bevege deg videre.

 

Om du fremdeles vil gjennomføre dette, har du tenkt noe mer på hvordan dagen skal se ut?

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at du ikke har noe å tape på denne dagen, og du bør absolutt gjennomføre det. Det eneste er at om det ikke går, vil håpet ditt bli knust på ordentlig. Aldri mer henne. For nå har du jo et håp om at dette faktisk kan gå, osv. Men hva er best, å gjennomføre dette og finne ut at hun ikke vil gjenforenes, eller å aldri ta kontakt og håpe at du en dag vil bli sammen med henne igjen? Sistnevnte gir jo ingen mening. Bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort. Om det ikke går kan du kanskje klare å bevege deg videre.

 

Om du fremdeles vil gjennomføre dette, har du tenkt noe mer på hvordan dagen skal se ut?

 

helt enig i det du sier om å heller angre på å ha prøvd enn å gå flere år å angre på at jeg ikke gjorde det. Ja, jeg vil fremdeles gjennomføre det, og ja jeg har tenkt litt på det, men uten hell, dessverre.. vet ikke hva vi skal gjøre, hvor vi skal gjøre det, eller i det hele tatt hvordan jeg skal tilnærme meg henne for å få henne med på dette:p men jeg får tenke litt mer på det, så kommer jeg sikkert på noe! setter forøvrig stor pris på tips dersom noen skulle hatt noen på lur ;)

Lenke til kommentar

Dere har muligens et poeng, og ja, det lureste hadde nok vært å bare latt henne gå. Men hva om jeg ikke klarer? Hva om jeg har lyst å prøve igjen, en siste gang, for å se om følelsene kan komme tilbake, både for meg å henne? Det er selvsagt ikke sikkert at det funker, å spesielt ikke med en pikinikk som dere er inne på, var derfor jeg lurte på om noen av dere hadde noen forslag. Jeg vet at jeg ikke "vinner henne tilbake" på èn singel kveld, men det kan åpne dører for flere kjekke kvelder, som kan minne oss om det vi en gang hadde. Hun har ikke sagt noe, men jeg håper av hele meg at det ikke ble noe brudd fordi hun vil "oppleve andre", men mer for å "finne seg selv" etter en knekk hun hadde tidligere.

 

Kjør på med dagen din, det betyr ikke at det ordner seg, men om du ikke klarer å la henne gå, gjør som meg. Vær venner, behandle henne fint, så vil hun forhåpentligvis savne deg med tiden.

Lenke til kommentar

vel, da er det klart; ingenting av det jeg har planlagt skal gjennomføres, da jeg har snust opp at hun "dater" 3 stk, allerede, noe som vel sier sitt. Hun er offisielt ferdig med meg, å det suger, men dessverre ingenting jeg kan gjøre med det. Livet mitt er offisielt ødelagt!

weehu

Lenke til kommentar

Dere har muligens et poeng, og ja, det lureste hadde nok vært å bare latt henne gå. Men hva om jeg ikke klarer? Hva om jeg har lyst å prøve igjen, en siste gang, for å se om følelsene kan komme tilbake, både for meg å henne? Det er selvsagt ikke sikkert at det funker, å spesielt ikke med en pikinikk som dere er inne på, var derfor jeg lurte på om noen av dere hadde noen forslag. Jeg vet at jeg ikke "vinner henne tilbake" på èn singel kveld, men det kan åpne dører for flere kjekke kvelder, som kan minne oss om det vi en gang hadde. Hun har ikke sagt noe, men jeg håper av hele meg at det ikke ble noe brudd fordi hun vil "oppleve andre", men mer for å "finne seg selv" etter en knekk hun hadde tidligere.

 

La oss være ærlige. Når du mister noe så retter du all movitasjon og fokus på å få det tilbake. Det er vel av våres natur. Men tenk, hva om du kunne fra idag gå ut og treffe kvinner som kanskje er 10 ganger bedre? Åjoa.. Det går an du.

 

Det du gjør fra idag er å komme deg ut. Men ikke lek som eksen er død for deg, da er du bare en drittsekk. Ha hun som en venn, spør om dere skal finne på noe noen ganger, just friends.

 

Når du skjønner at det er flere damer på jorden (som det er, men vanskelig å se) så vil du begynne å se på eksen som kun en venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...