Gå til innhold

Student-PC under 5000kr med variert bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ha meg en student PC som jeg kan se på film, Office-bruk samt litt spilling (WOW, Star Craft 2 m.m) Har satt en maksgrense på 5000kr!

Fant denne Acer PC-en på elkjop.no (internettilbud) som ser ut til å være uslåelig på pris mot ytelse? Gratis frakt på kjøp over 2000kr også så penger spart der også for en fattig student :D

"15,6" bærbar PC med Intel Core i3 prosessor, 4 GB minne og 1 GB dedikert grafikkløsning fra NVIDIA, 500GB harddisk, innebygd nettverkskort, 5-i-1kortleser og Windows 7"

Link til PC

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske like maskiner egentlig men jeg ville nå hatt en i3 cpu kontra en M320, men det er nå meg da.

Ja, velger heller Intel over AMD. Og de resultatene jeg har sjekket så er i3 mye bedre enn Athinlon M430

Skrevet

Å dra frem kvalitet som et kriterie og samtidig sette lista på 5000kr blir for meg litt selvmotsigende.

Sant, kjøpte PC-en hos Elkjøp nå :)

Skrevet

Å dra frem kvalitet som et kriterie og samtidig sette lista på 5000kr blir for meg litt selvmotsigende.

Vel, hvis du hadde lest noen tester og sett på et par maskiner så hadde du visst at det er forskjell i kvaliteten på maskinene i 5000-kronersklassen.. Dessuten er det stor variasjon av akkurat HVOR produsentene har valgt å spare på kvaliteten. For min del kan de gjerne ha en dårlig touchpad (skal bruke ekstern mus), og det er heller ikke behov for en ekstremt lang batteritid (jeg kommer til å være i nærheten av en stikkontakt for det meste av tiden)

Skrevet

Oppdater gjerne denne folkens med hvordan PCen er på Starcraft 2 og generelt ellers! Hvordan er den kontra Acer Aspire TimelineX 5820TG?

5820TG er jo en kraftigere (og dyrerer PC). ATI HD5650 skjermkortet yter rundt 50% bedre enn Nvidia GT320 skjermkortet. Og prosessoren er en del kraftigere i 5820TG. Samt batteridriftstiden er så klart mye bedre på 5820TG.

5741G er dog en meget bra PC i forhold til prisen om man kjøper den til 4995,- som elkjøp selger den for nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...