Gå til innhold

Hjelp med viftestyring

avalencia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal kjøpe meg 4 kabinettvifter og viftestyring. Har tenkt på dette:

4 stk Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A) og Vantec Nexus Fancontroller, Sort. Her er linker Papst vifter og her er Viftestyringen. Er dette en bra viftestyrer, kan jeg slå viftene helt av eller tilnærmet helt av med denne viftestyreren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var det jeg og tenkte..

Lurer på om du kan hjelpe meg med en annen ting. Prøver å bestemme meg for en CPU-Kjøler. Det står mellom 2 stykker:

Thermaltake Spark 7

og

Thermalright SLK900 med en 80x80 Papst vifte. Og noe til å styre vifta med selfølgelig.

Må gjerne komme med andre forslag.

Skal forresten brukes på en P4 3.0Ghz 800Mhz FSB, har tenkt å overklokke litt.

Skrevet

Den viftestyringen fra Vantec du tenker på, regulerer spenningen fra 7 til 12 volt, og koster 295,-.

Jeg har Sunbeam sin deilige rheobus, som styrer spenningen fra 0-12 volt, slik at du kan skru av viftene om nødvendig. Den koster 345, og egen front (svart eller sølv) koster 50, dvs. 395,- tilsammen.

Syns du skal vurdere Sunbeamen, jeg er iallefall sååå fornøyd med den atte! :wink:

Skrevet
Den viftestyringen fra Vantec du tenker på, regulerer spenningen fra 7 til 12 volt, og koster 295,-.

Jeg har Sunbeam sin deilige rheobus, som styrer spenningen fra 0-12 volt, slik at du kan skru av viftene om nødvendig. Den koster 345, og egen front (svart eller sølv) koster 50, dvs. 395,- tilsammen.

Syns du skal vurdere Sunbeamen, jeg er iallefall sååå fornøyd med den atte! :wink:

hva med å mekke din egen a??! haha ferdigkjøpt er så gay as... :wink:

Skrevet
Er det noen som vet om noen viftekontrollere som kan drive disse på max?

Ikke uten videre, du har ikke mer enn 12 volt å ta av fra psu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...