Gå til innhold

fikk tilbake ps3 etter 8 uker nå bråker den enda mer


fredrick4

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Idag fikk jeg min ps3 tilbake fra siba etter 8 uker med venting. Jeg sende den inn pga vifte støyen. De som jobbet på siba sa at jeg hadde fått en ny ps3 noe jeg synes var litt merkelig fordi ps3 var innpakket i bare plast. Når jeg kom hjem får å spille litt var den lyd løs i ca 5 min og etter det bråkte den mere enn min gamle ps3. Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg gidder ikke å vente i 8 uker til før jeg får en "ny" ps3 som sikkert bråker enda mere. Har jeg noen muligheter på å få hevet kjøpet sånn at jeg kan få kjøp meg en ny slim versjon? Den jeg har no er en 2. gen med 40 gb

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke hevet kjøpet før samme feil er påvist minst 2 ganger.

Så det betyr sende den inn til Siba å klage og si den bråker enda mer.

Når du da får den tilbake etter det og den bråker like mye har du rett til å få en ny PS3. Dersom samme feil blir påvist.

Lenke til kommentar

Du får ikke hevet kjøpet før samme feil er påvist minst 2 ganger.

Så det betyr sende den inn til Siba å klage og si den bråker enda mer.

Når du da får den tilbake etter det og den bråker like mye har du rett til å få en ny PS3. Dersom samme feil blir påvist.

 

Det er feil! Man har ikke rett til å heve kjøpet før verksted har bekreftet 3. gang samme feil, eller 4. gang forskjellig feil.. Ved mistanke om 3. gang samme feil så må fortsatt produktet sendes inn for sjekk!

Lenke til kommentar

Du får ikke hevet kjøpet før samme feil er påvist minst 2 ganger.

Så det betyr sende den inn til Siba å klage og si den bråker enda mer.

Når du da får den tilbake etter det og den bråker like mye har du rett til å få en ny PS3. Dersom samme feil blir påvist.

 

Det er feil! Man har ikke rett til å heve kjøpet før verksted har bekreftet 3. gang samme feil, eller 4. gang forskjellig feil.. Ved mistanke om 3. gang samme feil så må fortsatt produktet sendes inn for sjekk!

Jeg sa jo det du sa.

Når du da får den tilbake etter det og den bråker like mye har du rett til å få en ny PS3. Dersom samme feil blir påvist.

Når jeg sier det, mener jeg for en tredje-gang.

Lenke til kommentar

ok, men det blir jo for dumt å vent i 8 nye uker. men jeg skal ta turen til siba imorgen og hør hva dem sier. men jeg kan husk at hvis reprasjonstiden tar urimeli lang tid har jeg krav på en låne marskin eller få hevet kjøpt. no har ps3 vært borte i 8 uker så dem kan jo ikke 0-stille tiden fordi jeg har fått den tilbake og feilen er der fremdeles?

Lenke til kommentar

hvis det går så lang td har du rett på ny. ca 6 uker regnes som unaturlig lang tid. du burde fått hevet kjøpet men forsent nå. om det tar så lang tid igjen ville jeg klaget!. du har også rett på en lånemaskin

jeg kjørte opp til siba idag og jeg måtte bare levere den uten å få nå lånemarskin :(

Lenke til kommentar

du har RETT på lånemaskin. står i loven:

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Lenke til kommentar

du har RETT på lånemaskin. står i loven:

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

ok. men selgeren sa at jeg ikke hadd noe krav fordi jeg ikke hadde noe behov for en spillemarskin i verdagen:( men hvis det hadd vært for eks en mobil vile jeg fått en lånetelefon:(

Lenke til kommentar

Vanligvis gir ikke elektrokjeder ut låneprodukter så lenge det ikke er høyeste nødvendige produkter du leverer inn, og Ps3 er ikke blant disse. Men krav på ny maskin etter samme feil er påvist 3 ganger har du. Det finnes nok unntak i begge ender, men hos de fleste Siba, Elkjøp, Expert, etc, vil du kun få låne dersom du leverer inn noe av det overnevnte.

Lenke til kommentar

hvis man ikke har noen annen underholdningsmaskin og ikke dekoder så er ps3 en nødvendighet for å få inn underholdning. men kontakt forbrukerportalen.no de kan hjelpe deg!

 

 

jeg fikk lånemaskin på elkjøp uten krangel, bare spurte om jeg kunne få det da det er min eneste mulighet for underholdning og han i luken hentet en maskin til meg

Lenke til kommentar

jo. hvis du ikke har tv boks så har du ingen underholdning. og underholdning er livsviktig utstyr. like viktig som pc, tv og mobil. alle har behov for underholdning

 

Håper du tuller nå?

 

En PS3 er LANGT ifra en livsviktighet, alle mennesker før oss overlevde uten pc, tv og mobil som du kaller "livsviktig utstyr"

 

Dagens "livsviktige" utstyr fører bare til mer stillesittende ungdom/voksne og overdreven fedme, humørsvigninger, drap osv osv. Vi har vel alle hørt " Eg spilte GTA, derfor drepte eg naboen fordi han på spillet gjorde det"

 

Så PS3 er IKKE en nødvendighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det som er standard å gi ut i butikkene er mobil, tv og data som låneprodukter. så når tv går under ting som lånes ut så hva skal man med tv hvis man ikke har noe å tilbkoble?

 

 

husker også jeg leste på nettavisen om at man har krav på låneprodukt om xboxen dør. fant ike linken i farten

 

 

edit:

 

Krav på rask hjelp

Gjennom Forbrukerkjøpsloven har du også krav på avhjelp innen rimelig tid. Det skal i praksis betyr rundt syv dager.

 

Er det sannsynlig at det vil ta lengre tid enn syv dager før du får konsollen tilbake har du krav på lånegjenstand med en gang, dersom det ikke er til stor økonomisk ulempe for butikken. Dersom du krever lånegjenstand bør du være forberedt på motstand på dette punktet.

 

Dersom butikken ikke låner deg en konsoll med en gang, kan du ifølge Forbrukerkjøpsloven nemlig kreve å få salget hevet. Dette gjelder selv om du har hatt konsollen i for eksempel fire år allerede. Dersom du får en ny konsoll, starter reklamasjonstiden på nytt. Får du et nytt produkt, har du altså nye fem års reklamasjonsfrist.

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/article2525257.ece

 

dette gjelder xbox men det samme gjelder ps3

 

her kan du kontakte forbrukerportalen:

http://forbrukerportalen.no/seksjon/kontakt_forbrukerradet

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Nå kommer du med noe helt annet enn det du skrev i forrige post.Eg blåser i om man har krav på lånemaskiner eller ikke

Det eg vil frem til er at en PS3 ikke er en livsviktig "ting" som du påstod at det var.

 

Hva folk "må" ha for å ha noe å koble til sin egen TV har ikke noe med saken å gjøre. Hvert enkelt individ har ulik oppfattning og behov for ting som de "må" ha, det er ÈN ting, en annen ting er om en MÅ ha en PS3, Xbox, mobil eller PC for å overleve.

 

Må mann? Nei.

Tror mann at en må? Ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mobil er heller ikke livsviktig. tv er ikke livsviktig, heler ikke pc er men alle 3 pleier kjedene å låne ut. loven sier:

 

Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

jeg vil si underholdning går under noens behov. står ikke livsviktige ting her men behov. kunden må da fortelle om sitt behov. og om det er eneste maskin under tven så er det et behov å ha. sender mail til forbrukerportalen nå for å høre hva de sier

Lenke til kommentar

mobil er heller ikke livsviktig. tv er ikke livsviktig, heler ikke pc er men alle 3 pleier kjedene å låne ut. loven sier:

 

Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

 

jeg vil si underholdning går under noens behov. står ikke livsviktige ting her men behov. kunden må da fortelle om sitt behov. og om det er eneste maskin under tven så er det et behov å ha. sender mail til forbrukerportalen nå for å høre hva de sier

kan du fortelle meg hva dem sa? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...