Gå til innhold

Komplett.no har ASUS G73JH 17.3" HD+ inne på lager!


Anbefalte innlegg

Sjekket akkurat og de har 50-99 inne på lager.

 

Har akkurat bestilt min og skal hente den i morgen klokken 08:00 :D

 

Tror dette er den "beste" modellen mtp på pris/ytelse.

 

Greit, det er ikke FullHD men 1600x900 gir bedre FPS i spill på full oppløsning.

 

Det er bare 1x500 disk men en ssd om kort tid er nok å forvente.

 

Gleder vurderer faktisk en ssd nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit, det er ikke FullHD men 1600x900 gir bedre FPS i spill på full oppløsning.

 

øøø, jo større oppløsning jo mindre FPS er det...

 

Jeg mente jo selvsagt det :)

 

Noen som har tips om SSD som bør kjøpes? Komplett.no har ingen 80GB Intel SSD inne så en annen produsent som gir tilnærmet lik/bedre ytelse?

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

Vel.

 

1. Ekstra bay til hdd2 følger ikke med.

2. Jeg har pr dags dato ikke klart å installere OS på ny SSD.

 

Når jeg etterhvert får den til å fungere som jeg vil skal jeg ta noen benchmarks etc :)

 

Om noen har tips om hvordan jeg skal få installert os på ny SSD (med 4x restore dvds) så si i fra. Får tatt restore men opplever konstant loop når jeg skal installere win7.

Lenke til kommentar

Installer Win 7 clean, det er allt jeg kan råde deg til. Formater, installer.

Det fungerte fint det. Måtte ta en "tlf" til microsoft og aktivere windows på nytt :)

 

Tok en 3dmark06 test. Fikk 12568 3dmarks. Helt kurrant score.

 

Kjølesystemet er helt overlegent alt jeg har sett på en bærbar. Meget stillegående og holder gpu/cpu på lave temperaturer.

 

Skjermen er lyssterk og fin. Helt grei innsynsvinkel. Tror den er meget lik X77 sin (hadde den før).

 

Har spilt litt bc2 og får i snitt 50-80 FPS high settings og 1600x900.

 

Etter mye om og men fikk jeg bestilt en ekstra HD krybbe. Venter spent på å se om det er den jeg vil ha.

 

Har i utgangspunktet brukt SSD på den men syntes ikke det gir merkbar boost på maskina foruten når jeg starter den (noe jeg gjør en gang i uka da den stort sett står i hvilemodus). Bruker nå standar 500gb disk fra Seagate som både er stillegående og rask.

 

Er grusomt i tvil på om jeg skal levere den tilbake og gå for modellen med i7 og høyere oppløsning på skjermen. Eneste problemet da er at mange spill ikke kan spilles i native oppløsning og dermed blir det mer blurry.

 

Forskjellen på i5 og i7 er for de fleste ikke merkbar i de fleste situasjoner sånn jeg har forstått det.

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

Installer Win 7 clean, det er allt jeg kan råde deg til. Formater, installer.

Det fungerte fint det. Måtte ta en "tlf" til microsoft og aktivere windows på nytt :)

 

Tok en 3dmark06 test. Fikk 12568 3dmarks. Helt kurrant score.

 

Kjølesystemet er helt overlegent alt jeg har sett på en bærbar. Meget stillegående og holder gpu/cpu på lave temperaturer.

 

Skjermen er lyssterk og fin. Helt grei innsynsvinkel. Tror den er meget lik X77 sin (hadde den før).

 

Har spilt litt bc2 og får i snitt 50-80 FPS high settings og 1600x900.

 

Etter mye om og men fikk jeg bestilt en ekstra HD krybbe. Venter spent på å se om det er den jeg vil ha.

 

Har i utgangspunktet brukt SSD på den men syntes ikke det gir merkbar boost på maskina foruten når jeg starter den (noe jeg gjør en gang i uka da den stort sett står i hvilemodus). Bruker nå standar 500gb disk fra Seagate som både er stillegående og rask.

 

Er grusomt i tvil på om jeg skal levere den tilbake og gå for modellen med i7 og høyere oppløsning på skjermen. Eneste problemet da er at mange spill ikke kan spilles i native oppløsning og dermed blir det mer blurry.

 

Forskjellen på i5 og i7 er for de fleste ikke merkbar i de fleste situasjoner sånn jeg har forstått det.

 

Er det plass til en HD til i denne maskinen? Hvordan kan du sette inn en til? Hva slags HD krybbe og hvor har du handlet for? Litt info om dette hadde jeg satt pris på da jeg nettopp har fått min.

Lenke til kommentar

 

Er det plass til en HD til i denne maskinen? Hvordan kan du sette inn en til? Hva slags HD krybbe og hvor har du handlet for? Litt info om dette hadde jeg satt pris på da jeg nettopp har fått min.

 

Ja er fysisk plass til 2 harddisker i G73JH, men de modellene som blir solgt med kun en harddisk mangler tilkobling for harddisk + kabelen ned til hovedkortet. Har ikke sett dette solgt løst noen plass, og om det ble solgt løst vil det bryte garantien å montere dette. I praksis så er det derfor kun mulig med en harddisk i modellene som blir solgt med en harddisk.

Lenke til kommentar

 

 

Er grusomt i tvil på om jeg skal levere den tilbake og gå for modellen med i7 og høyere oppløsning på skjermen. Eneste problemet da er at mange spill ikke kan spilles i native oppløsning og dermed blir det mer blurry.

 

Forskjellen på i5 og i7 er for de fleste ikke merkbar i de fleste situasjoner sånn jeg har forstått det.

Jeg er i akkurat samme posisjon som du er i, bare jeg ikke har bestilt enda. Kan det virkelig være verdt å legge inn 4K ekstra for 2gig ram mer og FullHD skjerm? Som du selv sier, så er jo ikke det stor forskjell mellom i5 og i7 (for de fleste pers). Merker du så sykt forskjell på HD og FullHD på en 17'' skjerm anyways?

Lenke til kommentar

Har denne datamaskinen vært tilgjengelig på markedet i utlandet siden februar? er det spilledyktige bærbare datamaskiner som vi kan forvente å få inn i Norge i nær fremtid?

Jeg er selv på utkikk etter et lite krafthus som dette, så i5 varianten ser virkelig ut til å gi mye bang for the bucks.

Har dere som har fått den noen formening om batterilevetiden?

Lenke til kommentar

Har denne datamaskinen vært tilgjengelig på markedet i utlandet siden februar? er det spilledyktige bærbare datamaskiner som vi kan forvente å få inn i Norge i nær fremtid?

Jeg er selv på utkikk etter et lite krafthus som dette, så i5 varianten ser virkelig ut til å gi mye bang for the bucks.

Har dere som har fått den noen formening om batterilevetiden?

 

Batteritiden er rett under 2 timer med websurfing, ca 1 time ved belastning (spilling osv).

 

G73JH har vært på markedet siden Mars i USA, så er samme maskin bortsett fra litt endringer i CPU valg og harddiskvalg osv.

 

Noe spesielt nytt er det vel ikke på bærbarfronten før intel kommer med nye prosessorer i Q1 2011. Vil nok se fler modeller med nvidia skjermkort utover høsten, men noen revolusjon vs HD5870 er de ikke.

Lenke til kommentar

 

Er det plass til en HD til i denne maskinen? Hvordan kan du sette inn en til? Hva slags HD krybbe og hvor har du handlet for? Litt info om dette hadde jeg satt pris på da jeg nettopp har fått min.

 

Ja er fysisk plass til 2 harddisker i G73JH, men de modellene som blir solgt med kun en harddisk mangler tilkobling for harddisk + kabelen ned til hovedkortet. Har ikke sett dette solgt løst noen plass, og om det ble solgt løst vil det bryte garantien å montere dette. I praksis så er det derfor kun mulig med en harddisk i modellene som blir solgt med en harddisk.

 

Vel. Det må være feil? Det er ikke forbudt å montere en ekstra disk på en maskin som faktisk har to plasser? Samtidig så tar du feil angående tilkobling. Den ekstra fungerer helt utmerket fordi jeg flytte disken fra den ene til den andre siden og sitter jo her nå :)

 

Dermed er det bekreftet at det er faktisk tilkobling for 2 disker som fungerer men det er bare med en stk harddiskcradle i dette øyeblikket. Dog har jeg en i bestilling (vet ikke om det er korrekt versjon så jeg sier ingenting før jeg har fått den og kan bekrefte.)

 

PS: Den er grusomt rask med ssd som jeg har koblet på nå...hehe.

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

Hvordan er skjermen på denne? I beskrivelsen (hos komplett) står det "blendende glans" og selv om den er FullHD, er bildet god å se på? Hadde bestemt meg for Acer 8943G, men når jeg så denne tråden ble jeg jammen usikker igjen. Acer har LED-bakgrunnsbelysning og CineCrystal skjerm. Er det stor forskjell? Litt mindre skjerm, men bedre specs på denne ser det ut som også.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Skjermen er kjempebra og se på synes jeg. Bedre enn på min Kunshan W860 som jeg hadde før.

 

Og om det bare er å kjøpe en HD krybbe så har jeg allerede en SSD jeg kan sette inn og bruke som systemdisk.

 

Er kjempefornøyd med min så langt.

 

Hvilken G73JH har du? Med FullHD eller HD+ skjerm? Tror du også at det er nødvendig å legge inn de ekstra kronene for FullHD til 14K?

Lenke til kommentar

Takk for veldig behjelpelige svar tidligere i tråden. Jeg blir nok å gå for denne.

Valget jeg ligger foran nå er akkurat det samme som jan1991 har. 1080p eller 900p på en 17.3" skjerm? ubestemmeligheten får herske fritt!

 

Du får si ifra når du har bestemt deg, så kanskje du hjelper meg med valget også ;) Jeg får 25% på varer fra mpx.no, men allikevel. Sparer jo en del penger ved å kjøpe HD+ utgaven da, selvom jeg får FullHD utgaven ganske billig. Jeg tror ikke at du merker altfor stor forskjell med HD+ og FullHD utgaven på en såpass "liten" skjerm. Jeg har dog ikke sammenlignet skjermen irl med de to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...