Gå til innhold

Avisen i PDF, hvorfor har jeg ikke sett mer opprør om prisen?


xibriz

Anbefalte innlegg

Det ble diskusjon rundt kaffebordet her om hva lokalavisen i Tromsø (iTromsø) koster.

 

Vi kom fram til at hver avis koster 20 kr i butikken.

6 ganger i uken blir dette 480 kr i mnd.

 

Ett årsabonnement korster rundt 2000,-

 

Billig tenkte jeg i forhold til å kjøpe avisen flere ganger i uken.

 

Men så liker jeg jo ting digitalt, å tenkte at PDF-utgaven av avsisen må jo da være enda billigere enn papirutgaven til 20 kr. Hvorfor ikke? Ingen distibusjon/papir/sverte.

 

Tro om jeg ble lang i maska når jeg finner ut at PDF-versjonen av avisen koster 15 kr pr SIDE!!

 

600 kr hvis man vil kjøpe alle sidene i en avis!! WTF??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står da vitterlig på siden deres at du ikke kan kjøpe tilgang til E-avisen separat, men du har tilgang hvis du har ordinært abbonement..

 

Betingelser

eAvis er en del av vår service til våre abonnenter av papirutgaven, og gjelder helukes-abonnenter. Det er ikke mulig å tegne et eget abonnement på eAvisen. eAvis er et alternativ for deg når du er på reise, ønsker å lese den på jobb eller mangler avisen p.g.a. forsinkelser i leveringen. Du har tilgang til et arkiv med alle utgaver av iTromsø de siste 12 måneder. Her kan du også søke med fritekst på innhold]

 

http://itromso.e-pages.dk/index.php?action=conditions

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bladet Tromsø er tydeligvis et av få unntak fra regelen. De fleste andre (med adresseavisa som eneste andre unntak blant de stikkprøvene jeg så på) aviser hos Buyandread selges i komplett utgave og har da samme pris som papirutgaven i løssalg.

 

Ja det er slik de burde være hos alle. Samme pris eller billigere. Hvis ikke er det vanskelig å få folk til å gå bort fra papirutgaven.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tja, men hvorfor i alle dager skal jeg gidde og betale noe som helst for en PDF-kopi av en avis? Når idiotene tror at det er det man vil ha så tar man feil, man vil da ha en nettavis tilpasset for bruk på skjerm. Hvor vanskelig kan det være.....

 

Disse avisene er jo så papirfikserte at det gjør vondt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...