Gå til innhold

Dlink dir655 - automatisk slå av wlan i bestemte tidsrom?


t-vs

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha lest at skal kunne gå an ved å oppdatere firmware. Har søkt litt på nettet, men ikke kunnet finne noe om hvordan dette fungerer i praksis, eller hvordan man setter det opp. Men finner endel skriverier fra folk som ikke får dette til å funke ordentlig.

 

Noen her som har prøvd det og har noen erfaringer?

 

Det jeg vil er å stenge av WLAN på et bestemt klokkeslett, f.eks 22.00 hver kveld, og på igjen 07.00 neste morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lastet ned nyeste firmware(1.31EU), installert den. Det dukket opp noen nye features i menyene, men jeg finner ingen "Wireless scheduler" som jeg tror det jeg leter etter skal hete.

Det finnes noe som heter kun "scheduler", og jeg forsøkte den. La inn klokkeslett for start og stopp for en schedule, og synkroniserte klokken i routeren med klokken i pc'en, men routeren vil ikke slutte å virke på angitt klokkeslett.

 

Noen med gode forslag?

Det er ikke så viktig om det er kun WLAN som stopper opp på det angitte klokkeslettet, eller om hele routeren stopper. Jeg kjører kablet nettverk på en annen router som denne Dlink'en er koblet til via en lan-port.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lastet ned nyeste firmware(1.31EU), installert den. Det dukket opp noen nye features i menyene, men jeg finner ingen "Wireless scheduler" som jeg tror det jeg leter etter skal hete.

Det finnes noe som heter kun "scheduler", og jeg forsøkte den. La inn klokkeslett for start og stopp for en schedule, og synkroniserte klokken i routeren med klokken i pc'en, men routeren vil ikke slutte å virke på angitt klokkeslett.

 

Hvis du bare satte opp en schedule har du bare gjort halve jobben, så da vil ikke radioen slå seg av.

 

Det er en totrinns prosess å sette opp timer-baserte ting på den ruteren: Først må du definere tidsrom i "scheduler"-delen - altså du definerer at f.eks midnatt til 07 er "natt". Så må du inn et annet sted i admin-sidene og sette opp at bestemte ting skal sperres eller åpnes i ulike tidsrom - altså si f.eks at en bestemt PC ikke skal ha internettilgang om natten eller som i ditt tilfelle si at wireless-radioen skal slås av om natten.

 

Men jeg kan dessverre ikke si hvor du setter opp at radioen skal slås av - jeg har ikke ny firmware selv. Men det er nok under oppsettet for wlan, og heter ikke nødvendigvis noe med "scheduler".

Lenke til kommentar

Så det jeg må gjøre er å liste opp schedules og navngi dem, og deretter gå inn på andre menyer og aktivere dem i riktig sammenheng?

Virker jo logisk....

 

leser manual på nettet......

 

Det ser riktig ut ja. Accsess control, guest zone, wireless, m.fl baserer seg på definerte schedules, men styres fra separate menyer.

Takk og ære til alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...