Gå til innhold

MSI 875P NEO-FIS2R


larsos

Anbefalte innlegg

Jeg har:

 

- MSI 875P NEO-FIS2R

- Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

- 2x 512 PC2100 RAM unknown

- Creative GeForce4 Ti4600

 

Når jeg trykker på 'ON' knappen så kommer strømmen på og det blir lys på hovedkortet og viftene går rundt, men det kommer ikke noe opp på skjermen.

Jeg har testet rammen og skjermkortet i en annen pc og det funker. Og jeg har 'clear cmos' også har jeg hatt ute batteriet. Har aldri hatt denne maskina på før så den har aldri funket. Noen som har noe forslag ? Har jeg fått et ødelagt hovedkort eller prosessor ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

- 2x 512 PC2100 RAM unknown

 

Disse passer ikke sammen. Skaff deg bedre ram eller sett FSB til 533. Du mister selvfølgelig endel kraft da. (CPU hastighet går ned 1.73) Så skaff deg Bedre ram du

Du har ikke forstått noen ting, jeg får ikke noe som helst opp på skjermen ! Ikke bios ! ingenting !

 

Hva er statusen på D-bracketen?

 

sjekk resultatet der opp mot tabellen i manualen.

Hva er D-bracketen ? :oops:

Lenke til kommentar

D-Bracketen følger med HK. Det er en ehh... bracket, med 2 USB porter og 4 leds på. Denne vil i løpet av en boot vise forskjellige lyskombinasjoner, og ved hjelp av disse kan du lese av hva som er feil fra en tabell i manualen (1-10 og 1-11 om jeg ikke husker helt feil...)

 

Håper det hjelper!

 

EDIT: Bedre forklart her?

 

"D-Bracket 2 (Optional)---

This hardware monitoring device helps the user diagnose computer hardware problems from outside of the computer chassis, eliminating the trouble of having to open up the chassis every time. The D-Bracket? 2 has a combination of 4 LED light signals that are either green or red, representing 16 different troubleshooting functions during boot up. The new D-Bracket? 2 also includes two USB 2.0 ports."

Lenke til kommentar

- Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

- 2x 512 PC2100 RAM unknown

 

Disse passer ikke sammen. Skaff deg bedre ram eller sett FSB til 533. Du mister selvfølgelig endel kraft da. (CPU hastighet går ned 1.73) Så skaff deg Bedre ram du

Du har ikke forstått noen ting, jeg får ikke noe som helst opp på skjermen ! Ikke bios ! ingenting !

 

Det er jo det som er symptomene hvis du har for sen ram! Jeg sa jo det tydelig! Du kan sette ned FSB (hvis det er en jumper) for og teste om systemet virker på 133fsb. Du vil da få 1.73ghz. Skjønte du meg ikke?

Lenke til kommentar

For det første, CPUen autodetectes på dette hovekortet. Ingen jumper å sette FSB. Dette må du inn i BIOS og gjøre. Uansett skal ikke det ha noe å si.

 

For det andre, det støtter alle DDR hastigheter fra 266 til 400. Jeg kjører en 2.4C (800 bus) med 266MHz RAM, og det går som bare det.

 

Se hvor D-bracketen stopper og ta det derfra er mitt råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...