Gå til innhold

Problemer med Abit IC7-G og installasjon av OS


Kannern

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg et Abit IC7-G Hovedkort og en Wd Raptor HDD.

Jeg tenkte meg at dette skulle gå problem fritt....

Jeg skulle akkurat begynnemed å legge in XP på Raptor HDD'en, men fikk en bluescreen i begynnelsen av installasjonen, trodde dette bare var uflaks... men nei... Jeg prøvde igjen kom gankse langt inn i installasjonen det var ca 26 min igjen ,men da ga Bill meg en jævla BSOD igjen og sa at Ntfs. sys hadde forårsaka det. Har prøvd igjen og igjen uten resultat, har fått de *vanlige* BSOD som PAGE_FAULT_IN_NON_PAGE_AREA osv, men også en jeg aldri har fått før: MEMORY_MANAGEMENT sto det på den. Jeg fikk lagt inn XP en gang, men da måtte jeg skippe en fil under installen, tenkte meg at alt var endelig klart... å nei da!! jeg tok høyre muse knapp på min datamaskin, den viste ikke noe prosessor informajson eller noe, den viste bare at jeg hadde 256 mb ram, men jeg har 512 :o (på en brikke). Har prøvd febrilsk å få lagt inn XP siden mandag da jeg fikke delene i posten. Har prøvd en annen HDD, bytta minne plass og prøvd å legge inn Win 2kPRO. Men samme hva jeg gjør KLIKKER DET!!

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg?? det hadde jeg satt pris på. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
99% sikkert at det er minnebrikken det er noe galt med, de gangene jeg har fått memory management blåskjermen har det vært det.

 

Det er nok stor mulighet for det,men som sagt jeg ville prøvd å øke volten på minnet da dette er en kjent sak aat 800mhz kortene krever litt høyere volt på en del brikker.

Lenke til kommentar

Har nå testa rammen til maskinen jeg skriver på nå på IC7-G Hovedkortet og alt virka fint!!! jeg fikk lagt inn win2k smertefritt (får legge inn XP snart...) Har nå satt tilbake rammen her som dere kanskje ser hvis ikke hadde jeg ikke skrivd nå :p .

jaja da får jeg bare sende inn ram brikka da siden det er "Lifetime Waranty" ...

 

Takker for tips og hjelpen jeg har fått

 

Mvh

Lenke til kommentar

Bra det gikk bra da kannarn. Jeg har opplevd noe av det samma selv en gang. Hadde en bekjent som bestillte seg to stk 256 corsair xms pc 3500 eller hva de nå enn het. Den ene brikken funka ikke, testa febrilsk og kom til slutt på å teste den i min maskin, der funket den plutselig. Så puttet vi den inn i maskinen hans igjen og da funket det der også. Men da funket ikke rammen min. Etter å ha prøvd alle tre minneplassene fikk jeg den endelig til å funke igjen på plass 3. Så dette med ram kan være litt snodig noen ganger :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...