Gå til innhold

AMD spill-maskin, passer alt sammen?


Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Da var det igjen tid for og spøre dere smarte personer her inne om PC delene jeg har valgt ut passer sammen. Hadde et emne her for ikke lenge siden der det gikk i HD 5970. Men har nå funnet ut at dette blir FOR dyrt :blush: Så har da funnet meg et nytt oppsett som jeg har satt sammen. Eneste jeg er veldig redd for er at delene ikke passer sammen, eller kommer til å virke i det hele tatt.

 

Min far er veldig skeptisk til å kjøpe PC der jeg kjøper del for del siden han mener tingene så og si aldri vil passe sammen. Er så mye med minnefrekvenser, drivere og slikt sier han. Derfor hører jeg med dere :)

Kom gjerne med forandringer du/dere mener er bedre.

 

post-102856-1279994538,0998_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du 3 skjermer og skal kjøre eyefinity? Hvis ikke så holder 1GB graffikort i massevis. Anbefaler MSI Lightning til 3700, sparer litt penger der.

 

Kjøp ram med bedre timings. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=138745

Det er svært bra ram :)

 

Du trenger ikke 850W PSU. En Corsair HX 750W holder i bøtter å spann til å kjøre CF :)

 

Ville sett på et nytt HK. Det støtter ikke CF for framtiden, og det står heller ikke noe om å støtte en 6 kjerner. Med pengene du sparer på PSU og GPU kan du gå for et

Asus Crosshair IV

Meget overklokkings venlig og stabilt. 3 PCI x16 slots og fin layout. Kommer dog ikke med USB 3.

 

Asus M4A89TD PRO

Godt kort. 2 PCI E x16. USB 3. 6 Gb/s.

Kanskje ikke like overklokkingsvenlig, men vil definitivt gjøre jobben sin :) Jeg vil anbefale dette kortet.

Lenke til kommentar

Enig med Maccan. I forhold til det skjermkortet trenger du også adapter til DVI, noe som gjerne koster noen hundrelapper per stk. (det jeg finner ihvertfall). Dette slipper du å tenke på med skjermkort som har egne DVI-porter.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

bytt rammen til OCZ 1333mhz CL7 og PSUen til en Corsair HX 650W ;)

http://www.prisjakt....ct.php?p=521386

http://www.prisjakt....ct.php?p=473866

 

og hvorfor 5870 Eyefintiy6?, skal du ha 6 skjermer?, du må også ha skjermer med displayport for å få best kompatibilitet , vis ikke kan du jo bare ta en HD 5870 vanlig eller en HD 5970 som begge gir deg mulighet for 3 skjermer;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Siste update

 

Har endret på 3 ting (PSU, Kabinett og Kjøler) mye av grunnen til dette er fordi alt skal handles på PS.no nå. Grunn: Min far jobber der :tease: Men så var det sånn at PS.no ikke har alt det jeg egentlig skulle ha. Så ting er byttet ut med nye, ser det fremdeles bra ut? Eller er det noe jeg bør bytte til (som finnes på PS.no)?

Lenke til kommentar

i7 930 er en ekstremt god CPU. Rent ytelses messig er den nok bedre en X6'en til dagens oppgaver, men du må også opp i pris når du må kjøpe et X58 hk som du gjerne må gi 2,3k+ for å få de nyeste tingene, og tre kanals minne.

 

Til spilling vil du nesten ikke merke forskjell. Kanskje et par FPS

Lenke til kommentar

i7 930 er en ekstremt god CPU. Rent ytelses messig er den nok bedre en X6'en til dagens oppgaver, men du må også opp i pris når du må kjøpe et X58 hk som du gjerne må gi 2,3k+ for å få de nyeste tingene, og tre kanals minne.

 

Til spilling vil du nesten ikke merke forskjell. Kanskje et par FPS

 

Da så. Men siden du er "master of the geeks" her (positivt :tease: ) Så stoler jeg nok på deg til at hvis du sier oppsettet ser bra ut nå, så kjøper jeg det NÅ :love:

Oppsett

Endret av Mortis747
Lenke til kommentar

Kunne jeg få deg til å gå for en Cooler Master Silent Pro 700W i stedet for Chieftec sine?

Eneste jeg har å si på oppsettet, ellers ser det kjempetøft ut ;)

 

Uff, ser jo at PS ikke selger den hehe. Surt det

 

Må gjerne finne en annen PSU i stedet for den jeg har valgt, er vell det jeg har minst peiling på :roll:

 

EDIT: Er det denne du tenkte på? Silent Pro 700W

Endret av Mortis747
Lenke til kommentar

Har du 3 skjermer og skal kjøre eyefinity? Hvis ikke så holder 1GB graffikort i massevis. Anbefaler MSI Lightning til 3700, sparer litt penger der.

 

Ville sett på et nytt HK. Det støtter ikke CF for framtiden, og det står heller ikke noe om å støtte en 6 kjerner. Med pengene du sparer på PSU og GPU kan du gå for et

Asus Crosshair IV

Meget overklokkings venlig og stabilt. 3 PCI x16 slots og fin layout. Kommer dog ikke med USB 3.

 

Crossfire har 2x USB3.

 

Siden det er snakk om 3 skjermer her, og jeg nettopp har brent meg på akkurat dette: for å bruke 3 skjermer må minst én skjerm ha DP eller et aktivt DP-DVI-adapter (900kr). Passivt DP-DVI-adapter funker ikke.

Lenke til kommentar

@ Mortis

 

Ja! Den ja! Bedre valg en Cheifteccen sin

 

@ psilcybe

 

Det var vel egentlig aldri snakk om 3 skjermer. Bare at han hadde valgt et 2GB GPU kort fra starten som ville være unødvendig siden han ikke skulle ha nettopp 3 skjermer

 

Men da lærte jeg noe nytt om USB 3. Hadde det for meg at det bare kom på X58 Extreme modellen, men det er jo litt rotete oppi dette hodet her da ;)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...