Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser helt hvert femte minutt


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg kom hjem her om dagen, og laptopen sto på som den så ofte gjør. Men når jeg skulle bruke den reagerte den ikke på noenting jeg gjorde, skjermbildet var helt fryst og det var ingenting som hjalp. Til slutt skrudde jeg den bare av ved å holde inne av-knappen, men da var skjermen kun sort, mens pcen gikk på.

 

Derfor trodde jeg det var skjermen, jeg koblet til en ekstern skjerm og fikk bilde på den eksterne og skjermen på laptopen. Men etter ca 5 minutter frøs den til igjen akkurat som sist. Heller ikke nå viste den noe skjermbilde når jeg skrudde den på, ikke på noen av skjermene.

 

Noe jeg legger merke til er at lampa på laptopen som symboliserer harddisken, som vanlighvis lyser konstant under oppstart og blinker under bruk kun blinker to ganger før den slokner helt når jeg skur den på og jeg ikke får noe bilde.

 

Etter å prøve å skru den på ved forskjellige kombinasjoner av Strømkabel ut/inn, Ekstern skjerm koblet til/fra og batteri ute/inne får jeg den på av og til. Men det er ikke lenge før den fryser til igjen.

 

Jeg lurer derfor på hva det kan være. Det er en Acer Aspire 9301Awsmi med windows 7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er klart en hardwarefeil, virker som om harddisken stanser, og ikke slår seg på igjen når jeg starter pcen. Lampen blinker 2 ganger og lager en liten lyd, "fssss" før lampen slukkes helt og det ikke skjer noe.

 

Dog er det noen ganger den skrur seg på, men fryser igjen etter noen minutter.

Ettersom det er en ganske ny (?) laptop vil jeg tro garantien tar hånd om det. Ta kontakt med butikken der du kjøpte maskina eller Acer direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...