Gå til innhold

Fjerne ei fil som ikke eksisterer... ?


Anbefalte innlegg

Har fått ei fil på PC'en som egentlig ikke eksisterer hvis man kan si det sånn...

Den har lagt seg på skrivebordet, det står "Lyst" under ikonet (et dos ikon), men etter "properties" er det ikke noe egentlig...

På "properties" står det at den ikke har et navn, den åpnes ikke i noe, den er på 0 bytes, den er ikke skrivebeskyttet, ingen av de 3 alternativene er merket av.

Filen kan ikke slettes, heller ikke flyttes, klippes ut og limes inn, får denne meldingen når jeg prøver noe av det:

- Cannot <operasjon> file: Cannot read from the source file or disk.

(Hvor <operasjon> er det som jeg prøvde på, f.eks. "delete", "move", e.l.)

Norton Internet Security 2002 har ikke funnet ut at det var et virus, så vet ikke om jeg kan stole på Norton?

Kan ikke finne filen i "Processes" på "Task Manager"...

 

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å kjøre scandisk?

Det er jo tydeligvis noe galt. Kan høres ut som om i filoppføringen eller noe. Du kan prøve standard scandisk først, men hvis ikke det virker, bør du ta å scanne diskoverflaten for feil i tilegg. Det tar litt lang tid...

Lenke til kommentar

for å fjerne bad sectors må man resete disken, da blir alle partisjoner fjernet, hele disken resettes for å si det enkelt. ingen andre måter å bli kvitt sånt på. hadde selv slike problemer med min gamle IBM 40gb, etter mye slit med bad sectors (som kommer tilbake etter en liten stund etter resetten) fikk jeg byttet inn i en WD på samme størrelse.

Lenke til kommentar
for å fjerne bad sectors må man resete disken, da blir alle partisjoner fjernet, hele disken resettes for å si det enkelt. ingen andre måter å bli kvitt sånt på. hadde selv slike problemer med min gamle IBM 40gb, etter mye slit med bad sectors (som kommer tilbake etter en liten stund etter resetten) fikk jeg byttet inn i en WD på samme størrelse.

 

Resette....hehe

Ja tror det er en sånn liten knapp å trykke inn på fronten av disken, vedsiden av og på knappen.

 

Men seriøst....kjør en full scandisk på disken før du formaterer. Den markerer ut bad bloks/sectors slik at de ikke blir brukt. Får du masse feil i fremtiden så leverer du den tilbake der du har kjøpt den hvis du fortsatt har garanti.

Lenke til kommentar

Den filen som liksom ikke eksisterte forsvant når jeg startet maskinen på nytt, har ikke sett mer til den. Men formaterte for 20 minutter siden, så er nok mest sannsynlig kvitt den, hvis den ikke la seg på D: som jeg har alle sikkerhets kopiene på... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...