Gå til innhold

Samordna opptak - Svar på søknad er ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se statussiden for de nyeste ventelistenumrene. Hvis noen foran deg trekker seg eller får tilbud om plass, vil du rykke fram, men jo lenger tid som går jo mindre sannsynlig er det at flere tas inn. Noen studier tar ikke inn flere etter 20. juli.

 

 

Jeg forstår det som at det oppdateres ettersom folk svarer, men at du ikke får faktisk tilbud før 29.

Lenke til kommentar
Se statussiden for de nyeste ventelistenumrene. Hvis noen foran deg trekker seg eller får tilbud om plass, vil du rykke fram, men jo lenger tid som går jo mindre sannsynlig er det at flere tas inn. Noen studier tar ikke inn flere etter 20. juli.

 

 

Jeg forstår det som at det oppdateres ettersom folk svarer, men at du ikke får faktisk tilbud før 29.

Ok, du har ikke peiling på hvor ofte den oppdaterer seg?

Ser at på flere av studiene jeg står på venteliste så står det ikke hvilket nummer i rekken jeg er.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket samordnaopptak nå, og der står det faktisk svar på søknaden min. Jeg kom inn på 2. prioriteten min, nemlig medisin i Oslo vår.

soknad.jpg

 

 

Hvordan gikk det med dere? Gjerne post poenggrenser ;)

 

 

Hallo :). Jeg har kommet inn på NTNU. Står på venteliste nr 6 for Oslo vår (sekundærkvote). Bytte gjerne plass med deg om du vil gå ved NTNU :).

post-218157-1279366730,2695_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Se statussiden for de nyeste ventelistenumrene. Hvis noen foran deg trekker seg eller får tilbud om plass, vil du rykke fram, men jo lenger tid som går jo mindre sannsynlig er det at flere tas inn. Noen studier tar ikke inn flere etter 20. juli.

 

 

Jeg forstår det som at det oppdateres ettersom folk svarer, men at du ikke får faktisk tilbud før 29.

Ok, du har ikke peiling på hvor ofte den oppdaterer seg?

Ser at på flere av studiene jeg står på venteliste så står det ikke hvilket nummer i rekken jeg er.

 

Har sett litt rundt, og såvidt jeg skjønner så oppdateres den jevnlig, eller ikke før den 29.

Lenke til kommentar

Gratulerer til alle som har kommt innpå det dei vil.

 

Eg ligg på venteliste på 1.prioriteten min, men det står ikkje noke ventelistenr på meg. :( Kjem det etterkvart? For eg har ikkje aning kor langt bak ventelista eg er.

Kom inn på 2.valget mitt da, men eg vil helst studere førstevalget mitt.

Studiet har økt med heile 2 poeng i grense, fra i fjor :(

 

Deler ikkje poengsummen min siden eg føler den er veldig dårlig i forhold til andre her:p

 

Korleis er det med dette ventelistesystemet egentlig?

Det står at viss ein takker ja til å stå på venteliste, og får tilbud om nytt studie, så vil tilbudet fra hovudopptaket naturlig nok falle bort. Men kva meiner dei emd 'tilbud om nytt studie'. Betyr det tilbud om det studiet ein takka ja til å stå på venteliste for, eller kan det bety eit studie lenger ned på lista?

 

 

 

Det hadde plutselig blitt veldig tragisk om eg hadde fått tilbud om studie lenger ned på lista som ligg i Kristiansand, når eg har fiksa meg leig. i Bergen og alt:p.

 

Angående det eg har fått tilbod om, som altså er 2.valget mitt, har eg ganske mange poeng å gå på fra grensa. Er det 'safe' då og stå på venteliste?

Endret av druevin34
Lenke til kommentar

står på venteliste nummer 3 til NTNU informatikk studiet. Er det da sannsynlig for meg å komme inn? Har lest at venteliste på NTNU i praksis betyr at man ikke kommer inn.

 

er ganske stressa nå :p og følte meg litt oversett. Så jeg postet det en gang til jeg.

 

Neeeei, eg leste nettopp at Psykologi Årsstudium i Bergen ikkje tek etterfyllinga.. Vil det sei at sjølv om det står at eg står på venteliste, så vil eg ikkje ha sjans til å komme inn? :(.

 

Kva teit system er det?

 

Nokon som har vore på venteliste på Psykologi, men likevel ikkje kommt inn?

Grensa låg på 45,2 på ordinær og 47,1 andregangs..

 

Æsj :(

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på NHH med passe god margin, men takker pent nei. Får bli et annet år.

Blir det til nå da? Skulle ikke du på folkehøyskole?

 

 

Edit til alle dere andre: Nå sprenges leiemarkedet i alle store universitetsbyer i løpet av en dag eller to. Vær obs på dette med mindre dere vil sove i en lavvo.

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Jeg ligger som nummer 10 på venteliste til NTNU og jeg kom inn på UiO. Skal jeg svare ja til både UiO og venteliste på NTNU eller bare ja til venteliste på NTNU

Ventelisteplass hos NTNU betyr i praksis at du ikke kommer inn i år. De tar årlig inn flere enn det egentlig er plass til basert på erfaringer om hvor mange som forsvinner i løpet av den første tiden av studiet.

Det er jo kjekt og flott det, men jeg vil jo sette meg selv på venteliste uansett, selv om sjansen er liten for at jeg kommer. Og hvis jeg ikke tar helt feil så vil jo jeg ta plassen til folk som sier nei, selv om NTNU tar inn flere enn de har pklass til. Men tilbake til den orginale spørsmålet mitt skal si ja til både venteliste og plassen på UiO eller bare venteliste

Lenke til kommentar

Fikk tilbud på 1.prioritet; Biologi og kjemi årsstudium ved NTNU.

 

Poenggrensa på førstegangsvitnemål var 51.9 (mot 57 eller noe sånt i fjor). Jeg har 54.8, så var egentlig innstilt på å ikke komme inn.

 

Og så angrer jeg egentlig litt på at jeg ikke bytta om 1. og 2. valgene mine. Menmen..har altså ikke bestemt meg helt for om jeg skal takke ja.

 

Edit: Er det forresten mulig å sette seg på venteliste på et ønske som egentlig var lenger nede på lista, selv om man har fått tilbud om plass på førsteønsket?

Endret av cricket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...