Gå til innhold

Bytte fra Windows til Red Hat?


Anbefalte innlegg

Jeg instalerte for ikke så lenge siden red hat 8.0 på en server jeg skulle bruke..

Jeg instalerte litt feil å fikk med gnome..

Red hat har et ganske fint grafisk grensesnitt med masse fine programmer osv. men er red hat noen spill OS egentlig?

Har hørt om et såkalt "program" som gjør slik at flere windows spill kan kjøres i linux, hva heter dette programmet...

Noen som kan fortelle noen for og bakdeler med Red Hat linux ang. Spilling o.l?

 

Alt jeg kan si er at Gnome vare veldig godt og oversiktelig, men har ikke testet om den er no god til spill for serveren er jo ikkeno spillmaskin lissom :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vel to programmer jeg har hørt om, wine og winex. Har ikke testet selv, men mange sier at du får ganske stor drop i FPS når du spiller med slike "emulatorer". Quake er såvidt jeg vet porta for linux, så det burde vel gå greit å spille.

Lenke til kommentar

nå skal ikke jeg si noe HELT sikkert, men mitt synspunkt er at Linux (RedHat) IKKE er noe spill-OS (bortsett fra de som følger med Gnome, KDE, etc)

Såklart går det jo an å gjøre så du får spilt windows-spill i Linux, men virker som disse har en av disse bakdelene;

- Ikke lik ytelse

- Mange bugs

- Krever timer med konfigurasjon, nedlasting av saker&ting, etc. for å fungere.

 

Hvis du ska spella, bruk Windows..

Lenke til kommentar

Det er vel ikke sånn altfor mange spill som er portable til Linux generelt. Microsoft sin skyld! Siden de har monopol, så finner spillprodusentene det best å produsere spill til Windows-plattformen.

 

Siden Linux stadig spiser markedsandeler fra Microsoft, så kommer det flere og flere spill til Linux. Men jeg vil ikke anbefale Linux hvis du bare skal spille.

Ikke enda...

Lenke til kommentar
Det er vel ikke sånn altfor mange spill som er portable til Linux generelt. Microsoft sin skyld! Siden de har monopol, så finner spillprodusentene det best å produsere spill til Windows-plattformen.

 

Siden Linux stadig spiser markedsandeler fra Microsoft, så kommer det flere og flere spill til Linux. Men jeg vil ikke anbefale Linux hvis du bare skal spille.

Ikke enda...

 

XBill er vel nok for alle :D

Lenke til kommentar

red hat er en sann distro som er litt vanskelig og litt enkel. De fleste prøver den først også går de over til andre distroer. dersom du skal spille mye på linux så anbefaler jeg deg å mekke eller patche din egen kernel. spill som Wolfenstein Enemy Territory funker kjempe fint i linux, tomshardware hadde testet den og den kjørte bedre på linux enn på windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...